Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 9 ud af 13 (126 indlæg)
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg har selv i marts importeret ca. 5.536 par sko fra Bangkok. Indledningsvis drog jeg og min x-partner derned for at besigtige fabrikkerne. Vi besøgte 17 forskellige fabrikker. Udvalgte så 4 stk. efter nærmere overvejelse. Indgik kontrakter på forskellige sko. Fælles for dem allesammen var, at de gerne vilhave en remburs (Letter of credit på engelsk). Da vi kom hjem blev diverse proformafakturaer m.v. mailet os. For sjov skyld forsøgte vi os med forskellige betalingsmåder:
30 % a conto (TT som det benævnes på engelsk) + 20 % ved halvvejs af produktionen og resten ved afsendelsen af varerne.
En anden fik 30 % a conto (TT) og resten på remburs ved afsendelse.
og endelig 100 % på remburs.
Alle tre måder gik fint og det er bestemt muligheder. Fordelen ved ikke at bruge remburs er at det er noget billigere at overføre penge til en udenlandsk bank end at oprette en remburs.
Fordelen ved remburs er, at der er mere sikkerhed for at du får varerne.

Vi havde 2 transportfirmaer til "samtale". Begge var stort set lige billige eller dyre som man nu ser på det. Vi valgte DFDS, da jeg vurderede, at de havde et verdensomspændende netværk og havde styr på tingene. Det havde de også. Jeg mailede min kontaktperson adressen på alle vores fire leverandører med angivelse af en ønskede afsendelsesdato. De koordinerede efterfølgende ALT. Vi skulle ikke tænke på noget som helst efterfølgende.
Lige pludselig var vores container ankommet. The rest is history...........

Bemærkvenligst, at ved handel med Kina kan der være handelsrestriktioner / kvoter (bl.a. tekstil). Derfor valgte vi Bangkok som vores leverandører kom fra.

Jeg håber du kan bruge mit indput i dine overvejelser.

Med venlig hilsen

Kim Jørgensen

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:47
Dato: 10/18/2005 2:40:25 PM
Forfatter: Martin Thorborg

Jeg gider ikke at sende dem, men jeg må jo holde et eller andet en dag og så dele ud.

Dbh Martin

Det kunne dælme være sjovt lige at kigge forbi en dag og få sig et lille krus med hjem til Midtjylland :-)

Hvis du finder ud af noget, så skriv endelig i god tid, så os fra det mørke jylland kan få arrangeret nogle turer til KBH... :)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:52
Som nævnt havde jeg en del ballade med Scan-Euro vedr. 3.000 kr. + moms som jeg ikke ville betale. Vi endte med et kompromis, hvor de ville betale de 2.000 kr. Så i dag fik jeg en kredinota på 1.500 kr. + moms. At de gider at snyde mig for 500 kr. er for mig komplet uforståeligt. Når man siger det bliver 3.000 kr. og man tilbyder at betale de 2.000 kr. af dem, så ligger det lige som lidt i kortene at vi snakker eks. moms.
Men jeg kan kun sige tillykke til Scan-Euro, de har nu vist hvordan de opfører sig over for deres kunder og det kan nu kun være op til de mange tusinde Amino besøgende der aktivt importerer varerer, om det er Scan-Euro man skal bruge som speditør....

Dbh Martin
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:19

For det første synes jeg du skal henholde dig til den juridisk bindende aftale i indgik og nægte at betale de sidste 500 kr.

Derudover må det vel stå klart for os alle at Scan-Euro IKKE er værd at bruge, da jeg går ud fra at ingen af os gider at handle med direkte bedrageriske foretagender. Så ud med Scan-Euro!

Det er iøvrigt værd at bemærke, at Scan-Euro allerede ligger nummer 10 i Google med denne debat, og denne flaterende listing:

Iværksætter-debatten-Amino, her mødes iværksættere og hjælper ...

Jeg blev i dag kontaktet af Scan-Euro som åbenbart er blevet valgt af ... Scan-Euro skal så have 2.500 kr. for at stå for fortoldning og hvad ved jeg og så ...
www.amino.dk/idealbb/pview. asp?topicID=378&pageNo=4&num=15 - 39k -

Den synes jeg su skal sende til Euro-Scan og så iøvrigt hilse dem og sige at hvis de fortsat holder fast i de 500 kroner så vil Hr. deMib sørge for at en endnu mindre flatterende listing kommer op på top 3 meget snart. Ja, det er blackmail, men det er åbenbart det eneste sprog disse idioter forstår :)
Tilmeldt 28. Jun 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:12
Ja... de er sgu ikke for smarte!! Hvis du handler som firma er priser altid ex. moms.
Hvis I aftaler 2.000,- hvorfor er kreditnotaen så ikke på 1.600,- + moms
1.500,- gi''r et mystisk beløb inkl. moms, som ikke ligner 2.000,- på den ene eller anden måde.

Det er jo Blue Water der har overtaget Scan-Euro i år 2000.
Så mon det er ligeså god betjening man får hos Blue Water, hvilket jo er et stort firma??

Jeg kan sige god for "Wilson Logistics A/S Denmark".
Stort firma, men de har styr på sagerne.

DFDS virker også som et stabilt fragt firma.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:42
Dato: 10/20/2005 1:18:45 PM Forfatter: Mikkel deMib

For det første synes jeg du skal henholde dig til den juridisk bindende aftale i indgik og nægte at betale de sidste 500 kr.

Derudover må det vel stå klart for os alle at Scan-Euro IKKE er værd at bruge, da jeg går ud fra at ingen af os gider at handle med direkte bedrageriske foretagender. Så ud med Scan-Euro!
Det er iøvrigt værd at bemærke, at Scan-Euro allerede ligger nummer 10 i Google med denne debat, og denne flaterende listing:
Iværksætter-debatten-Amino, her mødes iværksættere og hjælper ...

Jeg blev i dag kontaktet af Scan-Euro som åbenbart er blevet valgt af ... Scan-Euro skal så have 2.500 kr. for at stå for fortoldning og hvad ved jeg og så ... www.amino.dk/idealbb/pview. asp?topicID=378&pageNo=4&num=15 - 39k -

Den synes jeg su skal sende til Euro-Scan og så iøvrigt hilse dem og sige at hvis de fortsat holder fast i de 500 kroner så vil Hr. deMib sørge for at en endnu mindre flatterende listing kommer op på top 3 meget snart. Ja, det er blackmail, men det er åbenbart det eneste sprog disse idioter forstår :)

Jeg gider ikke at gøre mere ved det, men jeg kan ikke lade værre at undre mig over at de vil gå så langt for at snyde mig for 500 kr. Men det kan jo bliver småt for en hver..

Dbh Martin

Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:28

hold da op Martin! du har da haft dine problemer med dit lille eventyr ;) men er alligevel fascineret af hvordan det er gået dig, det har jeg da lært lidt af og skal da huske ikke at bruge scan-euro når den tid kommer!

er der forresten nogen der ved noget om hvis man importerer legetøj fra kina mht pthalater osv? hvordan sikrer man sig at de overholder kravene omkring dem?
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 08:30
Louise...

Jeg tror du er nødt til at have i producenten og udspørge dig om indholdet af stoffer i legetøjet, for at være på den sikre side. Jeg tror gerne de vil fortælle dig det, for tillid er jo en god ting :)
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 15:08
Dato: 10/25/2005 12:28:08 AM Forfatter: Louise

hold da op Martin! du har da haft dine problemer med dit lille eventyr ;) men er alligevel fascineret af hvordan det er gået dig, det har jeg da lært lidt af og skal da huske ikke at bruge scan-euro når den tid kommer!

er der forresten nogen der ved noget om hvis man importerer legetøj fra kina mht pthalater osv? hvordan sikrer man sig at de overholder kravene omkring dem?

Hej Louise
Du skal sikre dig at produkterne er CE godkendt. Samtidig skal du bede om at få tilsendt testraporter med angivelse af indhold for kemikalier. Hvis de sælger til EU lande, så har de sådanne raporter, som de gerne sender til dig. Jeg vil desuden foreslå, at du søger lidt på nettet vedr lovgivning om pthalater i legetøj. Evt. tage kontakt til forbrugerrådet.

Hilsen
Finn
Tilmeldt 13. Oct 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:20

Hej Martin

Var lige rundt og sondere på debatten og faldt over dette indlæg (godt nok ikke helt frisk, men hva pokker)

Vi har, hvilket jeg selv syntes er en rigtig godt koncepet, noget der hedder Dublitrade.
Det er en handelsforening der hjælper med import fra specielt Kina.
Vi ikke skrive det det helt store om den, det er lettere hvis du selv læser direkte på DubLi
http://my.dubli.com/2092 og vælg dublitrade..
Noget af det smarte er at Dublitrade kan hjælpe med at føre forskellige importører sammen, så man kan dele en container, og derved spare en god sjat på fragtomkostninger.

Side 9 ud af 13 (126 indlæg)