Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina

Side 6 ud af 13 (126 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Vildt sjov tråd, den her. Glæder mig meget til at læse slutningen. Martin, du må love at uploade et billede af dig og de mange krus...

Det er jo lige før, man skal starte et lille forum herinde, hvor man laver samlet bestilling. Tror, der er mange, der er interesserede (og i 2006 konstaterede Danmarks Statistik, at der var 18,3 krus per indbygger i Danmark mod 4,8 i 2005. Hvad var der sket?? -Vist lige et emne for Go''morgen Danmark)

God weekend.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:57
Det skal jeg nok
Bestemt en god ide at hjælpe hinanden med den slags. "Mine" krus er i 2 forskellige designs, så det kunne nemt være 2 forskellige virksomheder der delte en ladning. Og så ville det være ca. 6.000 kr. til hver for 2.500 krus og det er sgu billigt!
Så hvis der er nogen der koordinerer og finder på noget andet kinasjov, så kan jeg godt være frisk på en halvpart.
Så ind på www.alibaba.com og kigge

Dbh Martin
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 16:06

Hej Martin!

To kvalififerede bud: Rederiet Dannebrog i Rungsted har en speditionsafd. der er second to none. Den mest effektive (og oftest billigste) er Maersk Line, som jeg selv har brugt mange gange. Tiden er ikke et problem. De er nemlig alle sammen hurtige. Husk at disse her forsikringen i orden, det er der mange af de små der ikke har. Og det er jo dit gear.
Mvh
Niels

Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:04

Hej alle,

Sjov tråd den her!

Jeg har handlet en del med Kina efterhånden og et godt råd vil være at starte ud med at handle med leverandører formidlet via Alibaba.com. Husk dog kun at handle med leverandører mærket med "Gold Member" og "Trustpass".

Hvorfor det? Jo fordi de leverandører med de mærkninger er kontrolleret af Alibaba.com. Dvs at Alibaba bekræfter at virksomheden eksisterer og rent faktisk også kan levere de produkter de reklamere med ;o)

Har endnu ikke brændt fingrene på nogle leveringer ved at følge ovenstående!

Mht betaling - jeg bruger altid T/T - som regel 30/70 - er som sagt ikke blevet brændt endnu...

Vi bruger som regel DFDS transport ved container leveringer - de er gode og har styr på stumperne. De har kontorer i både Ningbo og Shanghai - har også haft rigtig gode erfaringer med Scan-Euro ved småleveringer (under container størrelse)

Husk altid at presse dem på pris derude - de skriver altid "best price" i deres tilbud - men den kan altid presses - forvent at kunne presse dem en del - svinger fra produkt til produkt. Men accepter aldrig en pris første gang - de kan presses ;o)

Og stil aldrig alt for mange spørgsmål i jeres mails - de svarer som regel aldrig på dem alle (manglende overblik ;o) - vær kort og præcis i jeres kommunikation. De er ikke verdensmestre til engelsk, så man får nogle komiske mails derudefra - tag ikke fejl - de er skam særdeles seriøse!

Rasmus

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:27
Så ringede shipping firmaet i torsdags og sagde at jeg ikke kunne få mine varer som lovet. Vi var ikke importreg. hos Told os Skat, så det skulle lige være på plads. En medarbejder fra samme firma havde ellers ugen før sagt, at det intet betød...N
Så jeg skulle gerne få dem i denne uge.

Dbh Martin
Tilmeldt 12. Sep 05
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:05
Hej Martin,

Vi rendte ind i samme problemstilling i de spæde start af vores import virksomhed... Men...

Det bør ikke betyde noget at du ikke er import registreret - det eneste du skal gøre istedet er at betale Told & skat via en opgørelse de sender ud på fortoldningen... Du kan så tage ned på dit lokale told og skatte center og betale... Herefter får du dine varer... omstændeligt? Ja! Men det er også det offentlige...;o)

Lyder enormt mystisk at du ikke kan få dine varer!!!

Hvis du importregistrerer dig, vil din speditør automatisk fortolde for dig og du skal blot betale import moms sammen med din normale momsafregning kvartalsvis.
Mht fortoldningen - så vil din speditør fakturere dig for dette!

Det er et kæmpe bøvl at skulle import registrere sin virksomhed blot fordi man har købt lidt småting ude i Kina, især når din kernevirksomhed INTET har med import at gøre... Du risikerer at have nogle klaphatte fra told og skat rendende for at tjekke op på dine import varer...!

Huus

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:37
Ham shippinggutten sagde at det var lavet om og der ingen vej var uden om.
Så nu er vi snart officielle importørere. Jeg må købe mig en medalje en dag.

Dbh Martin
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 00:00
Det lyder rigtigt spændende! :)

Jeg tænkte på, nu betalte du dem 200 dollars for fragten (hvilket jeg synes er ekstremt billigt, vægten taget i betragtning), men fortalte de dig noget som om hvilket firma ville stå for fragten?

Jeg står selv for at skulle importere en række varer til en samlet værdi af ca. 35000 kroner fra Kina og derefter fragte dem til lagerfaciliteter på Amager. For min partner og jeg - begge fattige studerende - er det en enorm investering, så det er vigtigt for os at finde billig, relativt hurtig og fremfor alt sikker fragt. Derfor vil jeg virkelig gerne høre mere :) Men måske skulle jeg oprette et emne selv?

Det vi skal fragte har en samlet vægt på 250-400 kilo og skal vel enten sejles eller flyves. Egentlig havde jeg regnet med at det ville blive utroligt dyrt, men hvis du kan få fragtet mange tusinde krus til den pris, så kan jeg vel næsten ånde lettet op.

Hvilke firmaer ville i anbefale mig at kigge nærmere på? Det skal sendes fra havnene i Guangzhou eller Shenzhen, Kina.

På forhånd tak for eventuelle svar.
Asbjørn
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 01:03

Det er da utrolig så sjovt det er at følge Martin Kruse på jagt efter Kina kopper. he he.... Nu er verden jo af lave. jeg har levet at at sælge reklameartikler i 15 år og har ved flere lejligheder besøgt jubii.dk for det firma jeg kørte for på det tidspunkt.

Jeg kan huske jeg en dag kom hjem til chefen og sagde: Jeg har været på Jubii.dk. Indkøberen ser skide godt ud, det skal hun ha´, men hun har ikke forstand på indkøb. Vores priser og setup var simpelthen bedre, men hun gad ikke engang se på det. Dog kom jeg af med en del t-shirts hen af vejen. Essensen af det er, at det kunne være ligegyldig hvad jubii.dk gav for krus for på det tidspunkt og jeg tror næppe at du Martin, har interesseret dig meget for det. Bare der var cola og pizzaer nok var alle glade. Men det var fedt at komme i rundetårnet.

Moralen i dette indlæg er: Martin, du har brugt masser af timer på dette projekt, skal vi sige 10-20 stykker inden du er færdig. Idag er markedsprisen vel 5-6 kr. for sådan et krus ved den mængde. Mange af jer som skriver savler over de priser men 5.000 stk. krus er der ikke mange kunder til i DK. Det er skide sjovt at købe ind, men i skal også have det solgt eller anvendt. Brug tiden aktivt på at sælge istedet for indkøb. Ihvertfald når det samlede indkøb er i den størrelse vi taler om her. Reklameartikler skal generelt være anvendt indefor et år, bare vent til du skal til at sende dem ud til dine kunder i 6pack. Så skal du se fragtp riser der overstiger værdien af dem.

Jeg har nu mit eget firma som lever af at sælge reklameartikler, men selvom jeg har arbejdet med import køber jeg helst ved leverandører som kender de produkter de handler med og er vant til det. Laver jeg noget i Kina, klarer min agent i thailand det, så er det som at handle med DK. Jeg skal ikke røre en finger, betaler når varen en leveret. Imens i sidder og leder efter gode indkøbsemer leder jeg efter kundeemner, men sådan er vi jo forskellige. Og de skal ikke bare have krus fordi de er billige. De skal kun have krus hvis det passer til dem.

Og så har vi slet ikke nævnt en vigtig pointe. De krus du gav 19,- for i 80´erne var sansynligvis af porcelæn  dem du får i Kina nu er keramik og det holder slet ikke så godt. De slår splinter af i brug - sådan en kop gider ingen drikke af. Så hvis den til 19,- holder i 5 år og den anden i 5 mdr. kan i selv omregne reklameværdien i kr. Pas på i ikke satser kvalitetsmæssig for lavt. Jeg har en gang stået og set på fodbolde for 100.000 der tabte luften - det er et kedelig syn og værst for den der skal betale.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:30

Hej Bjarne

Jeg har vist ramt et ømt punkt i denne tråd, du virker lidt bitter.
Men skidt med det, jeg sidder i Portugal og solen skinner
Krusene købte vi helt frem til 2003 og det er da muligt at vi er blevet tørret, men alle jeg snakker med betaler stadigvæk den pris. Så det kunne være at du skulle til at markedsføre dine fine priser lidt mere effektivt?
Kvaliteten har jeg testet og de virker endog meget fine. Om de gør i stykker om nogle år, betyder ikke noget for mig. Til den tid har jeg foræret mine kunder noget andet.

Og jeg får krusene i denne uge og jeg glæder mig

Dbh Martin
Side 6 ud af 13 (126 indlæg)