Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk ord for "affiliate"?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker ikke at gå ind i en dybere diskussion om semantik, men skal det absolut oversættes til dansk.

Vi ved alle hvad ordet "affiliate" betyder, og ingen af overstående oversættelser rammer helt præcist.

Alt for ofte mister ordet sin betydning når det forsøges oversat.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 20:25

Runge:

Vi ved alle hvad ordet "affiliate" betyder

Jeg begik en lign. fejltalelse sidste år, da jeg troede at alle mennesker kunne engelsk til husbehov - det ændrede jeg syn på efter en tur til Frankrig ;)

Jeg oprettede oprindeligt den her tråd fordi mit kendskab til min målgruppe siger mig, at flertallet af dem ikke har et forudgående kendskab til ordet "affiliate". Jeg ønsker bestemt IKKE at nedgøre eller dømme nogen, men jeg må forholde mig til min målgruppe - og jeg vil skyde på at 50% af dem ikke ville kunne forklare dig hvad AdWords er.

Jeg tror dermed at jeg ville få færre til at benytte systemet, hvis jeg blot kaldte det "affiliate" end hvis det hed noget, der sagde danskere noget.

"Tjen penge" lyder I MINE ører suspekt og jeg ville aldrig selv klikke på noget, der præsenterede sig som "tjen penge".

Til gengæld ville jeg eks. nok kunne finde på at klikke hvis der stod "Print-selv-rabatkort" eller "kom-igen-rabat"........ :) 

Min opfattelse ud fra ovenstående er, at der nok ikke er et ord der er væsentligt bedre, hvilket jeg tolker som et tegn på at affiliate løsninger i det hele taget ikke er ret udbredte i Danmark. 

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:45

> hvilket jeg tolker som et tegn på at affiliate løsninger i det hele taget ikke er ret udbredte i Danmark. 

Det er ikke en korrekt fortolkning. Der er tusindvis af virksomheder og privatpersoner i Danmark der arbejder med affiliate marketing - enten som affiliate udbyder, eller som affiliate marketer.

Men Affiliate Marketing er på ingen måde udviklet så godt i Danmark, som i f.eks. USA og UK. Det er faktisk ret underligt - Danske virksomheder er ikke villige til at betale mere end 20-30% for konverteringerne med affiliate marketing i forhold til hvad andre afsætningskanaler koster dem.

Men jeg tror det vil ændre sig, for det efterlader i praksis et kæmpe strategisk hul på det danske marked, som enhver kan tage op og grov-udnytte

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 22:12

Så længe dansk sprognævn ikke er kommet med en officiel oversættelse. Ville jeg vælge at bruge det engelske ord.

Pas på med at sammenligne os med franskmænd. De har en noget anden opfattelse af deres sprog og kultur end vi har.

Test det evt. med Google Analytics, og se hvilket ord. Der giver dig den bedste konvertering.

When in Doubt, Test It !

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 00:17

Team bryllup.dk?

Det taler til folks loyalitet overfor communitiet. Længere inde i informationerne om Teamet står der sørme at man også bliver BETALT for at være med på Team bryllup.dk... "wow.. det må jeg prøve"

Så har du en eye catcher, et automatisk build up og et payoff for den besøgende... <-- ville jeg gerne have brugt danske ord for men kan ikke.

btw
Network Marketing går da ikke ud på at skaffe kunder? Pengene ligger jo i at narre den næste til også at blive sælger.... altså pisse dem som automatisk står sidst i rækken lige i ansigtet.

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)