Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk ord for "affiliate"?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

partner synes jeg lyder godt..

men hvad med salgskonsulent ? det er jo en sælger du får dig... omend ikke ansat, men freelance... ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:55

Et affiliate program kaldes normalt et "partnerprogram" på dansk og affiliates for "partnere". Man skal så bare passe på, hvordan det bruges, for en affiliate er ikke partner i traditionel forstand - ikke ansvarlig repræsentant for dig.

Tilmeldt 25. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:56

Tjen Penge kan alle vist forstå Big Smile

Synes det afhænger af, om det er teksten i selve linket til en side, der omtaler muligheden - eller selve teksten på denne side.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:11

Network Marketing - hvor man anvender anbefalinger af en service/et produkt via mund til mund eller via link fra egen hjemmeside ect.

Flere virksomheder anvender d.d. denne afsætningsform. Jeg er eks. uafhængig forhandler af Forever Living Product´s!

Du kunne måske anvende dette:

Forøg din indkomst ved at anbefale bryllup.dk:

- bliv uafhængig representant - Læs mere her...

Hilsen john  

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 16:29

Jeg synes "Partner" er det mest rammende ord! Og så undgår du også at du skræmmer dem væk, hvilket jeg tror du ville risikere ved at skrive "Bliv kommisionær"

At lave et felt der hedder "Tjen Penge" er heller ikke en god idé, da jeg tror folk opfatter det forkert, i værste tilfælde sammenligner de det med pyramidespil osv, altså en nem(urealistisk og fordrejet) måde at tjene penge på.

Feltet kunne også hedde "Spred budskabet og tjen penge", så rammer den lidt mere præcist i mine øjne.

Lige min mening Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:30

Jeg vil ABSOLUT ikke anbefale at du blander Network Marketing og Afffilate Marketing sammen. Det første begræb slæber en massiv negativ arv med sig, som der ikke er nogen grund til at blive viklet ind i

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:40

Markedføringsagent, måske? Måske ikke.. Ellers synes jeg klart, at 'partner' er bedst.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:04

Hej Mikkel!

Nu er spørgsmålet jo ikke at diskutere de mang forskellige former for network marketing, men at søge frem til et mere dansk ord for "Affiliate" - den direkte oversættelse er:
1. slægtskab; følelse af samhørighed.
2. slutte sig til.

Men disse ordvalg rammer jo ikke særlig godt set i relation til spørgsmålet vel? - men at være Affiliate betyder jo at der tjenes penge på at videreformidle budskaber og dermed tjene penge på dem man anbefaler til bryllup.dk ikke?

Du anbefaler bryllup.dk til ....... og modtager mønter på dette arbejde.

Altså - network marketing - viral marketing ect. kært barn o.s.v. derfor ser jeg ikke nogen problemer i at bryllup.dk anvender:

"uafhængig representant. Læs mere her....

Ikke alt der skinner er guld - men der er mange muligheder derude kald det så Afilliate, Network Marketing, Viral Marketing ect.

Skaf kunder og tjen penge flere og flere anvender disse markedsføringsformer - send dette videre til din ven osv.osv.  

Men nu er det jo blot et blandt andre forslag så bryllup.dk har lidt at vælge mellem !Wink

Hilsen john

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

Som Mikkel siger så er det partner på dansk og partneprogram for selve affiliate programmet.

Men jeg ville nok bruge tjen penge, anbefal en ven hvis det kun er til brugerene på din side.

Hvis du vil ud og finde nye partnere som har deres egen hjemmeside så ville jeg bruge affiliate program eller partner program.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:50

> Altså - network marketing - viral marketing ect. kært barn o.s.v.

Sorry, men det synes jeg altså er noget vrøvl. Jeg holder meget af at ord betyder noget bestemt, som vi så ved hvad er. Og Affiliate Marketing, Network Marketing, og Viral Marketing ER altså 3 HELT forskellige metoder, og jeg ser bestemt ingen gode grunde til at forkludre tingene ved at blande det sammen.

Vi samme problem i min branche, hvor nogle få bevidst forsøger på samme måde at blande tingene sammen - de sælger så "SEO" til kunderne, der tor alt er i orden, indtil de ser at leverandøren bare har indrykket et par AdWords annoncer.

På samme måde ville jeg blive rasende, hvis jeg satte nogle til at opsætte et Affiliate Program for mig, og så bagefter opdagede at de havde lanceret et Network Marketing, eller Multilevel Marketing program.

Så lad os holde os til at bruge ordene for det som de faktisk betyder - ellers bliver konsekvensen blot, at endnu flere mennesker bliver snydt og bedraget på nettet

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)