Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar 125.000 til et ApS og få et 100% lovligt selskab og de samme rettigheder som i et ApS

Side 9 ud af 15 (146 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

LEV kapitel 6 ??? Hvad er det for en lov ? Hvor er hjemmelen til skattefri fusion og spaltning ?

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:08 | Låst

Lov om erhvervsdrivende virksomheder. Og nej, den er ikke skattefri, det er udelukkende den selskabsretlige hjemmel.

Jeg er i øvrigt - som du også kan læse i mine indlæg - fuldstændig enig med dig i dine synspunkter vedr. SMBA, men der er rent faktisk et lovreguleret, selskabsretligt fundament for dem, omend uhyre spinkelt.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 14:21 | Låst

OK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57 | Låst

Peter - Revisor:
Hvor står det dokumenteret, at et SMBA kan omdannes til selskab?

Et SMBA ER et selskab. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58 | Låst

Peter - Revisor:
Hvor står det dokumenteret, at et SMBA kan omdannes til selskab?

Et SMBA ER et selskab. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31 | Låst

Hold op Ejler..du ved jo, hvad jeg mener!

Omdannes til ApS eller A/S...så!

Hvor er dokumentationen?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 00:05 | Låst

Stop lige op Peter: Hvis Ejler har ret i at et SMBA kan betragtes som et selskab så vil det aldrig kunne omdannes til ApS efter lov om skattefri virksomhedsomdannelse, da dette kun tilkommer personligt drevne virksomheder, herunder også flerejede personlige virksomheder (I/S) hvis samtlige interessenter indgår.

Når et SMBA er et selskab og derved ikke kan omdannes til ApS efter lov om skattefri virksomhedsomdannelse, hvordan kan det så omdannes ? Tja jeg vil da ikke afvise at det er muligt at gennemføre en omdannelse via fusionsskattelovens regler, hvor man tilfører aktiviteten i et SMBA til et ApS eller fusionerer med et ApS med dette som det fortsættende selskab men ellers er man faktisk på samme niveau som selskaber der skifter skattemæssigt hjemsted, herunder eksempelvis et LTD som ønskes "omdannet" til ApS. Det sidestilles med afståelse. Herudover er der ingen tvivl om at det er en betydeligt dyrere løsning at fusionere et ApS og et SMBA end at fusionere to APS'er og har man et ApS eller en personlig virksomhed er en fusion overflødig.

Det næste er så at man ikke på forhånd kan sige at et SMBA er et et selskab. Det afhænger helt af hvordan den pågældende enhed er organiseret vedtægtsmæssigt m.v. så ovenstående må være under forudsætning af at man i forbindelse med etableringen har sikret at SMBA'et har karakteristika som et selskab.

Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 14:46 | Låst

kan du send mig info om det jeg har i dag cvr.nr

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:58 | Låst

Jeg tror også jeg går til tømreren næste gang jeg skal have stiftet et selskab. Prøv lige at se mandens profil:

"Entreprenør, iværksætter, rådgivning, byggeri" 

Jeg kunne forstå hvis vi talte om selskabstømning - selskabstømrer - men i mine øjne svarer det her til at jeg gik ud og udbød tømrerarbejde og byggearbejde, hvilket ville gå helt galt Smile 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18 | Låst

Ja jeg må indrømme at debatten er løbet kraftigt af sporet.

Og jeg lukker og slukker for den herfra, jeg gider simpelthen ikke se så mange åndsvage kommentarer fra negative folk, dog skal jeg imødegå at der har været mange saglige spørgsmål, som så alligevel er gået i selvsving.

Jeg tror ikke Martin havde drømt om denne omgang pladder da han i sin tid grundlage Amino. Det er FG synd.

Side 9 ud af 15 (146 indlæg)