Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar 125.000 til et ApS og få et 100% lovligt selskab og de samme rettigheder som i et ApS

Side 8 ud af 15 (146 indlæg)
Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 14:57 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Revisor

Men vil da sige at typer som dig aldrig vil indgå i min overvejelse som revisor.

1. Du argumenterer ikke.

2. Du selvroser og siger du ved det, men vil hører sælgers svar.

3. Det jeg frygter er du vejleder dine klienter ud fra dine synspunkter og ikke udfra hva der sker på markedet.

4. Ser ud til du bare er herinde for at have så mange reklamer med i tråden som muligt.

Nu spørger vi så dig som ekspert, hvorfor ikke vælge S.M.B.A ikke fordi jeg skal åbne,

Men for du viser du er konstruktiv og ikke bare negativ.

Hans

Når man sælger et produkt kommer der altid nogle, som vil teste en...

Bliv ikke sur, men find argumentet, du kunne jo nemt tage telefonen og få en henvisning fra told og skat, til hvor det står.

Ved ikke om det er godt eller skidt, men du kan ikke få kreditter uden du hæfter personligt uanset, så gælden vil værer der i de fleste tilfælde.

Vis os det argument så er den skid slået!!

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:39 | Låst

Hej Golfhouse!

Nu er denne tråd faktisk afsluttet for mit vedkommende.

Lige nu har jeg derfor heller ikke mange kommentarer til dine punkter, som lyder af bagklogskab

og direkte angreb på min person.

Jeg er i den heldige situation, at jeg efter en del års hård slid, selv kan vælge de kunder jeg ønsker,

og du er så også en af de kunder, jeg aldrig ville overveje at få som klient(apropos din bemærkning mht. overvejelse revisor).

Jeg ved nogen ting, som jeg har fundet ud af ved egen reseaerch ja.....og jeg må vel kunne forudsætte, at en sælger

burde vide mindst lige så meget.

Nu ved du ikke, hvad der er foregået af telefonisk kommunikation ud over denne tråd.

Jeg kan kun konstatere, at der jo må være en grund til, at sælger ikke har vist sig her på Amino, efter at han ikke

har kunnet svare tilfredsstillende på diverse spørgsmål angående SMBA.

Tilmeldt 7. Mar 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:45 | Låst

Herligt Michael,

Men noget klar tale og facts om SMBA,

Jeg konkluderer hermed at jeg sagtens uden risiko kan ændre virksomhedenf fra personlig virsomhed til SMBA og så kører med det indtil jeg synes det skal være en anden selskabsformengang i fremtiden..   

Har du personligt haft SMBA?

Har du positive med en saglig rådgiver til dette der ikke bruger flere af ens penge end han tjener ind til min virsomhed?

Jeg bor heller ikke mere end 15 fra Holte,så det er helt fint hvis den er en fra området.

mvh Diana 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:28 | Låst

Hej Diana!

Mener ikke, du kan ændre personlig virksomhed (skattefrit)til SMBA!

Og du kan heller ikke omdanne fra SMBA til A/S/ApS!

Så hvor er fidusen?

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 20:01 | Låst

En ting, som i øvrigt skal med i den her SMBA-debat er Selskabskommissionens arbejde. På baggrund af de foreløbige meldinger vil reformen af selskabslovgivningen inden for et par år - eller måske mindre - bl.a. betyde at ApS'er kan stiftes uden minimumskapital og at aktionærlån i et vist omfang muliggøres (der kan lånes et beløb svarende til de frie reserver). Hertil kommer en generel forenkling af visse regler, som jeg dog ikke på nuværende tidspunkt kan redegøre for. Men i hvert fald falder en del af SMBA-"fordelene" væk, og selskabsformen vil blive helt uinteressant for de fleste.

Diana: Du kan godt lave de "omdannelser", du snakker om, men det bliver i givet fald skattepligtigt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16 | Låst

Hej Mathias L.

Interessant......hvorfor vil selskabsformen blive uinteressant for de fleste så?

Forstår ikke lige din argumentation!

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 20:26 | Låst

SMBA vil blive uinteressant (hvis den da nogensinde var interessant) idet de tungest vejende fordele vil kunne opnås med et gennemprøvet ApS.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51 | Låst

O.K. er med så. Tak.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:31 | Låst

Den her debat er jo kørt helt af sporet. Hans skriver nok så flot i starten at et SMBA kan omdannes skattefrit. Så spørger jeg, ligesom Peter har gjort det tidligere, hvor er der hjemmel til at omdanne et SMBA skattefrit. Hvor er der hjemmel til at spalte et SMBA ? Hvor er der hjemmel til at udskille et SMBAs aktivitet i et nyt selskab (tilførsel af aktiver). Dvs. hvor er der hjemmel til at lave skattefri omstrukturering af et SMBA ? Der er jo ingen virksomheder i dagens Danmark som kører med samme ejerstruktur forever. Den tid er forbi.

Svaret er kort og godt at der ikke er nogen egentlig hjemmel. Problemet er nemlig at det afhænger af SMBA'ets selskabsretlige status og den kan man ikke fastslå ud fra selskabsbetegnelsen. Det afhænger helt af det konkrete selskab/virksomhed. Sagt med andre ord. Som ejer af et SMBA ved man reelt sikke hvordan ens selskab selskabsretligt og civilretligt er placeret. Måske ikke så heldigt. Man kan så bruge kræfter på at finde ud af det, indhente bindende svar fra skat m.v. men var det ikke smartere at bruge kræfterne på at opbygge en egenkapital i virksomheden som muliggør en senere omdannelse til anpartsselskab ?

Det med den begrænsede hæftelse er til at tage at føle på. Der er ingen som udlåner penge til et selskab - SMBA, ApS o.l. - uden et krav om personlig kaution.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 12:55 | Låst

Skattekonsulenterne:

Hvor er der hjemmel til at spalte et SMBA ?

Nu skal ret jo være ret, og hjemmel til fusion og spaltning af SMBA findes i LEV kap. 6 A. Men vi snakker kun fusion og spaltning inden for selskabsformen, dvs. fusion af flere SMBA'er eller spaltning af et SMBA ud i flere SMBA'er.

Side 8 ud af 15 (146 indlæg)