Jeg tror vi er ude i noget meget følelsesladet område her, som ikke ønsker at bruge mere tid på, jeg er sikker på i har forstået budskabet. Der er sket meget store lovgivningsændringer på området siden 2006, bla. er det blevet muligt at lavet skattefri omdannelse af smba. Der er flere og flere virksomhede der vælger denne form, men jeg skal ikke prædike for denne form, jeg foretrækker som nævn Aps / A/S. Din kommentar omkring det ikke er en udgift at købe et aktiv - vil jeg lade stå for din egen regning - jeg finder det ihvertfald at det er en stor udgift at købe en bil, selvomjeg også mener jeg får et aktiv. Nok kværuleren idag God Weekend |
Michael:Der er sket meget store lovgivningsændringer på området siden 2006, bla. er det blevet muligt at lavet skattefri omdannelse af smba.
Efter lov om skattefri virksomhedsomdannelse? Og hvis nej, hvad så? Hvis jeg tager fejl mht. muligheden for skattefri omdannelse, erkender jeg det gerne - som du også selv er inde på; det er jo ikke religion, det her. Men det kræver så også, at du/I er i stand til at underbygge argumenterne. Den risiko- og forretningsmæssige del af diskussionen bliver hurtigt subjektivt præget, men på det juridiske område må det altså være rimeligt, at der fremlægges en troværdig, juridisk argumentation i form af henvisning til relevant lovgivning og/eller retspraksis.