Hej Hans, Hvis du likvidere et selskab uanset A/S, Aps, SMBA - så gælder så vidt jeg huisker det, næsten de samme regler, så der er ikke megen forskel der, som jeg ser det, og det er vel rimeligt nok. Hvis du selv vælger at lukke dit firma, noget andet er hvis du går konkurs. Men alt dette skal du naturligvis have en revsior/advokat ttil at hjælpe med. Igen: Selskabsform forhindrer dine kreditorer i at flå pengene ud af villaen, volvoen osv. det betyder også at idet en kreditor ved at de ikke kan få pengene ( man kan ikke plukke en skaldet) så er de i en eller anden uheldig situation, også meget mere villige til ats trække sig, lave akkorder, får afbetalinger osv. hvis man som ledelse vil opføre sig pænt og betale sin gæld. Til Peter Revisor: Indbetalt selskabskapital er ikke frie midler, og dem må man og kan man ikke røre, hvis du hiver dem ud igen, har selskabet negativ egenkapital og har risiko for at blive tvangslukket af E&S. Du må heller ikke gøre det - det vil være ulovligt aktionærklån. Selskabet må bruge dem fx. købe en bil ell. men det er ikke frie midler. Hvis du ligger inden med konkret viden om specifikke eksempler på problemstillinger med SMBA - hvorfor kommer du så ikke frem med dem, istedet for at forsøge at lokke andre i fedtefadet... Det er dårlig moral og den kommunikation er ikke godt for Amino.
|
Michael:
For at kort at kommentere dit sidste indlæg:
Jeg er da godt klar at indbetalt selskabskapital ikke er frie midler, men skal bruges i selskabet.
Der findes en række love, som regulerer dette, og fint nok med det.
At tingene i praksis mange gange foregår på anden vis, er noget andet.
Hvis man vil tjene penge på at sælge SMBA, så skal man kunne svare på alle spørgsmål fra A-Z.
Jeg er ikke ude på at få nogen i fedtefadet, og jeg mener ikke, at det er dårlig moral at afprøve
en sælger til "fingerspidserne". Især, når sælgeren påstar, at "produktet" ikke har nogen ulemper.