Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spar 125.000 til et ApS og få et 100% lovligt selskab og de samme rettigheder som i et ApS

Side 5 ud af 15 (146 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 07:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans,

Hvis du likvidere et selskab uanset A/S, Aps, SMBA - så gælder så vidt jeg huisker det, næsten de samme regler, så der er ikke megen forskel der, som jeg ser det, og det er vel rimeligt nok. Hvis du selv vælger at lukke dit firma, noget andet er hvis du går konkurs.  Men alt dette skal du naturligvis have en revsior/advokat ttil at hjælpe med.

Igen: Selskabsform forhindrer dine kreditorer i at flå pengene ud af villaen, volvoen osv. det betyder også at idet en kreditor ved at de ikke kan få pengene ( man kan ikke plukke en skaldet) så er de i en eller anden uheldig situation, også meget mere villige til ats trække sig, lave akkorder, får afbetalinger osv. hvis man som ledelse vil opføre sig pænt og betale sin gæld.

Til Peter Revisor: Indbetalt selskabskapital er ikke frie midler, og dem må man og kan man ikke røre, hvis du hiver dem ud igen, har selskabet negativ egenkapital og har risiko for at blive tvangslukket af E&S. Du må heller ikke gøre det - det vil være ulovligt aktionærklån. Selskabet må bruge dem fx. købe en bil ell. men det er ikke frie midler. Hvis du ligger inden med konkret viden om specifikke eksempler på problemstillinger med SMBA - hvorfor kommer du så ikke frem med dem, istedet for at forsøge at lokke andre i fedtefadet... Det er dårlig moral og den kommunikation er ikke godt for Amino.

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25 | Låst

Michael:

For at kort at kommentere dit sidste indlæg:

Jeg er da godt klar at indbetalt selskabskapital ikke er frie midler, men skal bruges i selskabet.

Der findes en række love, som regulerer dette, og fint nok med det.

At tingene i praksis mange gange foregår på anden vis, er noget andet.

Hvis man vil tjene penge på at sælge SMBA, så skal man kunne svare på alle spørgsmål fra A-Z.

Jeg er ikke ude på at få nogen i fedtefadet, og jeg mener ikke, at det er dårlig moral at afprøve

en sælger til "fingerspidserne". Især, når sælgeren påstar, at "produktet" ikke har nogen ulemper.

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 09:31 | Låst

godt nok, det kan jeg godt følge dig i - Men der er vel ulember ved alt....

Denne lange tråd her kan vel blot konstatere ihvertfald en ulembe ved SMBA - ikke alle ved helt hvad det er, det skaber usikkerhed - hvad er det nu for noget fusk... kunne man  tænke osv. vil vi handle med sådan et selskab osv. osv.

Men der er reelt ikke noget fusk ved det!

LanSoft A/S - Vi er ligenu igang med at lave nogle store  spændende Forretningsportaler, B2B , således at kunden og leverandøren kan udveksle og styre leverancer,

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:25 | Låst

Hej Peter

Undskyld den lange responsetid, havde lige andre gøremål. Jeg tror ikke helt du forstod meningen med mit indlæg. Det var lidt for at sige at jeg ikke synes  du kom med en god nok argumentation, og virkede lidt usaglig. Hvilket er en skam, fordi jeg generelt synes at dine indlæg herinde har været meget troværdige. Der hvor jeg synes det går galt, er at du starter i dit første indlæg med at skrive om tvivlsomme smba konstruktioner uden at begrunde dette.

Det kan jeg godt forstå at Hans bliver lidt støt over, specielt fordi du er fagmand og nyder stor troværdig herinde. 

Men af debattens videre forløb, begynder jeg at forstå ulemperne ved smba konstruktioner.

For det første ville mit eget selskab aldrig acceptere ret stor ordre fra et smba, uden bankgaranti på ordrestørrelsen. Det ville vi ikke kræve for ApS'er eller privat ejede selskaber.

For det andet er jeg enig i, at det er vildledne at skrive at der er tale om at spare 125 tkr., disse penge er ingenlunde en udgift da de udgår selskabets egenkapital på frit kan investeres. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47 | Låst

Hej Peter!

Tak for din respons.

Ja...o.k., jeg tager den til mig, og beklager fremgangsmåden.

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 16:09 | Låst

Hej Lundsby,

Jeg tror ikke du er helt med...

Man sparer virkelig 125.000 eller 500.000 til et A/S - du skal bruge dine beskattede penge til at starte et selskab, som så ikke kan bruges til andre private formål - derfor er det en udgift for dig uanset om du vil det eller ej. Pengene skifter ejer mand, fra dig privat til selskabet som er en ny unik enhed. Pengene må du ikke røre andet end til selskabs relaterede investeringer, og hvis du vil tage dem ud igen, skal du gøre det som løn og bliver hermed beskattet af dem - dvs. at de 125.000 som du indskyder dem har du tjent og betalt skat af , dvs. hvis du er topskattet har du altså tjent ca. 375.000 kr. for at starte et Aps.  hvis du så vælger at betale dig selv løn i Aps'et så skal du betale skat af din løn - dvs. at du har måtte knokle for at tjene ca. 375.000,- kr. og de penge du kan trække ud i løn er 125.000 før skat = ca. 50.000 efter skat .- Kan du se pointen ;-)  du bliver BRAND beskattet af din første løn du trækker ud 6 x skat  af hver krone ! - det er der da ingen der finder sig i !!!  - derfor er laver de fleste små viksomhedsordninger, og når de så har tjent deres første 125.000 i virksomhedordningen, kan de omdanne til et Aps. Men i den tid de kører virksomhedsordning har man altså ikke nogen kreditor sikring. Først efter selskabsomdannelsen. Derfor hvis man starter med et SMBA - det koster næsten intet, og når man der har tjent sine første 125.000,- konvertere dette til et Aps - så har du ikke alene sparet 125.000 - nej du har faktisk sparet dig en lønindkomst på 375.000,- Det er sgu da vær at tage med !!!

Har du nu alligevel de 125.000 privat som du godt kan indskyde - til opstart af diverse omkostninger, så kan du lave et SMBA og låne SMBA'et de 125.000 til at købe for, når så virksomheden er godt kørende og evt. er omdannet til et Aps - så kan du betale Lånet på de 125.000 tilbage til dig selv med renter !! - så har det heller ikke kostet dig noget !

og så til det med om samhandle med SMBA, Aps, A/S   - du har som kunde / leverandør ikke nødvendigvis mere sikkerhed i et Aps, eller A/S end i et smba. fx. er der rigtig mange Aps'er eller A/S er der er stiftet på goodwill - det kunne fx. betyde et enkeltmandsvirksomhed som efter nogle år bliver omdannet til fx. Aps på baggrund af Goodwill, Aktiver (kontormøbler ell. )  - men det betyder altså ikke nødvendigvis at de er en mere sikker kunde....

Jeg mener: Du skal checke deres regnskaber uanset hvad, og kreditvurdere dem derfra.

God weekend - over and out.

Tilmeldt 18. Apr 07
Skrevet kl. 16:28 | Låst

... og en lille tillægspointe - når i er så langt og har tjent de først 125.000, - så der kan omdannes til Aps - så husk lige at få lavet to Aps'er istedet - Et driftselskab og et Holdingselskab der ejer driftselskabet - begge kan være aps'er - men fordi Holdingselskabet ejer driftselskabet og fordi der er værdier for mindst 125.000 i driftselskabet - så koster det ikke mere, andet end nogle ekstra stiftelses omkostninger...

Pointen.. Jo, hvis du en dag skulle være så heldig at sælge dit driftselskab - så bliver dit holdingselskab ikke beskattet af gevinsten, hvis holdingselskabet har ejet aktierne i mindst 3 år. Dernæst hvis du skulle være så uheldig at måtte lukke dit driftselskab en dag - så har du stadig dit holding aps selskab ( godt nok med en negativ egenkapital )  - men det kan du måske udnytte skattemæssigt senere ;-)

Hvis ikke man laver holding konstellationen vil man blive brand beskattet ved salg af sit driftselskab.... 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31 | Låst

Hej Michael!

Du vil bare have det sidste ord i denne diskussion, men jeg synes du er langt ude i nogle af dine sammenligninger.

Man sparer ikke 125 tkr.

Og hvor ved du fra, at et SMBA kan omdannes? Har du prøvet?

Jeg vil ikke starte diskussionen igen, men der er nogle spørgsmål, som jeg ikke har fået besvaret hverken af Hans eller dig, hvorfor jeg klart

vil fraråde SMBA. 

Længere oppe i tråden kan du følge mig på visse punkter, og lige pludselig vender du på en tallerken.

Synes du det er seriøs?

God weekend! 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:48 | Låst

De 125000 - er de en udgift? Ja, det kan man sige, men du får jo anparter af samme værdi retur! Likviditeten er bundet, men værdien er den samme.

"Omdannelse" til ApS kan vel ske ved helt almindeligt apportindskud af aktiverne, herunder goodwill. Men dette er en skattepligtig afståelse. SMBA'et vil altså skulle svare skat i en sådan situation. Det lyder ikke helt til, at Hans og Michael har indset dette. Det fylder i hvert fald ikke så meget i salgstalerne...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00 | Låst

Yep Mathias...!

Der var lige noget af dette, jeg gerne ville ind på.

Og de 125 tkr.er ikke en udgift, men et AKTIV.

Side 5 ud af 15 (146 indlæg)