Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Claus Riskær, Iværksætter eller fusker?

Side 1 ud af 9 (89 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Ved ikke hvorfor, men har bare svært at acceptere Claus Riskjær som en iværksætter. For mig virker han mere som en fusker, der udtømmer firmaer. For fortæl mig lige en gang, hvad har han haft succes med bortset fra Cybercity? Cybercitys salg og opbygning er da godt gået, men det skal da ikke gøre ham til "Danmarks ubestridte største iværksætter", som han kaldes!

Hvad mener i?
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:17
Altså umiddelbart har han lavet en hel del før CyberCity.. Han handlede med aktier allerede som 13 årig, og havde forskellige firmaer på et tidspunkt, bla Accumulator Invest, som han gik på røven med og fik en dom i Frankrig, men han har haft fingrene i mange forskellige ting.

Den største succes må dog være CyberCity.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:21
Jeg vil nok betragte ham som iværksætter. Ikke at jeg synes at hans "smarte" finansaktiviteter er hæderværdige at omtale, men han har dog gang på gang igangsat aktiviteter - selv da han lå på ryggen. De fleste iværksættere vil nok trække næsen langt tilbage, når de får et slag - og flere gange så holder de sig helt væk. Vores iværksætterkultur er jo at hvis du en gang har set, at det ikke går, så skal du holde dig helt væk. Alle steder bliver du jo nærmest bandlyst.
Men han bliver ved alligevel. Han ved, at han er en omstridt person, men han får alligevel startet ideer op og rejst kapital, så han må kunne et eller andet.

Så mange af hans kvalifikationer er iværksætter. Men han vil altid have sin fortid mod sig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:35

Det ene udelukker vel ikke det andet. Naturligvis er han iværksætter, men han er også en (dømt) forbryder indenfor netop hans iværksætteri. Vi har også dømte forbrydere i folketinget - men det gør jo ikke at de ikke er folketingsmedlemmer. Det gør dem bare, i mine øjne, til nogle usædvanligt dårlige forbilleder - både de dømte folketingsmedlemmer og Klaus Riskjær.

Jeg synes ikke vi som iværksættere kan bruge typer som Klaus Riskjær til så meget. Han mener tilsyneladende at det er OK at snyde og bedrage sig til success uanset at de går ud over en hel masse almindelige mennesker. Det synes jeg ikke er i orden. For mig at se er det et valg: Vil man drive lovlig virksomhed eller ej? Hvis man ikke gider overholde landets love er der for mig at se ikke den store forskel på om man vælger at bliver iværksætter eller bankrøver - man er i alle tilfælde en rigtig dårlig rollemodel.

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 11:57
Claus Riskjær, Kurt T og Brixtofte mener jo nok, at de ikke gør/har gjort noget galt. Hvilket er en (mild) form for psykopati (de opfatter verden anderledes end alle os andre). Det er bestemt ikke nogen undskyldning, når andre mennesker taber store summer på deres fantasterier, men verdnen er da lidt mere farvefuld med personer som f.eks. Thorsen (men jeg ville række ham spidsen af min lillefinger - uden at forvente, at jeg ville få den tilbage pantsat til trediemand eller omsat til optioner i et sydlandsk byggeeventyr)...
Det er vist også kun den norske rigmand (Røkke), der mener, at han har tabt penge på Kurt. Resten tabte vist ikke en krone. Så kan man jo sige "herre gud" og tænke over de seks år han blev idømt ift. de latterlig milde domme de sønderjyske bonderøve fik for ødelægge en lille piges liv, fordi hendes far (og måske også mor) udlejede hende til sex... 
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:12
Selvfølgelig er Riskjær iværksætter - på nogle områder langt mere visionær end os andre. Hvad den mand har haft gang i af ting er vi jo alle blevet delagtiggjort i via god omtale af hans projekter.

Jeg husker...- og det er uden at granske min hukommelse alt for dybt  
vistnok en aktieavis, accumulator-invest, en osteforretning, vistnok det blå marked, handel med brugte computere, Cybercity, et iværksætterhus osv.

Jeg ville kigge papirerne grundigt igennem (sammen med advokaten) inden et samarbejde, men iværksætter er han. Derudover har han en utrolig evne til at dukke op til overfladen efter en dukkert, han er en rigtig overlever.

Med venlig hilsen

Carsten O.

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 12:45
Dato: 3/6/2006 12:12:27 PM
vistnok en aktieavis, accumulator-invest, en osteforretning, vistnok det blå marked, handel med brugte computere, Cybercity, et iværksætterhus osv.

Og http://www.copygene.com.
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:14

Jeg finder det indiskutabelt, at Claus Riskjær er iværksætter - selvfølgelig er han det, en ihærdig en af slagsen oven i købet.

Man være enig eller uenig i hans metoder, etik og moral m.m. Om han kan fungere som rollemodel for andre iværksættere er vel op til hver enkelt - og kan vel være forskelligt fra situation til situation.

Personligt beundrer jeg hans evne til at finde nye nicher med potentiale at kaste sig over, hans evne til at komme igen efter nederlag - det er atypisk dansk, men det respekterer jeg.

Finansielle fiksfakserier, skattesnyd, mandatsvig og bedrageri - ved ikke om han har været sigtet og dømt for alt det - kan naturligvis ikke accepteres og skal straffes. Men iværksætterkvaliteterne synes jeg bestemt ikke, man kan tage fra ham.

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9743
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:49

> Derudover har han en utrolig evne til at dukke op til overfladen efter en dukkert, han er en rigtig overlever.

Ja, på samme måde som Jønke (HA) :)

At folk har iværksætterlyst og gå-på-mod mener jeg på ingen måde gør dem til attraktive forbilleder, når de i den grad bygger deres virke på en små-psykopatisk vrangforestilling om verden og en general skiden på alle andre end dem selv (inkl. lovgivningen). I mine øjne gør det dem blot til kriminelle. Om man er kriminel rocker eller iværksætter er sgu et fedt - man er i alle tilfælde ikke noget der er værd at stræbe efter.
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 15:02
Mikkel...
Enig, man er ikke en helt når der begås kriminelle handlinger
Nu er hverken Jønke eller Riskjær mine forbilleder, men sidstnævnte har da trods alt leveret en mellemstor virksomhed (Cybercity)

Vi ville formentlig også hurtigt kunne enes om at der er andre, mere forbilledlige iværksættere - men det betyder ikke at Riskjær ikke er iværksætter.

Jeg kan nogen gange undres over bestemte menneskers evne til at "dykke som en prop". De kommer bare igen!  

Med venlig hilsen

Carsten O.
Side 1 ud af 9 (89 indlæg)