Dato: 3/6/2006 3:32:22 PM
Forfatter: Mikkel deMib
Du må meet undskylde, men når man dømmes for SÅ alvorlige forbrydelser giver det overhovedet ingen mening at snakke om 'spejderdrenge' og 'Janetelov' - det har sgu da intet med sagen at gøre. Manden er en gangster der skider på loven og alle andre. I mine øjne er han ikke et hak bedre end alle mulige andre forbrydere. Mener du så også at Al Capone bare var en dygtig forretningsmadn som var underlagt 'Janteloven'. Nej, den må du sgu længere ud på landet med.
Ha ha! - det er ved at længe siden jeg har været i debat-klinch med dig, deMib, så lad os bare fortsætte:
Al Capone var faktisk på sin tid en rigtig dygtig forretningsmand (en igangsætter af format, må jeg da tilføje!), når vi ser bort fra hans brug af Murder Inc., boldtræ, håndlangere m.m.
Nu er det dermed ikke MIN blåstempling af forbrydelser - men han var i en klasse for sig.
Nu ser jeg bestemt heller
IKKE igennem fingre med at Riskær er dømt efter loven for
diverse overtrædelser; hvis du læser min kommentar, vil du se linket mellem janteloven og Riskær; Da JEG var en stor knægt - hvor han endnu ikke var taget med fingrene i kagedåsen - fremstod han for MIG som et "idol" udi iværksætteri.
Med spejderdreng linket mener jeg blot at INTET stort dansk selskabm INGEN stor dansk iværksætter kan se sig fri for en eller anden form for "gråzone" virksomhed; måske ikke fordi de gør det af egen grådighed; men fordi spillet på den store boldbane kræver at man eks. betaler bestikkelse eller man eks. må have midler der flyder uden om skattemonstret (jeg mindes jo en tråd hvor du selv fortæller om visse midler du gerne så flyde off shore....!).
Og så er der jo visse smuthuller som tidligere har virket - men som bliver lukket - dermed får nogle af "spillerne" fingrene i maskinen for noget som måske var lovligt ifølge reglerne, men måske lidt fusk-agtigt, igår, men hvor reglerne er ændret idag.
MVH
Lasse Burholt