Dato: 3/28/2006 11:02:20 AM Forfatter: Claes N.
Claes, jeg ville så heller ikke have det mindste ondt af dig, når du sad med tomme lommer og bankgæld, mens Risse kører der fra i sin Ferrari. Det er altid let at skrive den slags, når man ikke selv er blevet tørret og det vil du også finde ud af en dag. Dbh Martin[/QUOTE]
Hej Martin,
Jeg undrer mig over din bemærkning ! Du kender mig vist ikke godt nok til den udtalelse. Jeg HAR stået i den situation, og det var ikke sjovt ! Jeg kender ikke og har ikke haft kontakt til Riskær, som andre herinde. Min kommentar gik udelukende på at jeg beundrer hans evne til at dukke op til overfladen igen og igen. Jeg beundrer IKKE hans evige dansen rundt på kanten af loven. De ting han har sat i gang, og været igennem over tiden, gør dog at han, på det punkt, er en inspirerende person.
Hej Claes
Du skriver selv: "Hvis Riskær ringede og spurgte mig om jeg ville med på et nyt eventyr, så var jeg sgu'' klar !" og det må vel betyde at du gerne vil lave forretning med ham og derfor accepterer hans forretningsmetoder. Det betyder igen at jeg ikke vil have ondt af dig, hvis det var dig der sad tilbage med aben. Når man danser med djævlen....
Du skriver selv: ''Hvis Riskær ringede og spurgte mig om jeg ville med på et nyt eventyr, så var jeg sgu'' klar !'' og det må vel betyde at du gerne vil lave forretning med ham og derfor accepterer hans forretningsmetoder. Det betyder igen at jeg ikke vil have ondt af dig, hvis det var dig der sad tilbage med aben. Når man danser med djævlen.... Dbh Martin[/QUOTE]
Ja, ud fra det synspunkt at jeg syntes at han er en inspirerende person, og jeg er sikker på at mange kunne lære meget (inden for loven af ham) af ham - JA !
Jeg har naturligt intet ønske om at danse rundt med loven i mit forretningsliv. Det KUNNE jo være at det var muligt, at han ville lave noget som ikke var det rene dans i gråzonen . Så ja - selvom jeg har prøvet at blive tørret, beundrer jeg stadigvæk hans evne til at komme på benene efter gentagne gange i canvassen.
Du skriver selv: ''Hvis Riskær ringede og spurgte mig om jeg ville med på et nyt eventyr, så var jeg sgu'' klar !'' og det må vel betyde at du gerne vil lave forretning med ham og derfor accepterer hans forretningsmetoder. Det betyder igen at jeg ikke vil have ondt af dig, hvis det var dig der sad tilbage med aben. Når man danser med djævlen.... Dbh Martin[/QUOTE]
Ja, ud fra det synspunkt at jeg syntes at han er en inspirerende person, og jeg er sikker på at mange kunne lære meget (inden for loven af ham) af ham - JA !
Jeg har naturligt intet ønske om at danse rundt med loven i mit forretningsliv. Det KUNNE jo være at det var muligt, at han ville lave noget som ikke var det rene dans i gråzonen . Så ja - selvom jeg har prøvet at blive tørret, beundrer jeg stadigvæk hans evne til at komme på benene efter gentagne gange i canvassen.
[/QUOTE]
Jeg er helt enig i at han er ihærdig, men den ellers fine egenskab overskygges af hans grådighed og mangel på respekt for andre mennesker.
Ja, man kan sige meget om Riskær, og det er der også blevet gjort gennem tiderne
Men har de folk der har fået penge i klemme i hans projekter ikke blot være en flok (velhavende) lykkeriddere som ville score nemme penge på guld-drengen? Jeg tror at langt de fleste af hans investorer har kendt til hans forretningsmetoder, så det er vel ikke kun Riskær selv der har været en skurk - det har alle de personer der har skudt penge i ham vel også været?
Jeg skriver det ikke for at retfærdiggøre Riskærs gerninger, men blot for at sige, at jeg mener at dem der har investeret i ham er mindst lige så skyldige. Så Claes, vil du skyde penge i en svindler, bliver du også selv en svindler i mine øjne...
Men ja, man må da beundre Riskærs evne til at springe op på hesten selvom han er blevet sparket af utallige gange...
Dato: 3/28/2006 11:52:50 AM Forfatter: Carsten Jacobsen
Ja, man kan sige meget om Riskær, og det er der også blevet gjort gennem tiderne
Men har de folk der har fået penge i klemme i hans projekter ikke blot være en flok (velhavende) lykkeriddere som ville score nemme penge på guld-drengen? Jeg tror at langt de fleste af hans investorer har kendt til hans forretningsmetoder, så det er vel ikke kun Riskær selv der har været en skurk - det har alle de personer der har skudt penge i ham vel også været?
Jeg skriver det ikke for at retfærdiggøre Riskærs gerninger, men blot for at sige, at jeg mener at dem der har investeret i ham er mindst lige så skyldige. Så Claes, vil du skyde penge i en svindler, bliver du også selv en svindler i mine øjne...
Men ja, man må da beundre Riskærs evne til at springe op på hesten selvom han er blevet sparket af utallige gange...
mvh Carsten
Hej Carsten
Du kan jo starte med at spørge hans tidlige medarbejdere i Cybercity der blev aflønnet med pizza og Cola og lovning om guld den dag skidtet blev solgt.....
Dato: 3/28/2006 11:11:37 AM Forfatter: Mikkel deMib Jeg synes, at sammenligningen med andre ganstere er yderst relevant - det handler om moral, og i den henseende er Riskjær, Al Capone og Jønke mere ens end de er forskellige. De skider alle 3 på andre mennesker, loven og alt andet end dem selv og det synes jeg på ingen måde er nogen særligt gode forbilleder at have.
Enig -de er ikke gode forbilleder ! Men hvem taler om forbilleder?? Med fare for at gentage mig selv, er min pointe at jeg beundrer hans evne til at rejse sig gang på gang. Om de tre herrer er mere ens end forskullige vil jeg lade være op til en psykolog til at bedømme. Det ligger et stykke fra mit område.
Mikkel. Jeg må sige at jeg undrer mig over "Næ, jeg vil have lov til at være "moralsk" når det handler om så alvorlige forseelser" . Forseelsen er den sammen om du snyder for 500,- eller du snyder for 50 mill. Det er stadigvæk den samme paragraf du vil blive dømt i hht. Svig er vel svig ! Du syntes blot uenig i hvornår det bør straffes. For du accepterer snyd for 500,- og ikke for det Riskær er dømt for. Du har jo tydeligtvis gjort dig nogle tanker om hvor højt den monetære barre sidder for dig. Når 500,- er ok, er 1.000,- 5.000,- 50.000,- 500.000,- så også ok for dig? Vi har ehldigvis et retsvæsen til den slags. MEN ja jeg er da enig i dig med, at man da bør være superkritisk overfor den slags. Verden er bare ikke sort hvid !
Så Claes, vil du skyde penge i en svindler, bliver du også selv en svindler i mine øjne...
Nu løber din fantasi vist af med dig... Jeg har vist ikke nævnt noget om, at jeg ville skyde penge i Riskær. Men jeg er enig i dig med at når man skyder penge i noget så er der en risiko. Sådan er forretning vel!?! Og ja skyder man penge i Riskær, bør man nok være lidt mere i kontrol i selskabet end normalt.
Forstår dog ikke din ovenstående argumentation ! Som Martin nævner, blev folk aflønnet med pizza og Cola i Cybercity. Dvs de investerede deres tid. Disse er så svindlere i dne øjne?!?? Eller er det kun hvis man skyder rede penge ind i ham og ikke apportindkskud eller tid at man er ''svindler'' - i dine øjne??
[/QUOTE] Jeg er helt enig i at han er ihærdig, men den ellers fine egenskab overskygges af hans grådighed og mangel på respekt for andre mennesker. Dbh Martin[/QUOTE]
> Men har de folk der har fået penge i klemme i hans projekter ikke blot være en flok (velhavende) lykkeriddere som ville score nemme penge på guld-drengen?
Samme argument kan bruges i forhold til både Jønke og Al Capone. Er dem der absolut ville købe ulovlig alkohol under den amerikanske forbudstid så lige så skyldige som Al Capone? Eller er de rockere som Jønke har skudt på lige så skyldige som Jønke selv? Jeg har i hvert fald aldrig følt mig direkte truet eller berørt af hverken de to herrer eller Riskær, men det ændrer bare ikke på at jeg synes de er nogle meget ubehagelige personer, som jeg simpelt hen ikke fatter at man kan have nogen som helst sympatier for.
Uden i øvrigt at drage sammenligninger til ovenstående personer, var Hitler da sikert også en fantastisk leder, men ham kan jeg altså heller ikke have nogle sympatier for. Uanset om han så måtte have gjort nok så meget godt, så er de negative ting så alvorlige at det fuldkommen overskygger alt andet. Det samme kunne sige om Sadam Husein. Han har helt sikkert gjort mange rigtig gode ting for sit land (f.eks. var Irak før krigen de land i mellemøsten med flest kvinder med høje uddannelser, og en meget lile procentdel analfabeter), men de metoder han har brugt for at nå sine mål er bare så uacceptable, at man jeg ikke kan have nogle sympatier for ham.
Samme argument kan bruges i forhold til både Jønke og Al Capone. Er dem der absolut ville købe ulovlig alkohol under den amerikanske forbudstid så lige så skyldige som Al Capone? Eller er de rockere som Jønke har skudt på lige så skyldige som Jønke selv? Jeg har i hvert fald aldrig følt mig direkte truet eller berørt af hverken de to herrer eller Riskær, men det ændrer bare ikke på at jeg synes de er nogle meget ubehagelige personer, som jeg simpelt hen ikke fatter at man kan have nogen som helst sympatier for.
Uden i øvrigt at drage sammenligninger til ovenstående personer, var Hitler da sikert også en fantastisk leder, men ham kan jeg altså heller ikke have nogle sympatier for. Uanset om han så måtte have gjort nok så meget godt, så er de negative ting så alvorlige at det fuldkommen overskygger alt andet. Det samme kunne sige om Sadam Husein. Han har helt sikkert gjort mange rigtig gode ting for sit land (f.eks. var Irak før krigen de land i mellemøsten med flest kvinder med høje uddannelser, og en meget lile procentdel analfabeter), men de metoder han har brugt for at nå sine mål er bare så uacceptable, at man jeg ikke kan have nogle sympatier for ham.
Nu ligger det i dit ordvalg at der er blevet udtrykt sympati for Al Capone og Jønke. Det har jeg svært ved at finde i tråden. . Det er faktisk kun dig som sammenligner de tre. Der er vel heller ingen som udtrykker sympati for Hitler herinde, men man kan da godt beundre at manden havde evnen til at samle et helt folk og overbevise dem om at de skule gå i krig. Han er gentagne gange, af historikere, blevet kaldt en af de største talere i historien. Den evne til at samle et helt folk, kan man vel godt beundre uden at man, på nogen måde har den mindste sympati for ham.
Kunne ikke rigtigt udlede om du faktisk mener at folk som købte ulovlig spiritus under forbudstiden, er lige så ''skyldige'' som Makrellen eller de andre, som Jønke har skudt på?