Så gangster eller ej...! Hvis Riskær ringede og spurgte mig om jeg ville med på et nyt eventyr, så var jeg sgu'' klar !
....
Nu løber din fantasi vist af med dig... Jeg har vist ikke nævnt noget om, at jeg ville skyde penge i Riskær.
Hej Claes,
Det var såmænd bare den her jeg refererede til...
Og så lige en sidekommentar til det andet jeg skrev: Hvem er mest kriminel - tyven eller hæleren? Er de ikke lige gode om det? Jeg tror ikke på at folk som Alex Brask Thomsen investerede i Riskær uden at kende til hvad der foregik, og kendte risikoen der var forbundet dermed.
Man bliver vel hverken tyv eller hæler ved indgå et samarbejde med en person som tidligere er blevet dømt for svig ! ?
Min kommentar betyder jo ikke, at jeg automatisk vil lave svig fordi han har gjort det. Kommentaren gik på at beundrer hans iværksætterevner, og gerne ville hoppe på toget hvis han spurgte mig. Dette betyder jo ikke at jeg vil danse i gråzonen?!!
Ja, jeg tror i hvert fald ikke du løber ind i problemer med injurielovgivningen her, hvis vi slår fast at han er mere forbryder end iværksætter. Faktisk er den dom han har fået højere end hvis han havde valgt at sælge narko (som narko-handler-iværksætter :))
Nu kan så sidde i fængslet sammen med sin gamle Venstre-kollega Brixtofte og hygge sig. Hvad er det med de der Venstre-løver? LOL
Jeg forstår slet ikke hvordan du Hr. Thorborg kan komme med sådan et snæversynet indlæg. Hvis du ikke kan li' manden, fair nok, men at stemple ham for alt han har gjort som dybt kriminel og nærmest psykotisk, "in public", det er for lavt af en mand med dit "format".
Jeg skrev for mange mange år siden (Nok 14-15 år siden) en hovedopgave på HH der hed "The rise and fall of Riskaer", har lavet flere interviews med ham og studeret hele hans "karriere" til bunds (det man nu kan skaffe sig adgang til) og jeg er langt fra enig med dig, men nu er jeg også i den heldige position at jeg ikke er en kendt Dansk personlighed, så jeg kan tillægge mig enhver holdning uden at præge andre end min personlige omgangskreds.
Claus R. har gjort mange gode ting og også behandlet majoriteten af sine ansatte godt, jeg kender da en del fra Den blå og oste-tiden der nød deres ansættelser, og ja han har skam lavet lort i den, men hvor der handles der spildes, specielt i den gråzone som Claus R tit og ofte arbejder i, det er en balance han ofte har overskredet, men life on the edge er nu hans eget valg. Jeg kunne jo komme med eksempler fra en større danskDOTcom portal der i tidernes morgen heller ikke ligefrem væltede sig i tilfredse ansatte.
Tænk før du "taler" - Det mener jeg er på sin rette plads her.