Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-indkomst er noget værre makværk

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Lanther:

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, jeg troede ellers kun at det var Socialdemokraterne der kune være så tåbelige, at de kune se fidusen i at pålægge virksomheder flere administrative byrder. Men den rolle har Venstre åbenbart overtaget. Næste gang jeg hører dem snakke om iværksætterpolitik brækker jeg mig fandme. Fucking narrøve!

Mikkel du skriver "Fucking narrøve", hvad er det for gylle du hælder ud over amino?? skriv dog lidt mere normalt.. 

Nu er det vel heller ikke værre, men alt nyt skaber frustrationer hos enkelte der ikke gider forandringer og det er der flere der ikke gør.

Nej, det er ikke flere administrative byrder, for hvis du gør som os andre, vil du overhovedet ikke mærke noget til en sølle ekstra oplysning der skal tilsendes SKAT sammen med alle de øvrige oplysninger mindst 1 gang hver måned.

For mange kloge aminoer, burde det ikke være et problem overhovedet.

mvh   Geeked

Du må da indrømme, at lige så snart du bliver tvunget til at ændre dine administrative processer så er der tale om en byrde i form af en indkørselsfase?! Og lidt mere generelt, det er jo ikke fordi det vælter ud med iværksætter venlige tiltag fra det offentlige i de her dag. Bare for at tage et lille eksempel, hvad med hele hyret med at skulle omkring et indtastningsbureau når man skal fakturerer det offentlige, eller hvad med vores nye medie licens/skat? 

Personligt må jeg sige at jeg har lidt svært ved at se hvilke tiltag der er blevet gjort som har lettet min dagligdag. 
Der er selvfølgeligt afskaffelsen af revisorpligten for aps'er med en omsætning op til 3 mill, men helt ærligt hvor mange aps'er findes der som ikke har en revisor?

/Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:44

Mikkel deMib Svendsen:

Alene instruktionen til hvordan Danløn sættes op fylder 28 A4 sider ...!! Men det er langt fra det hele. For for at udfylde det der står, skal der yderligere læses et ukendt antal hjælpe sider.

Fortæl mig lige en gang til, at det ikke er en administrativ belastning der vil noget! Den slags har jeg virkelig ikke tid til og på ingen måde lyst til. Så for mig er det eneste alternativ at hyre nogle til at gøre det for mig, for at udbetale en skide løn.

Jeg oivervejer derfor i stedet for, at kanalisere min lønudbetalinger over et udenlands selskab, som honorar - eller kanske enkelt udbetale det som ulovlige anpartshaverlån. Så må SKAT jo smide mig på bistand, hvis de mener jeg ikke skal drive virksomhed mere

Mikkel, nu er mange af os kloge nok til at forsøge UDEN at læse indstruktionerne, for jeg kunne da nemt starte op uden overhovedet at have læst instruktionerne, så nemt er det og du kan øve dig på en demoversion først.

Men selvfølgelig kan du hyle ude på sidelinien, være sur og tvær og bruge masser af anden energi på udenlandske omgåelser, og hvad kalder du så dit pjatforslag??

Bid nu smerten i dig og gør noget ved det, for når først du har fundet ud af hvad og hvordan, vil der ikke være mere at komme efter, for du er klog nok til den sølle opgave.

mvh   Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:46

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg gentager det meget gerne. FUCKING NARRØVE! Når en regering på den ene side påpstår de er uhh så iværksættervenlige, og samtidig finder på noget lort som det her, ja så er det fandme nogle narrøve. Og kan du ikke tage det, ja så er det sgu bare ærgeligt.

Gylle er gylle og det lugter fælt, men kan du ikke skrive pænt, er det så dit eget problem.  Beer

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:57

Nu fik jeg da så konstateret at det ikke kun er i regeringen der er fuld af narrøve, Keld. Det her har sgu da intet med at være klog at gøre. Jeg kan også godt sætte en kompliceret SEO kampagne op uden manual - men kan du? Nå ikke - så¨er det nok bare fordi du er DUM - korrekt?

Nej du, administrative belastninger er en ekstra skat på iværksætteri. Den kommer du sgu ikke udenom lige meget hvor meget du vrøvler.

Administrative belastninger give ike EN ENESTE krone mere i indtjening. Det er rene udgifter. Jeg er som de fleste andre iværksættere fokuseret på at skabe værdi for mine kunder. Min opgave er IKKE at støtte regeringen i deres forkrampede og idiotiske forsøg på at overvåge os alle.

> Gylle er gylle og det lugter fælt, men kan du ikke skrive pænt, er det så dit eget problem.

Næhh du, det er dig der brokker dig og dig der åbenbart har et problem. Fjols!

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:14

Hej Mikkel

Jeg skriver intet om dumme mennesker, men om kloge mennesker, og der findes derfor mindre kloge, kloge og meget kloge mennesker.

Nej, SEO er ikke lige mig, så på dette område er jeg mindre klog, men kan godt finde ud af at bruge Danløn uden instruktioner, så her er jeg mere klog, og sådan kan man skrive pænt, uden at nævne ordet "dum".

Du er mindre klog, når du ikke kan se logikken i at skulle yde før du kan nyde og regler er til for dig og os andre, uanset om du kan lide det eller ej.

Betragt det som en arbejdsopgave og vi hejser flaget for dig, når du en gang finder ud af, at demokrati er noget vi alle er fælles om, hvis du da ikke vælger at stå udenfor og brokke dig i en uendelig.. 

mvh   Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:19

Du er sgu godt nok udenfor pædagogisk rækkevidde, Keld. Magen til ligegyldig og forvrøvlet udenomssnak skal man satme lede længe efter.

Min opgave er som sagt ikke at være bogholder for hverken dig eller en iværksætterfjendsk regering. Jeg er iværksætter, og hvis du også var det, så ville du forstå logikken.

Men at du elsker administrative opgaver, frem for at lave noget af værdi, det viser da med al tydelighed hvem det er her der ikke gider at yde noget.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:27

Mikkel, når du selv bruger meget tid på SEO burde den lille ændring ikke påvirke dig i sådan en grad, men jeg har opdaget, at når nye regler dukker op, står du i forreste linie og brokker dig over ingenting. Du bruger altså dit krudt på ingenting.. mvh

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:35

Keld, igen udtaler du dig om ting du ikke ved en flintrende fis om - nemlig min tid, hvad jeg bruger den på, og hvad jeg skal bruge den på. At du ikke vil acceptere det faktum, at flere administrative byrder er en ekstra omkostning for iværksættere må du sgu selv rode med.

Hvis administration var min passion var jeg blevet bogholder frem for iværksætter. Hvis man vil have flere iværksætter skal man ikke styrke lysten til bogholderi, men lysten til at producere værdi for sine kunder. Du er øjensynligt langt mere bogholder end iværksætter.

Jo flere tåbelige regler som denne der indføres, jo mere energi vil virksomheder bruge på at slippe udenom dem. Og alt imens de gør det, falder deres generelle respekt for de offentlige systemer generelt. Når man kan bryde den ene regel kan man vel ligeså godt bryde den næste også ...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:55

Enig det er noget makværk og desværre endnu et eksempel på at Skat sender elektroniske løsninger ud i "marken" uden at have testet tingene til bunds.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57

Så lykkes det, at indberette løn for 11 medarbejdere for 5 af vore kunder.

Ventede i telefonkø hos SKAT i 1-1/2 time.

Den første kunde...her meldte den fejl ved indberetning af 1. medarbejder.

Snakkede med SKAT, der måtte ikke stå 0 i nogle af indberetningsfelterne, skulle være blank.

Spurgte, hvor man kunne læse det henne?

Ingen steder, sagde SKAT, det vidste de bare.

O.K. Så skulle 1. medarbejder indberettes, nu meldtes systemfejl.

Spurgte SKAT, var nok overbelastning af systemet.

O.K. skulle så bestille nogle E-skattekort, systemfejl blev der meldt.

Jeg var ved at opgive, men efter 6 timers arbejde med dette system lykkes det så.

Tillykke, det er godt nok et brugervenligt gang makværk, der her er skabt.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)