Du må da indrømme, at lige så snart du bliver tvunget til at ændre dine administrative processer så er der tale om en byrde i form af en indkørselsfase?! Og lidt mere generelt, det er jo ikke fordi det vælter ud med iværksætter venlige tiltag fra det offentlige i de her dag. Bare for at tage et lille eksempel, hvad med hele hyret med at skulle omkring et indtastningsbureau når man skal fakturerer det offentlige, eller hvad med vores nye medie licens/skat? Personligt må jeg sige at jeg har lidt svært ved at se hvilke tiltag der er blevet gjort som har lettet min dagligdag. /Peder |
Mikkel deMib Svendsen:Alene instruktionen til hvordan Danløn sættes op fylder 28 A4 sider ...!! Men det er langt fra det hele. For for at udfylde det der står, skal der yderligere læses et ukendt antal hjælpe sider.
Fortæl mig lige en gang til, at det ikke er en administrativ belastning der vil noget! Den slags har jeg virkelig ikke tid til og på ingen måde lyst til. Så for mig er det eneste alternativ at hyre nogle til at gøre det for mig, for at udbetale en skide løn.
Jeg oivervejer derfor i stedet for, at kanalisere min lønudbetalinger over et udenlands selskab, som honorar - eller kanske enkelt udbetale det som ulovlige anpartshaverlån. Så må SKAT jo smide mig på bistand, hvis de mener jeg ikke skal drive virksomhed mere
Mikkel, nu er mange af os kloge nok til at forsøge UDEN at læse indstruktionerne, for jeg kunne da nemt starte op uden overhovedet at have læst instruktionerne, så nemt er det og du kan øve dig på en demoversion først.
Men selvfølgelig kan du hyle ude på sidelinien, være sur og tvær og bruge masser af anden energi på udenlandske omgåelser, og hvad kalder du så dit pjatforslag??
Bid nu smerten i dig og gør noget ved det, for når først du har fundet ud af hvad og hvordan, vil der ikke være mere at komme efter, for du er klog nok til den sølle opgave.
mvh