Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-indkomst er noget værre makværk

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har indtil videre kunne klare os med freelancere som har sendt og regninger og dermed er vi sluppet for alt det bøvl der er med personaleadministration. Hurra for det.
Men i forb. med et nyt firma jeg er ved at starte op, skal jeg hyre nogle folk, nok enten 2-3 personer som i forb. med deres studier kan arbejde for mig ca 10 timer om ugen. Alternativt skal jeg sende de arbejdsopgaver udlands, hvor jeg til denne slags opgaver, kan finde lige så kvalificeret arbejdskraft til mere eller mindre samme pris.

Hvor den første model tidligere lød lettest, begynder jeg nu at tænke på, om ikke det ville være lettere, at lade arbejdet blive udført et sted hvor jeg bare betaler hvad der er aftalt og ikke skal tænke på sindsyge skatteregler.
Det kan da umuligt være regeringen intention, at det skal være så vanskeligt at have ansatte i DK, at man hellere sender arbejdet halvvejs rundt om jorden?
Lige nu er der godt nok mangel på arbejdskraft i DK, men det vender jo nok igen engang - ville det så ikke være rart at have mine (og andres) arbejdsopgaver her i DK?
Jeg sender jo også penge ud af landet og selv om det for mit vedkommende næppe påvirker landets samlede økonomi, så fører mange bække små, da i længden til en import der overstiger eksporten hvilket landets økonomi da ikke har godt af.

Hvor i himlens navn, er logikken i at gøre det vanskeligere for en mindre iværksætter som mig, at drive virksomhed med ansatte? 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:50

Hej aminoer

Jeg fatter ikke i gider at lave lønregnskaber selv, når det kan gøres enkelt, nemt og billigt.

Mon SKAT ikke tænker det samme, og helst ser, at alle indberetninger går igennem godkendte lønbureauer..

Derfor er det nok svært for dem der gider bøvlet selv istedet for at vælge nemme løsninger til meget billige penge.

mvh   Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:09

> Derfor er det nok svært for dem der gider bøvlet selv istedet for at vælge nemme løsninger til meget billige penge.

Sikke da noget vrøvl! Jeg havde en nem løsning, der tog min et par minutter om måneden. Nu er løsningen blevet så besværlig at jeg må betale min bogholder en time om måneden for at løse det. Det er sgu da for åndssvagt.

Og den der undskylding med at det skal afhjælpe snyd med dagpenge, er helt ude i skoven. Jeg får ikke dagpenge, så hvorfor helvede skal jeg kontroleres for det? Det er samme model som musikbranchen har fejlet med i forbindelse med deres DRM-lort. Det dropper mange af dem så nu - spørgsmålet er bare hvornår regeringen indser at deres løsningsmodel er præcis lige så tåbelig.

Faktum er, at vi som iværksættere er blevet pålagt en ekstra skat af en regering der påstår de er iværksættervenlige. Jeg må blot konstatere at de snakker lort og ike holder deres ord.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:15

Mikkel deMib Svendsen:

Sikke da noget vrøvl! Jeg havde en nem løsning, der tog min et par minutter om måneden. Nu er løsningen blevet så besværlig at jeg må betale min bogholder en time om måneden for at løse det. Det er sgu da for åndssvagt.

Hej Mikkel

Hvor mange lønsedler kan du lave for en bogholders pris??

Danløn tager ganske få minutter at taste og koster kun 15 kr. pr lønseddel og ingen opstartsomkostninger..

Hvorfor gøre de sværere end det er?

mvh   Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Kære Keld!

Vi snakker her om meget små virksomheder, der har 1-2 måske 3-4 ansatte, hvorfor skal disse dog tvinges ind

i sådan en løsning med lønbureau.

Jeg er enig med Mikkel, at en løsning med f.eks. Excel kan være nem.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:24

Hej Peter

Danløn er netop for de små, og jeg har da kørt med Dataløn gennem mange år tidligere, og den er tung, dyr og langsom at bruge.

For nogen år siden gik jeg over til Danløn fordi jeg var nysgerrig, og sikken en forandring.

Det er ligesom at have sit eget lønningssystem hjemme, og der er masser af egne tekster man kan udføre, og vigtigst af alt, den husker samtlige indberetninger til tiden og også eindkomst uden ekstra omkostninger, så hvorfor gøre det så svært??

Den er absolut også til kun 1 ansat og mange flere og er alle de små penge værd.

Man skal selvfølgelig godkendes af PBS for at kunne overføre løn, skat mv. men er bare en formsag og det gøres alt sammen fra Danløn siden..

Tjek her   http://www.danlon.dk/site/start.html

mvh   Geeked

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:13

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, jeg troede ellers kun at det var Socialdemokraterne der kune være så tåbelige, at de kune se fidusen i at pålægge virksomheder flere administrative byrder. Men den rolle har Venstre åbenbart overtaget. Næste gang jeg hører dem snakke om iværksætterpolitik brækker jeg mig fandme. Fucking narrøve!

Tja... Hvis man vil være socialdemokratiet 2 så bliver man vel også nød til at tage den hele vejen Stick out tongue 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:33

Mikkel deMib Svendsen:

Ja, jeg troede ellers kun at det var Socialdemokraterne der kune være så tåbelige, at de kune se fidusen i at pålægge virksomheder flere administrative byrder. Men den rolle har Venstre åbenbart overtaget. Næste gang jeg hører dem snakke om iværksætterpolitik brækker jeg mig fandme. Fucking narrøve!

Mikkel du skriver "Fucking narrøve", hvad er det for gylle du hælder ud over amino?? skriv dog lidt mere normalt.. 

Nu er det vel heller ikke værre, men alt nyt skaber frustrationer hos enkelte der ikke gider forandringer og det er der flere der ikke gør.

Nej, det er ikke flere administrative byrder, for hvis du gør som os andre, vil du overhovedet ikke mærke noget til en sølle ekstra oplysning der skal tilsendes SKAT sammen med alle de øvrige oplysninger mindst 1 gang hver måned.

For mange kloge aminoer, burde det ikke være et problem overhovedet.

mvh   Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:36

> Danløn tager ganske få minutter at taste og koster kun 15 kr. pr lønseddel og ingen opstartsomkostninger..

Alene instruktionen til hvordan Danløn sættes op fylder 28 A4 sider ...!! Men det er langt fra det hele. For for at udfylde det der står, skal der yderligere læses et ukendt antal hjælpe sider.

Fortæl mig lige en gang til, at det ikke er en administrativ belastning der vil noget! Den slags har jeg virkelig ikke tid til og på ingen måde lyst til. Så for mig er det eneste alternativ at hyre nogle til at gøre det for mig, for at udbetale en skide løn.

Dermed ender dette som en ekstra skat på iværksætteri.

Jeg oivervejer derfor i stedet for, at kanalisere min lønudbetalinger over et udenlands selskab, som honorar - eller kanske enkelt udbetale det som ulovlige anpartshaverlån. Så må SKAT jo smide mig på bistand, hvis de mener jeg ikke skal drive virksomhed mere

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:41

> Mikkel du skriver "Fucking narrøve", hvad er det for gylle du hælder ud over amino?? skriv dog lidt mere normalt.. 

Jeg gentager det meget gerne. FUCKING NARRØVE! Når en regering på den ene side påpstår de er uhh så iværksættervenlige, og samtidig finder på noget lort som det her, ja så er det fandme nogle narrøve. Og kan du ikke tage det, ja så er det sgu bare ærgeligt.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)