Den idé kan jeg sgu godt lide :) Som nævnt af andre - så kunne det være en sjov måde at blive husket på. Glæder mig ti lat høre hvad prisen for sådan et vil ligge på.
Hilsen Morten |
Brian, jeg vil ikke råde dig til at få lavet et visitkort i børstet stål.
Det er rigtigt nok at det teoretisk set er rigtig fedt. Vi prøvede at realisere det for et par år tilbage - og det blev på ikke så fedt som i teorien.
Først og fremmest så var der de økonomiske omkostninger: Vi skulle have skåret kortene ud og de vi ikke har udstyr der præcist kan skære noget ud i metal, så skulle det gøres ude i byen. Dernæst var der selve trykket. Normalt bruger vi offsettryk eller digitaltryk til visitkort og det kan ikke lade sig gøre med disse kort. Så derfor var der tre muligheder tilbage: Gravering, silketryk eller tampontryk. Graveringen er den billigste set rent omkostningsmæssigt, men tidsmæssigt er den dyr da produktionstiden pr. eksemplar ligger meget højt i forhold til de andre tryk.
Men, en ting var omkostningerne, noget andet var selve det indtryk man fik af kortet. Først og fremmest så tager det meget let imod fedtede fingre og kommer derved til at se ret nusset ud. Kortet havde også den kedelige tendens at hvis det blev bare en lille smule bøjet, så blev det i den fascon.
Sidst men ikke mindst, så kunne man få nogle grimme cuts af kanter/hjørner på kortet, ligesom man kunne ødelægge tøjet hvis man f.eks. stak kortet lidt for hurtigt ned i en skjortelomme og kortet lige fik fat med et hjørne.
Så derfor; been there, done that, made the card, threw it away .
Det jeg vil anbefale dig, hvis du vil have noget med et metallic indtryk, så skal du over i et visitkort som har fået en efterbehandling i form af f.eks. folie eller en effekt-lak.
Med folien kan man lave mange fede ting - vi har f.eks. lavet et visitkort med en carbon-bagside (kulfiber). Men prisen på sådan en type kort er altså rigtig pebret, da produktionen er omfattet af en del "mande-tid" i forhold til traditionelle visitkort.
/Jesper