Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort i børstet stål

Side 2 ud af 10 (92 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Den idé kan jeg sgu godt lide :)

Som nævnt af andre - så kunne det være en sjov måde at blive husket på.

Glæder mig ti lat høre hvad prisen for sådan et vil ligge på.

Hilsen Morten

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:40

Brian, jeg vil ikke råde dig til at få lavet et visitkort i børstet stål.

Det er rigtigt nok at det teoretisk set er rigtig fedt. Vi prøvede at realisere det for et par år tilbage - og det blev på ikke så fedt som i teorien.

Først og fremmest så var der de økonomiske omkostninger: Vi skulle have skåret kortene ud og de vi ikke har udstyr der præcist kan skære noget ud i metal, så skulle det gøres ude i byen. Dernæst var der selve trykket. Normalt bruger vi offsettryk eller digitaltryk til visitkort og det kan ikke lade sig gøre med disse kort. Så derfor var der tre muligheder tilbage: Gravering, silketryk eller tampontryk. Graveringen er den billigste set rent omkostningsmæssigt, men tidsmæssigt er den dyr da produktionstiden pr. eksemplar ligger meget højt i forhold til de andre tryk.

Men, en ting var omkostningerne, noget andet var selve det indtryk man fik af kortet. Først og fremmest så tager det meget let imod fedtede fingre og kommer derved til at se ret nusset ud. Kortet havde også den kedelige tendens at hvis det blev bare en lille smule bøjet, så blev det i den fascon.
Sidst men ikke mindst, så kunne man få nogle grimme cuts af kanter/hjørner på kortet, ligesom man kunne ødelægge tøjet hvis man f.eks. stak kortet lidt for hurtigt ned i en skjortelomme og kortet lige fik fat med et hjørne.

Så derfor; been there, done that, made the card, threw it away Cool.

Det jeg vil anbefale dig, hvis du vil have noget med et metallic indtryk, så skal du over i et visitkort som har fået en efterbehandling i form af f.eks. folie eller en effekt-lak.

Med folien kan man lave mange fede ting - vi har f.eks. lavet et visitkort med en carbon-bagside (kulfiber). Men prisen på sådan en type kort er altså rigtig pebret, da produktionen er omfattet af en del "mande-tid" i forhold til traditionelle visitkort.

/Jesper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:44

Jesper, det metalvisitkort jeg fik for nyligt lider slet ike af de ting du nævner - og ser faktisk cool u. Så der er øjensynligt nogle der har fundet metal-løsninger der dur. Men ja, det er dyrt, men sådan er det jo tit hvis man gerne vil have noget særligt :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:56

Mikkel > Hvis det ikke tager imod fedtede fingre, så har det formentenlig fået en eller anden form for efterbenhandling, så overfladen ikke tager imod skidt. Jeg ved at det kan lade sig gøre, men vi er over i noget jern-og-metal-smede-lære -agtig viden som jeg ikke ligger inde med.

Omkring kanterne, så kan de jo slipes/poleres så de ikke er skarpe - men så er vi igen over i noget som tager tid og derved koster endnu flere penge.

Vi har nogle metalkort med afrundede hjørner som har en polyestercoating. Derved tager de ikke så let imod fedtede fingre. Fordelen ved coatningen er også at vi kan lave et digitaltryk på dem. Prisen ligger på 1.320 kr. for 100 styk inklusiv tryk hvilket giver en ret pebret stykpris på 13,2 kr. stykket hvilket er noget pebret set i forhold til f.eks. vores Finske Visitkort. En ting er så prisen, men noget helt andet - og grunden til at vi ikke rigtig laver nogle af de kort - er at selve trykket ikke bliver så pænt. Da selve trykteknikken er DyeSub hvor trykket laves med varmeoverførelse, så står trykket ikke helt skarpt. Vi arbejder dog stadig på at få trykket mere optimalt med denne teknik, men grundet princippet i trykket, så er det ikke helt optimalt og bedst egnet til andre ting så som t-shirts og lignende hvor skriften ikke er for lille.

/Jesper

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har et par stykker liggende. De er af 1mm rustfri.. Og så er der et snit i den nederste del så man kan bruge den som oplukker... Disse kort fik jeg ved en metal messe her i Fredericia. Det er ca. 3-4 år siden.

Angående "Magnetvisitkort"..... Ikke så smart. Hvis man ville kunne bruge sin magnet strimmel på sit dankort... hehe Det er så kun hvis man opbevare sine visitkort i sin pung... Geeked

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:00
Brian Brandt:

Martin Thorborg:

Hvis jeg må være lidt flabet, så er iværksættere/forretningsfolk med "seje" visitkort i mine øjne, lige så "seje" som 18 årige drenge med biler med brede fælge og lys under bilen. Det er sgu ren thansen og op på scooteren ;-)

Dbh Martin

Det har vel ikke så meget med at gøre om man er "sej"...det har vel noget at gøre med om man skiller sig ud... ved netværksmøder etc, får du jo en bunke visitkort som man har tendens til at glemme... sådan et visitkort ville man jo nok blive husket på (i hvert falde den første uges tid) ;-)

Jeg vil nu hellere selv være den der skiller mig ud, frem for at visitkortet får den ære.
Nej kære venner, fuck visitkortet, det er sgu jer der skal sælge jer selv.

Dbh Martin

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin det er da klart man kan huske en "Københavner" som dig !... men er stille lille Jyde som mig har brug for noget så de kan huske mig... Og nej jeg bruger ikke visitkort.. Big Smile 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:49

He he... Næste gang der er lidt tid til overs til at få lavet nogle interne ting, så skal jeg da helt klart have mig en sweater hvorpå der foran står "Thorborg siger: Fuck visitkortet!" og så med logoet for vores Finske Visitkort på ryggen. En dejlig totalt selvmodsigende reklame Wink.

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:08

Jesper Norbøll:

He he... Næste gang der er lidt tid til overs til at få lavet nogle interne ting, så skal jeg da helt klart have mig en sweater hvorpå der foran står "Thorborg siger: Fuck visitkortet!" og så med logoet for vores Finske Visitkort på ryggen. En dejlig totalt selvmodsigende reklame Wink.

/Jesper

Nu er der jo ikke meget "brede fælge" over dine visitkort. De er pæne og uden dikkedarer.

Dbh Martin
Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 14:49

jesperFG:
Hvis ikke at de pokkers usb-stik skulle være så tykke kunne det være fantastisk at have et visitkort med usbstik i

Så se her:

Dimensioner: 86 x 55 x 3mm
Vægt: 15g

Bedste hilsener Brian 

Side 2 ud af 10 (92 indlæg)