Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino, nu ommøbleret

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Vi har, som i kan se, lavet lidt om på Amino og det er sket af flere årsager.
Vi har igennem længere tid prøvet at finde forskellen mellem en iværksætter og en selvstændig. Jørgen Mads Clausen som har arvet sig til forretningen Danfoss kalder sig iværksætter og jeg kender folk der er startet for et år siden og kalder sig selvstændige. Med andre ord syntes vi som sådan ordet iværksætter ikke er så entydigt. Dertil syntes vi at nystartede og garvede folk kan lære rigtig meget af hinanden og da jeg kan forstå at en del af de garvede folk holder sig væk fra Amino, da der står iværksætter over det hele, så har vi besluttet at ændre tingenen lidt.
Med andre ord er Amino for både nystartede og folk der har været i gang i 200 år. Sådan har det hele tiden været, men nu skal dem der har været i gang længe også føle sig velkommen.
Derfor har vi lavet en sektion i toppen som henvender sig til de nye. Her kan vi hjælpe dem med forretningsplaner, ideer, ressourcer og alt muligt andet de har behov for. Resten af Amino er fyldt med emner der kan have alles interesse og der kan nystartede og og andre boltre os som fisk i vandet.

Dertil har Amino nu kørt i snart 3 år og med mere end 150.000 indlæg, tegner der sig nogle mønstre for hvad folk gerne vil snakke om. Derfor har vi sammenlagt nogle emner og oprettet nogle nye. Jeg gider ikke at gå i detaljer med dem her, det fremgår jo tydeligt hvad der er lavet.
Vi er ikke helt færdig med at flytte indlæg endnu, så bær over med os, da vi roder lidt.

Vi håber i syntes om ændringerne og kig nu på dem nogle dage før i går helt amok, jeg ved at forandring er svært at kapere ;-)

Dbh Martin

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 23:54

Den eneste kommentar jeg umidlbart har, er at hvis der ikke skal stå alt for meget "iværksætter" over det hele, så skal der lige rettes i emne-felterne.

Hvis man står ude i oversigten, så står der "Iværksætter Emner" som beskrivelse over alle felterne (ved siden af "seneste indlæg" og "indlæg").
Der burde måske bare stå "Emner"?

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:00

Du har helt ret Jesper og det er nu fixet :-)
Tak for det!

Vi solgte forøvrigt 70 af "dine" sticks med E-pusher juletilbud, så det er fint :-)

Dbh Martin

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:06

Det ser drøngodt ud! Og må vi så ikke lige få DIN definition af en iværksætter? =D

Mette

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:03

MetteSkagen:

Det ser drøngodt ud! Og må vi så ikke lige få DIN definition af en iværksætter? =D

Mette

Hej Mette

Tak for det :-)
Hvad er en iværksætter? Ja jeg ved det sgu ikke rigtigt. Jeg var til møde med vores kære skatteminister og ideen var netop at vi skulle finde en definition, for at han evt. kunne hjælpe iværksættere til mindre skat eller hvad han nu havde tænkt sig. Vi var vel 6-7 stk til mødet og de fleste var ret fornuftige mennesker. Vi sad et par timer og prøvede at kredse iværksættere ind, men måtte til sidst sande at det var komplet umuligt.
I mine øjne er en iværksætter en person der ikke lade være med at stifte nye virksomheder eller starte nye projekter. Men det er jo ikke helt nok til den kære minister.
Uanset hvad, så er Amino for alle der er hjælpsomme og som interesserer sig for at drive mindre eller mellemstore forretninger. Men igen, kommer Mærsk forbi, så skal han da være velkommen :-)

Dbh Martin

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:04

Martin Thorborg:

Vi solgte forøvrigt 70 af "dine" sticks med E-pusher juletilbud, så det er fint :-)

Dbh Martin

Det er godt gået. Jeg håber at de alle nåede ud under de respektive juletræer til tiden. Big Smile

/Jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:18

Det ser sådan ud :-)

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:13

> Vi er ikke helt færdig med at flytte indlæg endnu, så bær over med os, da vi roder lidt.

Nu husker du at opsætte ordentlige redirects når du flytter rundt, right? :)
Ellers giver det en del fuck med søgemaskinerne, og de brugere der har linket til Amino og bookmarket sider - og al erfaring viser, at hvis links dør gider folk i mindre grad linke, og det vil vi jo gerne have de fortsat gør! :)

Problemet med at definere "iværksætteri" er, at politikere og embedsmænd så gerne vil have det proppet ned i en firkantet kasse - så er det jo så meget lettere (for dem) at forholde sig til og lovgive efter. Problematikken minder på den måde lidt om kunst eller ungdomskulturer. Disse to størrelser er også uendeligt svære - ja, jeg vil påstå umulige, at sætte i en fast bås. For der vil hele tiden komme noget, som så ikke lige passer ind i de firkantede rammer, men som vi alle kan være enige om faktisk er iværksætteri.

Det samme gælder iøvrigt for noget så grundlæggende som "liv" - det ved vi faktisk slet ikke hvad er. Og det giver så både politikere og videnskabsmænd små grå hår når de skal planlægge ekspeditioner ud i rummet efter liv. For de ved ikke hvad det er. Der findes ingen teorier for hvad liv er, som holder vand - på nær en, måske, som jeg hørte om i radioen for et stykke tid siden: Hvis det kan slås ihjel er (var!) det liv. Måske gælder det også for iværksætteri :)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:51

Mikkel deMib Svendsen:

Ellers giver det en del fuck med søgemaskinerne, og de brugere der har linket til Amino og bookmarket sider - og al erfaring viser, at hvis links dør gider folk i mindre grad linke, og det vil vi jo gerne have de fortsat gør! :)

Mon dog det bliver relevant - trådenes URL taget i betragtning? Det er formentlig kun de slettede kategorier det er aktuelt for...

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:29

Mikkel deMib Svendsen:

> Vi er ikke helt færdig med at flytte indlæg endnu, så bær over med os, da vi roder lidt.

Hej Mikkel

Så vidt jeg kan se, så skifter URL'er ikke pga. flytning til ny kategori. Selve kategorierne burde jeg jo nok redirecte til, men mine tekniske alfer holder ferie, så det kan jeg bare ikke. Men det er ikke så meget der er sket på kategorisiden, så det går nok.
Tak for hjælpen!

Dbh Martin

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)