Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino, nu ommøbleret

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

> hvor skal man så springe hen, når man har "udtømt" Amino?

Det er nok der vi er lidt uenige, for jeg tror kun at det er nogle der tænker på den måde - og vil videre når de synes Amino er udtømt. For andre bliver en motivationen for debat helt anderledes, og for dem bliver Amino aldrig udtømt.

Og som alle kan se er der jo faktisk også mange, meget erfarne folk, der holder ved Amino og bliver ved med at debattere. Jeg tror det er den målgruppe, Amino skal satse på, ikke dem der mere ser Amino som en kilde, der kan bruges op. Men det er jo bare min mening, bygget på de erfaringer jeg har fra mange andre lignende professionelle online communities.

Man kan altid lave søgning og navigationsredskaber bedre - i det uendelige, og det arbejdes der jo også løbende på. Men jeg tror at et sted som Amino dør, hvis ting der tidligere har været diskuteret, ikke er god tone at bringe op igen.

Det er lidt ligesom med en ungdomsklub - den dag de nye generationer af unge, ikke må stille de samme "dumme" spørgsmål som generationerne før dem, dør klubben. Så bliver det en voksenklub.

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 19:20

Nu har jeg selvfølgelig ikke været med helt fra starten, - men jeg har svært ved at se hvordan Amino skulle kunne udtømmes? Jeg mener derimod, at Amino netop har mulighed for "at blive voksen" sammen med medlemmerne.

Det kan godt være at man ikke har behov for at debatere de samme emner, når man har været selvstændig i en årerække (de 5 - 7 spørgsmål, du nævnte Peter). Men så opstår der vel nye emner? Og så er det vel kun op til os selv, om vi stadig vil bruge dette forum, til debatten.

Så, hvad er det, der kan afholde de mere garvede fra at blive på Amino? Er det hvis alle andre er "mere nystartet" end en selv,- så vi ikke kan få sparring på vore egne spørgsmål? Hvis det er her problemet ligger, er det vel bare op til os selv, at blive ved med at debatere, også efter det 3. eller 5. år som selvstændig. På den måde vil der fortsat være garvede iværksættere, der har noget at byde på.

Jeg tror på, at dem jeg kan lære mest af, er de personer der er meget forskellige fra mig selv. Det er som regel disse personer, der giver mig de største udfordringer.

/skou

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:25

> Jeg tror på, at dem jeg kan lære mest af, er de personer der er meget forskellige fra mig selv.

Netop!

Og så bliver jeg personligt bare i så skide godt humør, når jeg ser nogle af de helt unge Aminoer - som der jo faktisk er en del af, fyre den af og brænde for deres ideer. Jeg tror aldrig jeg bliver træt af at se nye generationer af unge vokse op og kæmpe for deres ideer - hvad de så end måtte være ...

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:49

Øhm.... altså - uden at sparke til nogen af de glødende kul - så hælder jeg en pæn del til det som Mikkel overordnet skriver; Jeg tror at en konkret segmentering af Amino i "begynder, begyndt, igang, kørende, har kørt længe, har solgt det" vil være en skidt idé.

Det er fint at Amino nu er blevet en tand mindre "iværksætter" præget rent indtryksmæssigt, men at begynde at dele indholdet op i noget for dem som har eksisteret længe og dem som lige er begyndt vil være skidt og nok ødelægge det dynamiske i Amino.

Jeg har drevet virksomheder siden 96 og har haft MediaMouse siden 99, foruden at have været med til at starte/opbygge/lukke andre imellemtiden, så jeg vil vove at påstå at jeg ikke er nybegynder inden for feltet. Men på trods af det syntes jeg, at jeg får rigtig meget ud af at være en del af Amino. Vær opmærksom på at jeg skriver "... en del af Amino" - uden os forskellige brugere vil Amino nemlig være lige så kedelig som en flad udtørret daddel. Det er jo netop forskelligheden, både branche-mæssigt, men også erfaringsmæssigt og aldersmæssigt, som giver den store dynamik på Amino. Jeg syntes det er tit at der bliver spurgt om meget interessante ting fra helt nye og måske endda endnu ikke etablerede iværksættere. Jeg har f.eks. set ret avancerede juridiske spørgsmål fra "nybegyndere", som jeg selv har studset over men aldrig fået spurgt vores egen advokat om - og så kommer der pludselig yderst kvalificerede svar fra en andre brugere som netop lige præcis vidste noget om disse emner. Så bare fordi man er nybegynder, så er det ikke ensbetydende med at det man skriver er "støj" set med andre mere erfarende brugeres øjne. Ofte kan det endda give nogle gode friske og anderledes øjne på tingene.

Så groft sagt, hvis jeg vil have "voksen-snak" så kan jeg bare bruge noget mere tid i diverse branche-foreninger, erhvervs-foreninger, netværk m.fl.. Men Amino er klart en af mine foretrukkende "kanaler", da det er et af de meget få som dækker så bredt et "spektrum" som Amino gør.

/Jesper

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:54

Nå ja, lige en detalje omkring det med at udtømme Amino:

Hvis Amino bliver udtømt så kan vi kun bebrejde os selv. Hvis det kun er begynderne som deler ud af gode råd og erfaringer, så vil der logisk nok mangle indhold til de mere erfarende. Men sålænge der også er mere etablerede og hardcore iværksættere og erhvervsdrivende, som deler ud af deres viden, så vil Amino ikke blive tørlagt.

/Jesper

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)