Ja og det gør udstødningen fra vores biler også, men dem vil de alligevel ikke forbyde (endnu). Sjovt nok undlader man at lave undersøgelser omkring de skadelige bivirkninger ved den (passer ikke men de er bare ikke ligeså populære i medierne) Selv om jeg er ryger, eller var indtil for 14 dage siden hilser jeg loven velkommen jeg syntes det er super dejligt at slippe for røgen, når man går i byen. Der er dog et par ting jeg undre mig over jeg har svært ved at se logikken i at bare rummet er lille, så er det helt i orden man ryger? og så vil jeg aldrig lære at forstå hvorfor vi i det hele taget skal have en rygelov, forbyd tobak helt! Lav det receptpligtigt i en kort overgangsperiode og så slut. Problemet er bare at bilerne som nævnt ovenfor også er skadelige og der er jo også fedt og sukker, kaffe osv osv. Det er altid et emne der kan sætte sindene i kog hos folk. Men jeg er træt af manglende respekt for hinanden, uaset hvad emnet er så mener jeg godt man kan holde en sober tone. Det er muligt at man finde indlæg fra andre "hjernedøde" men det mener jeg ikke retfærdiggør at stemple nogen så kategorisk. Men det er så bare min holdning. En ting jeg undre mig lidt over i denne og lignende debatter, ud over folks manglende respekt for hinanden, er at "alle" refererer til raporter. Hånden på hjertet hvor mange af dem der gør det har faktisk læst de rapporter? Hvis man nu rent faktisk har læst en rapport selv så syntes jeg at det ville være relevant at delagtiggøre os andre i tittel og forfatter, meget gerne med link til den så vi selv kan læse den og danne vores egne holdninger. |
Thorborg,,, nu snakker i mest om kontore og restauranter og jo det er muligt en god ide der med en lov paa omraadet,, men nu arbejder jeg ogsaa som smed-vikar og kommer paa forskellige smedevaerksteder i Jylland, her et dette faenomen med rygeloven ogsaa blevet etableret,, men hvorfor ogsaa paa store vaerksteder hvor der bliver svejset i et vaek, dog med lidt udsugning og plastmaskaering uden undersug er stadig lovligt med de nye maskiner som er kommet paa markedet, varmeretning uden udluftning og ikke mindst skaerebraending og slibning i galvaniseret, malet og olieret materiale jo det er stadig ok,, alle disse arbejdsmetoder giver en extrem forurening ikke mindst af neutrose gasser og man tager ofte hjem med hovedpine men ok det er sku iorden,, men man maa absorlut ikke ryge en smog mere.
Jeg fatter ikke en skid, men jeg har nok ogsaa faaet hjerneskade af de neutrose gasser i vaerkstederne ( eller er det smogerne ).
Jo FUCK rygeloven i den nuvaernde form,, vedtaget i folketimget hvor medlemmerne absorlut ikke kender til et arbejdsliv udenfor et kontor.
Undskyld men skriver paa udenlandsk tastatur.
God jul til alle amonoer.
Mvh. Jan
Bliv gratis medlem