Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 4 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

pbtryk.dk:
Min nabo laver ofte stegt lever. Fuck, hvor det lugter - og helt ind i min lejlighed!

Ja og det gør udstødningen fra vores biler også, men dem vil de alligevel ikke forbyde (endnu). Sjovt nok undlader man at lave undersøgelser omkring de skadelige bivirkninger ved den (passer ikke men de er bare ikke ligeså populære i medierne)

Selv om jeg er ryger, eller var indtil for 14 dage siden hilser jeg loven velkommen jeg syntes det er super dejligt at slippe for røgen, når man går i byen. Der er dog et par ting jeg undre mig over jeg har svært ved at se logikken i at bare rummet er lille, så er det helt i orden man ryger? og så vil jeg aldrig lære at forstå hvorfor vi i det hele taget skal have en rygelov, forbyd tobak helt! Lav det receptpligtigt i en kort overgangsperiode og så slut. Problemet er bare at bilerne som nævnt ovenfor også er skadelige og der er jo også fedt og sukker, kaffe osv osv.

Det er altid et emne der kan sætte sindene i kog hos folk. Men jeg er træt af manglende respekt for hinanden, uaset hvad emnet er så mener jeg godt man kan holde en sober tone. Det er muligt at man finde indlæg fra andre "hjernedøde" men det mener jeg ikke retfærdiggør at stemple nogen så kategorisk. Men det er så bare min holdning. En ting jeg undre mig lidt over i denne og lignende debatter, ud over folks manglende respekt for hinanden, er at "alle" refererer til raporter. Hånden på hjertet hvor mange af dem der gør det har faktisk læst de rapporter? Hvis man nu rent faktisk har læst en rapport selv så syntes jeg at det ville være relevant at delagtiggøre os andre i tittel og forfatter, meget gerne med link til den så vi selv kan læse den og danne vores egne holdninger.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 04:01

Thorborg,,, nu snakker i mest om kontore og restauranter og jo det er muligt en god ide der med en lov paa omraadet,, men nu arbejder jeg ogsaa som smed-vikar og kommer paa forskellige smedevaerksteder i Jylland, her et dette faenomen med rygeloven ogsaa blevet etableret,, men hvorfor ogsaa paa store vaerksteder hvor der bliver svejset i et vaek, dog med lidt udsugning og plastmaskaering uden undersug er stadig lovligt med de nye maskiner som er kommet paa markedet, varmeretning uden udluftning og ikke mindst skaerebraending og slibning i galvaniseret, malet og olieret materiale jo det er stadig ok,, alle disse arbejdsmetoder giver en extrem forurening ikke mindst af neutrose gasser og man tager ofte hjem med hovedpine men ok det er sku iorden,, men man maa absorlut ikke ryge en smog mere.

Jeg fatter ikke en skid, men jeg har nok ogsaa faaet hjerneskade af de neutrose gasser i vaerkstederne ( eller er det smogerne ).

Jo FUCK rygeloven i den nuvaernde form,, vedtaget i folketimget hvor medlemmerne absorlut ikke kender til et arbejdsliv udenfor et kontor.

Undskyld men skriver paa udenlandsk tastatur.

God jul til alle amonoer.

Mvh. Jan

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 09:00

Jan Sørensen:
Jeg fatter ikke en skid, men jeg har nok ogsaa faaet hjerneskade af de neutrose gasser i vaerkstederne ( eller er det smogerne ).

Alt tyder på at du er hjerneskadet. Smøgerne sørger for at du så tilmed får lungekræft. 

Alle rygere: Der er INTET positivt ved rygning. Lad nu være med at sammenligne rygning med bilos, køkkenos, svejseos prutter, osv.osv. I ved det jo godt.. Det er latterligt at ryge, og der er INTET godt at sige om det. Og nej, rygere har det ikke sjovere og alt det pis...

Mikkel D.M. :  Din bemærkning med at man da kan sætte 2 rygere sammen på et kontor, så generer de ingen.. Du må jo være bedøvet eller i bedste fald fuld. DU er den typiske ryger der totalt fornægter at røg generer og er skadelige for OMGIVELSERNE (læs: andre mennesker der ikke ryger og ikke er interesserede i at få bl.a lungekræft)

Også udenfor. JO, det er også skide træls at så og vente på bussen, og må træde ud af bus-læ-skuret fordi en ryger tænder op i sin smøg uden overhovedet at tænke på sine omgivelser. Der når rygeloven desværre ikke ud endnu.

Arrrgh.. Det er en "debat" der altid for mit blod til at bruse, da der jo slet ikke er tale om en debat...

Jacob 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:04

> Mikkel D.M. :  Din bemærkning med at man da kan sætte 2 rygere sammen på et kontor, så generer de ingen.. Du må jo være bedøvet eller i bedste fald fuld.

Så tager du lige en slapper fetter fut - det må vist være dig der er både dum og fuld! Loven giver mulighed for rygekontorer - like it or not, men der må så kun sidde en ryger på dette kopntor. Det er sgu da for latterligt.

Og det er det foregående eksempel sgu da også. De står i livsfarlige gasser til halsen, og så er det smøgerne man vil forbyde. Man skal satme være nyreligiøs - eller bare et tumpe som dig (for nu at blive i den tone du mener er relevant), for ikke at kunne se det åndssvage i det.

Fucking puritanere og nyreligiøse. Hold jeres religion fra mit kontor!

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:29

Ganske underholdende tråd, næsten lige så underholdende som MLM tråden. På trods af at jeg nyder rygelovens indførsel skal jeg være den første til at sige den er ulogisk. Muligheden for at ryge på enkeltmandskontorer er blandt andet en af de ting, der giver problemer og er så vidt jeg forstår en sidste øjebliks ændring, der skulle sørge for at et par medlemmer af DF ikke forlod folketinget i protest.

Tilsvarende mener jeg heller ikke man kan sammenligne det med bil os eller lignende, der skal blot et par rygere på en café til at forpeste det for alle (eller en, hvis han ryger cigar)

Teorien om at markedskræfterne kan regulere det virker - i teorien. Selv om alle jeg kender er begejstrede, selv rygere, var det jo begrænset hvor mange ikke-ryger steder der fandtes før lovens indførelse, formentlig fordi man ikke turde tage konsekvensen før lovens indførsel af frygt for at kunderne blev væk.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:53

Det er sjovt som rygere altid skal finde et eller andet åndssvagt der er tilladt og så bruge det til at støtte deres egen "sag".
Tænk lige på at der er folk der får svejsesnot i halsen, derfor er det latterligt at lave en rygelov... Med den argumentation kan vi jo lige så godt droppe alle love og regler.

At man må ryge på enkeltkontorer er også helt forkert. Hver gang døren åbnes, så spredes de skadelige stoffer. Så der giver jeg dig ret Mikkel, der skal et totalt forbud til i virksomhederne!

Dbh Martin

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 09:59

Rygeloven er forkert og er diskriminerende.

Alle skal have lov til at færdes uden at blive påvirket af gener som støj, røg og andet møg. Men her taler vi om arbejdspladser, hvor det trods alt og stadigvæk er chefen/indehaveren der skal have lov til at bestemme, hvad der sker indenfor hans lokaler. Det kan kun være hans problem at sørge for at medarbejderne har en arbejdsplads de kan færdes i uden at komme til skade. Er der medarbejdere der gerne vil ryge på deres kontor og der ikke er andre og chefen der har noget imod det, skal de have lov til det.  Det samme gælder værtshusets ansatte. Hvis der så ikke skulle komme kunder der ikke kan klare røgen, må de jo så vælge et andet sted at få deres øl, ligesom de ville vælge et andet sted, hvis der eksempelvis skulle være for meget larm.

Hvor bliver selvstændigheden af i Danmark?

Klaus

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:27

Man glemmer lige en ting angående rygeloven..

Den er udformet, netop for at beskytte ANSATTE MEDARBEJDERE OG

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:33

Man glemmer lige en ting angående rygeloven..

Den er udformet, netop for at beskytte ANSATTE og MEDARBEJDERE og IKKE brugere af opholdsteder for rygere og ikke rygere..

At det er meget skadelidt og burde forbydes på verdensplan er så noget helt andet, for der findes ingen større dræber i verdenssamfundet en osepindene..

Personligt har jeg selv mistet en lillebror som kun blev 41 år, min storesøster som kun blev 52 år og min egen far, blev kun 61 år og her tæller, at de var storrygere i deres alt for korte liv..

Resten af familien er ikke rygere og lever noget længere og min gamle mor er stadig meget frisk og arbejder stadig deltids i en alder af 78 år..

Jo, passivrygning skader utroligt meget, og kræftfremkaldende partikler sidder allevegne i omgivelserne, hvor rygere færdes..

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:39

www.aarhusvinduet.dk:

Rygeloven er forkert og er diskriminerende.

Rygere tager ikke hensyn til deres medmennesker, og synes af en eller anden grund at det er i orden at smide affald på gader og stræder!

Side 4 ud af 30 (298 indlæg)