Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 3 ud af 30 (298 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

thorborg

Rapporten beskæftiger sig med passiv rygning på bare og resturanter, som er det rygeloven er baseret på.

Det gør mig ondt på dine vegne, men skal vi andre straffes. Nu sidder jeg ikke på bar/resturant overfor en storryger 37 timer om ugen. Mange år i træk. (så ville jeg nu nok dø af andre årsager) Det er som med alkohol det handler om mængder. Vand er også skadeligt hvis du drikker for meget.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:35

Det var så andet hjernedøde indlæg i træk!

Måske du kan forklare lidt om hvilke kilder det er du har der så kategorisk frikender passiv rygning?

Som det kan ses her er passiv rygning anerkendt som arbejdsskade, men du er måske bedrevidende end de eksperter der beskæftiger sig med det derinde? http://www.ask.dk/sw4722.asp 

/Jesper

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:26

quest64  --> hvilker rapport snakker du om? Der findes talrige undersøgelse og rapporter om rygning og passiv rygning.
Fælles for dem er typisk at dem som er betalt af tobaksindustrien selv, beviser noget andet og ofte mindre skadeligt, end dem som laves af uanhængige enheder - fx. statsfinanserede universiteter og hospitaler.

Uden selv at have et konkret bevis på hånden, så er det jo ikke just ukendt at den amerikanske tobaksindustri bruger mange penge på lobyisme og til mit kendskab er blevet taget i direkte at lyve i en kongreshøring omkring tobakkens skadelige virkning.
Jeg husker dersværre ikke selv den eksakte artikel og ved ikke præcis hvilken baggrund det bygger på, men for noget tid siden kunne Kraftens Bekæmpelse fremvise en undersøgelse der sagde, at de sundhedsskadelige stoffer forblev i fx tøjet efter rygningen var stoppet og "blot" det at man kunne lugte røgen/resterne af røgen, udsatte en for sundhedsskade. På de danske hospitaler får/fik man (en overgang) nogle særlige jakker (regnjakker af en art) hvis man var rygende nybagt forælder. Begrundelsen var, at selv om man røg udenfor, så sad røgen stadig i tøjet bagefter og når man fx krammede sine børn udsatte man dem for sundhedsrisiko.

quest64:
Rapporten beskæftiger sig med passiv rygning på bare og resturanter, som er det rygeloven er baseret på.

Forklar gerne lige forskellen på røgen på en bar og røgen på en kontor???

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:20

Min nabo laver ofte stegt lever. Fuck, hvor det lugter - og helt ind i min lejlighed! Det sætter sig i tøj og i tapetet, så det kan lugtes flere dage efter.

Vh

Peter, der lige vil se, hvad en skæv vinkel vil bibringe denne debat. 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:46

pbtryk.dk:

Min nabo laver ofte stegt lever. Fuck, hvor det lugter - og helt ind i min lejlighed! Det sætter sig i tøj og i tapetet, så det kan lugtes flere dage efter.

Vh

Peter, der lige vil se, hvad en skæv vinkel vil bibringe denne debat. 

Hvis jeg var dig ville jeg tage en god snak med min nabo, det kan du nok ikke leve med i længden.

Dbh Martin
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 23:34

Hold da op "passiv rygning er ikke skadligt..."  Så er der vist fyret op under fjolletobakken for alvor hvis man tror på den ryger-propaganda!

Videskabligt bevist gang på gang at, det er bare møg-usundt at, være passiv ryger - så såå dumt at, komme med andre "teorier" hehe

Men rygeloven er guds gave til folket. Dejligt at, man kan færdes uden at, øjene klør, ens tøj, hud og hår stinker langt væk af det lorterøg.

Og til de få rygere der stadig kæmper for at, få den afskaffet igen - kan vist godt tro om igen.

Se feks Irland. Deres rygelov er endnu strengere end vores her i Danmark. Og der syntes mindst 90% af hele befolkningen at, det er en god lov og man overholder den selvom det land er befolket med pubber. De har også brugt tid på at, indordne sig - og jamreskrig omkring nedsat omsætning mm... men fandt ud af at, det hele fungerede igen efter nogen tid. plus pubberne har fået flere kunder i visse områder.

Så til de hensynløse rygere - stik piben ind hvor solen ikke skinner.

God jul til alle - skal sgu desværre arbejde fra 14-22 juleaften, så tankerne går til jer om noget lækkert flæskesteg med sprøde svær og en saftig anders and i ovnen

Supply Chain blæksprutte

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:04

> Dejligt at, man kan færdes uden at, øjene klør, ens tøj, hud og hår stinker langt væk af det lorterøg.

Sjovt nok får jeg det sådan hver gang jeg kommer ind i København - men det skyldes ikke smøger, men bilos og andet snavs.

Der er et par ting jeg ikke forstår - hvorfor vil dem der føler sig generet af røg så forbandet gerne være der hvor rygerne samles?
Og hvis der virkelig er så mange der ikke bryder sig om røgen, hvorfor er der så ikke flere forretningsfolk (iværksættere?) der har set det segment og gået mere målrettet efter det?

Jeg har oplevet det utallige gange - både til fester, hvor der aftales rygning i køkkenet - eller udenfor, og i løbet af aftenen ender hele festen der - samlet omkring rygerne. Eller de mest røgfyldte værtshuse, som de caffelatte glade bytilflyttere vælter ned i fordi det er så trendy med de der "ægte" byboere - de sider der med deres lange hår og fedtede skæg og ser så autentiske ud. Virkelig trendy... men, de må altså lige stoppe med at ryge, nu hvor de pæne akademikere skal på værtshus. Jeg synes altså nogle gange det virker lidt grinagtigt.

Jeg synes som sagt det er fint nok, at man laver nogle regler om rygning på en arbejdsplads, men jeg synes de chefer der mener at de ikke selv kan lave sådanne regler - uden at have en lov som sutteklud, lidt er nogle vatpikke :) ... Hvad har holdt jer tilbage fra tidligere at lave interne regler, der matcher den nuværende rygelov? Hvis alle medarbejderne er så glade for det, forstår jeg slet ikke hvorfor I har ventet på en rygelov med at indføre det - de steder hvor det er tilfældet.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:22

I de firmaer Henrik og jeg har haft sammen, der har vi altid haft problemer med rygning. Henrik er en inkarneret ryger og han har i mange år været ekstrem hensynsløs, det er dog blevet bedre med tiden. Vi har altid været gode til at løse næsten alle problemer, men det her har vi aldrig fået til at fungere. Du kan kalde mig en vatpik, det lever jeg fint med, men det er først med den nye lov at vi har fået et indeklima som jeg kan tåle. Sjovt nok er de fleste rygere glade for loven. De ryger mindre og mange nyder at de kan sidde på et røgfrit kontor. Der skulle en lov til at få dem til at indse hvad der var bedst for dem selv og længere er den ikke. Jeg er liberalist af hjerte, men nogle gange skal der regler til og fuck hvor er jeg glad for dem!

Dbh Martin

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:29

Martin Thorborg:

Der skulle en lov til at få dem til at indse hvad der var bedst for dem selv og længere er den ikke.

Som revet ud af bogen, "Fortæl mig, hvad jeg synes!"

Vh

Peter 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:51

Mine kone har 50% lungekapicitet tilbage og før i tiden kunne vi ikke tage på feks en restaurant uden først at have checket hvorvidt der måtte ryges eller ej der, idag kan vi spontant besøge stortset hvilken som helst uden at skulle tænke over det...

Hurra for at andre ikke skal forurene vores omgivelser

Side 3 ud af 30 (298 indlæg)