|
> Findes der ikke et godt eksempel i "Rockerloven" her? Jo, eller Tvindloven som et borgerligt flertal tvang igennem (minus Birthe Rønn Hornbech der godt vidste at det var en ulovlig lov) - bortset fra, at Tvindloven som bekendt blev underkendt af højesteret netop fordi at den lovgivende magt her reelt havde lavet en dom, og ikke en lov, mod et enkelt foretagende. Og det må man ikke. |
Jeg prøver lige en gang til. Jeg syntes ikke at rygeloven er ude i hampen. Det jeg forsøger at sige er at hvis der skal være nogen som helst konsistens i lovgivningen, så bliver man også nød til at lave tilsvarende lovgivning på tilsvarende områder. I den sammenhæng er jeg så af den overbevisning at det havde haft langt størrer gavn for samfundet hvis man havde lavet indreb i forhold til privatbilisme i første omgang.Jesper Jørgensen:pbtryk.dk:2. jeg har ikke sagt, at våbenloven ikke er ude i hampen. Det er eksempelvis ufatteligt at det er blevet ulovligt med knive, der kan fastlåses i udfoldet position, samt enhåndsbetjenes. Jeg bruger (privat) mit værktøj dagligt netop af førnævnte årsager. Det er praktisk. Men ulovligt. Så jeg er ikke 100% for våbenloven, ligesom jeg heller ikke er 100% for rygeloven. Jeg har ankepunkter til begge. Vigtigst er, at begge love baseres på forkerte grundlag.
Hej Peter
1) Mener du at våbenloven er helt ude i hampen?
2) Hvis ja, hvorfor mener du så ikke den skal afskaffes. Kan en lov være helt ude i hampen, men dog bedre end ingenting?
3) Du mener rygeloven er ude i hampen. Betyder det at du mener den skal afskaffes?
4) Hvis ja, hvilke af de love der er "helt ude i hampen" bør afskaffes og hvilke bør ikke? Hvad er dit kriterie?
5) Hvis nej, hvorfor mener du - på trods af alle de negative ord - at vi bør beholde loven?
Mvh Jesper
Jeg tror ikke jeg har sagt noget negativt om rygeloven?
1) Jeg har ikke det store kendskab til ordlyden af våbenloven. Men den del af den som siges at private ikke bare uden videre kan eje våben uden videre syntes jeg er meget fin.
Jeg tror jeg har fået ram på de sidste :)
/Peder
EDIT: Hov jeg var næsten sikker på at den var rettet mod mig
Bliv gratis medlem