Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 25 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

> Findes der ikke et godt eksempel i "Rockerloven" her?

Jo, eller Tvindloven som et borgerligt flertal tvang igennem (minus Birthe Rønn Hornbech der godt vidste at det var en ulovlig lov) - bortset fra, at Tvindloven som bekendt blev underkendt af højesteret netop fordi at den lovgivende magt her reelt havde lavet en dom, og ikke en lov, mod et enkelt foretagende. Og det må man ikke.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:06

Jesper Jørgensen:

pbtryk.dk:

2. jeg har ikke sagt, at våbenloven ikke er ude i hampen. Det er eksempelvis ufatteligt at det er blevet ulovligt med knive, der kan fastlåses i udfoldet position, samt enhåndsbetjenes. Jeg bruger (privat) mit værktøj dagligt netop af førnævnte årsager. Det er praktisk. Men ulovligt. Så jeg er ikke 100% for våbenloven, ligesom jeg heller ikke er 100% for rygeloven. Jeg har ankepunkter til begge. Vigtigst er, at begge love baseres på forkerte grundlag.

Hej Peter

1) Mener du at våbenloven er helt ude i hampen?

2) Hvis ja, hvorfor mener du så ikke den skal afskaffes. Kan en lov være helt ude i hampen, men dog bedre end ingenting?

3) Du mener rygeloven er ude i hampen. Betyder det at du mener den skal afskaffes?

4) Hvis ja, hvilke af de love der er "helt ude i hampen" bør afskaffes og hvilke bør ikke? Hvad er dit kriterie?

5) Hvis nej, hvorfor mener du - på trods af alle de negative ord - at vi bør beholde loven?

Mvh Jesper

Jeg prøver lige en gang til. Jeg syntes ikke at rygeloven er ude i hampen. Det jeg forsøger at sige er at hvis der skal være nogen som helst konsistens i lovgivningen, så bliver man også nød til at lave tilsvarende lovgivning på tilsvarende områder. I den sammenhæng er jeg så af den overbevisning at det havde haft langt størrer gavn for samfundet hvis man havde lavet indreb i forhold til privatbilisme i første omgang.

Jeg tror ikke jeg har sagt noget negativt om rygeloven? 

1) Jeg har ikke det store kendskab til ordlyden af våbenloven. Men den del af den som siges at private ikke bare uden videre kan eje våben uden videre syntes jeg er meget fin. 

Jeg tror jeg har fået ram på de sidste :)

/Peder 

EDIT: Hov jeg var næsten sikker på at den var rettet mod mig Big Smile 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:23

Hej Peder

Mit indlæg var henvendt til Peder (PBTryk), men du er velkommen til at svare alligevel :-)

Godt nytår...

Jesper

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:28

Hehe nå sådan. Peder fra PBTryk hedder nu Peter, bare sådan for en god ordens skyld Stick out tongue

/Peder 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 09:18

Argh, nu havde jeg ellers skrvet det rigtigt i det første indlæg :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55

Martin Thorborg:

quest64:

Der er flere forskellige ting i det.

Passiv rygning er ikke skadeligt, det er baseret på et selektivt udklip fra en rapport, hvori rapportens tydelige konklusion er at passiv rygning ikke er skadeligt. Det er iøvrigt den samme rapport der bliver fejl citeret af kræftens bekæmpelse og alle de andre, også denne rapport loven er baseret på. At det lugter ubehageligt, er noget helt andet!

Men rygning er skadeligt!, passiv rygning er bare ikke.

Fortæl du det til min mormor der døde af rygerlunger, da hun sad på kontor med en chef der røg. Hun har aldrig røget i sit liv.
Fuck hvor er det et hjernedødt indlæg...

Dbh Martin

Heja, Martin! kan jeg blot sige! Specielt efter at have fået en rigtig rigtig åndssvag overfølsomhedssygdom af passiv rygning. Fordi mine til tider hjernedøde kolleger på forskellige arbejdspladser ikke har villet respektere mit nej tak til passiv rygning.

Jeg er til tider forsigtig i mit sprog, hvad dette gælder, da jeg alt for mange gange har oplevet, at rygerne har været for "dumme" til at forstå. De har ikke gjort det med vilje, og efterfølgende – når jeg har været tvunget til at gå tidligt hjem fra et arrangement/arbejde/skole, fordi de IGEN ikke har villet respektere mit nej tak – har de sgisme været sure på MIG, fordi jeg bare er gået.

At jeg på det pågældende tidspunkt har været så syg og dårlig, at jeg virkelig ikke orkede at skulle diskutere mit helbred kontra deres rygning, har der ingen forståelse været for. I dag er jeg aldrig i nærheden af en ryger – jeg kan ikke engang tåle personens ånde, efter denne har været udenfor og ryge…  Og det er rigtig svært, for jeg har kunder, jeg skide-gerne ville have lavet et arrangement for op til jul – det er blot udelukket, fordi i hvert fald én af mine største og bedste kunder (som også er tidligere kollega – dog med respekt for min sygdom) ryger som en skorsten.

Hvor ville jeg gerne, at vi kunne have lavet en sjov aften i byen sammen!

Som min tidligere chef – og nu min største kunde – konstaterede, da han hørte om mit "nye" liv i isolation: Så var der jo noget om det! Ja, desværre. 

Så fuck de idioter, der fortsat er så dumme at tro, at passiv rygning ikke er skadeligt. At de selv er så heldige at kunne tåle røgen, er de virkelig heldige med. Vi er andre, der ikke er helt så heldige!

Mht rygeloven er denne ok – bare ikke god nok! Det er da fuldkommen latterligt, at et værtshus må være for rygere, blot det er under 40 kvm. Det er da konkurrenceforvridende, så det gør en ting. Der skulle være totalt rygeforbud – specielt også på privatkontorer og biler og andre steder, som fortsat er tilladte at ryge i – blot der kun er én person ad gangen. Hvor ulækkert er det ikke at stige ind i en rygerbil? Tænk bare på chauffører, der skal være tvunget til det. Og hvad med det rengøringspersonale, som også skal færdes i hhv værtshuse og enkeltmandskontorer? Hvorfor skal de udsættes for det, når andre skal have lov til at blive fri?

Desuden må man jo stadig ryge i forsamlingshuse, blot alle de involverede er enige heri – og arrangementet er privat. Folk kan sgu leje et telt og holde deres rygerfest hjemme på egen matrikel!

Så nej, jeg har bestemt ikke ondt af rygerne. Jeg synes, det er så patetisk, som de kan hyle op over, at de nu ikke må sådan og sådan. Det lyder som et 3-årigt barn, der for ofte har fået sin vilje!

Der er mindre end 1/4 af befolkningen, der ryger. De har i ALT ALT ALT for mange år måttet diktere, hvad vi andre skulle have lov til. Det er endelig slut! TAK! 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Skrevet kl. 10:00

Kunne læse at her fra årsskiftet er rygning blevet forbudt på cafeer og restauranter i Frankrig og Portugal. To i mine øjne højborge for rygning. Som domino brikker falder de på stribe...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:05

At ryge har vel også noget med intelligens?? eller hva..

Forståelsen fremmer, siger man, uden dog at sige for meget.

Geeked

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:54

Jag har presis haft ett långt samtal med AT.dk om rygeloven och då jag driver en Pub på 120 m2 som snart blir till 250 m2 har jag ett stort problem med denna hjærndøda lag (rygeloven)

Dom flesta gæster i en pub/bar røker! Om dom ær pro røkare eller hobby røkare spelar ingen roll. Men dom njuter av sin cigarett. Nu nær man inte får røka i offentliga rum så har vi paniken. Om nu alla restauranger/barer med mera føljde lagen till punkt så finns det kanske en chans att få gæsterna att tillpassa sig denna lag. Men så længe det inte ær mer æn 20% som føljer lagen då speciellt i min by så har vi (jag) som ær så dumma att følja lagen ingen chans att følja med..

Kontroller kan ni glømma allt om. Det sker intet før dom som skiter i denna lag... Om dom får besøk av AT.dk så får dom veta att det inte må røkas mera. Inga bøter eller något. Om dom kommer igen før att se om dom nu føljer lagen så får dom en bøter på 2.000 kr som då polisen ska sænda till dom.. AT.dk delar inte ut bøter. 2.000 kr ær billigt sluppet jag kunde betala det en gång om ugen før att få lov att røka i min bar!

Och nu det bæsta. Om AT.dk skulle komma en tredje gång vilket har oddsen 1/1000 till samma stælle och dom fortfarande skiter i lagen så får dom nu en bøter på 5.000 kr that's it. I bæsta fall kommer det upp till beviljningnæmden næsta gång dom ska førnya den. Och kanske mister dom rætten att servera alkohol...

Om vi nu ska ha en rygelov så ska den fær helvete efterlevas och det ska vara nu!!!!!!!! Om inte ska denna crap lag upphævas. Det ær också så enkelt att sitta och sæga att loven ær så bra nær man inte sjælv har något ekonomiskt ansvar før den. Vad med alla som driver dessa lokaler? Vad med dom ansatta som mister sina jobb? Vad med alla leverantører till dessa lokaler som tappar omsættning pga detta?? Vad med dom?

Vem betalar alla dessa førluster?

Fuckrygeloven!!!  Det menar jag. Antigen ska den føljas nu!!!! eller så ska den slopas. Icke røkare kan ju starta egna barer før icke røkare... Få se om ni kan få ekonomi i det.... Eller så kan vi ju bara stænga alla barer i Danmark och så kan vi sitta hemma och dricka våra øl.... Det ær också billigare.

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:04

Jesper Jørgensen:

Kunne læse at her fra årsskiftet er rygning blevet forbudt på cafeer og restauranter i Frankrig og Portugal. To i mine øjne højborge for rygning. Som domino brikker falder de på stribe...

Det ær sant. Och detta ær framtiden men det vi glømmer ær att dessa lænder har kontroll øver denna lag! Och inget med under 40 m2 så må man annars inte osv. Detta ær Danmark och politikerna har inte tænkt denna lag igenom. Dom skulle inte inføra den før dom har kontroll øver den... Just nu sitter dom som skrev under denna lag och røker på sin arbets plats.... Ærligt... Vad ær detta?

Som jag har skrivit tidigare. Den ska føljas nu!!! eller upphævas. En annan bra ide vore om alla icke røkare støttade alla røkfria barer i stællet før att snacka om vad bra den ær. Under tiden går vi røkfria barer i konkurs och dom som skiter i det tjænar pengar!!!!!!

Side 25 ud af 30 (298 indlæg)