Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 27 ud af 30 (298 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Keld Lanther

Helt enig! Men spørgsmålet her går på, hvordan politikerne kan få lov at lave en så konkurrenceforvridende lov? Den burde da være ens for alle! 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:58

Hej Sandfær

Det er af hensyn til de ansatte og IKKE af hensyn til gæsterne at rygeloven er lavet.

Derfor er det også AT der skal kontrollere, akkurat som hvis de ansatte bruger en dårlig oplyst trappe som den ansatte kan falde ned ad, eller du ikke har lys på en mørk trappegang eller de ansatte bruger farlige kemikalier...

Det er forståelsen af loven der mangler hos de besøgende gæster, som ryger de ansatte op i hovedet hele dagen og som skader de ansatte med passiv og massivt rygning.

At jeg som gæst også nyder at besøge røgfrie restauranter og kan komme hjem uden at stinke på tøjet og uden at have grædende øjne er nu ganske rart for mig og mine omgivelser.

Geeked

Tilmeldt 10. Apr 06
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 14:01

Lagen ska vara ens för alla - 40 m2 eller ej. + att höga böter är en bra ide. Jag är själv rökare och det är kanon att jobba i baren utan rök men jag har även en ventilaion som byter ut all luft i lokalen 6 ggr i timmen... Det är inte många som har det. Just nu står jag och ser min omsättning gå ner och det gör ont. Min personal har nu mindre timmar och får mindre lön. Vad bra är så det?

Jag säger fuckrygeloven av en grund. Om den inte kan styras och det ska gå starkt... För om 3 år har alla lagliga lokaler gått i konkurs. Varför inte få lokal polisen i varje by att ta en tur, dom kan kontrollera en mindre by på en dag! En större by på max 30 dagar....

Annars slopa denna lag nu..... Angry

Ps/ lagen är för att skydda personalen... Men utan arbete tror jag nog inte det spelar någon roll. Vad ska dom göra? ringa fack föreningen och klaga över att deras dumma arbetsgivare har fyrat dom för att omsättningen inte kan bära derar löner.....

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02

Uanset hvem den er lavet for, er den stadig konkurrenceforvridende – og for vattet... Den skulle være strammere, mere konsekvent og ens for alle.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:09

Hej Sandfær og Euro man

Ganske rigtig, loven burde være gældende allesteder hvor man serverer drikkevarer og ikke på grund af en lille eller stort areal.

Men husk på, at laves der bare 1 toast er der total rygeforbud..

At rygeloven ikke skulle ramme de små røgfyldte ølstuer var nok en måde at sluge kamelen på for visse rygende politikere, for at gennemføre loven, men vær sikker på, at inden for ganske få år, vil rygeloven blive udvidet til at  gælde samtlige udskænkningssteder, arbejdspladser enmands eller ej.

Geeked

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 14:20

Keld Lanther:

Hej Sandfær og Euro man

Ganske rigtig, loven burde være gældende allesteder hvor man serverer drikkevarer og ikke på grund af en lille eller stort areal.

Men husk på, at laves der bare 1 toast er der total rygeforbud..

At rygeloven ikke skulle ramme de små røgfyldte ølstuer var nok en måde at sluge kamelen på for visse rygende politikere, for at gennemføre loven, men vær sikker på, at inden for ganske få år, vil rygeloven blive udvidet til at  gælde samtlige udskænkningssteder, arbejdspladser enmands eller ej.

Geeked

Jag ser att du säljer foder till (pets) hus djur. Tänk nu om det kommer en lag som säger att man ska vara ett godtjänt djur sjukhus för att få sälja foder till djur. Eller att privata inte utbildade veterinärer bara får sälja foder till små hundar under 10 kg. Allt annat ska säljas av veterinär....

Vad tror du så händer med alla husdjurs butiker?? PANIK TOTAL

Det är presis så det är för barer och restauranger just nu.... Maktlöshet och allt det vi har gjort tidigare gäller inte längre... Vi tappar omsättning utan att det är vårt fel...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 14:34

Hej Euro Man

Jeg tvivler næppe der kommer en sådan lov overhovedet, for den skulle jo have et formål.

Men, jo måske kunne der komme en lov om hvad og hvilke produkter jeg måtte sælge til private og hvordan man skal opbevare, forsende osv..

Jeg ved blandt andet selv fra mit fødevarefirma, at der er utroligt mange dokumenter til egenkontrol der skal udfyldes hver dag og som virker tåbeligt, men bøderne gør jo, at man er tvunget til st skrive disse uendelige rapporter over vores gøren og laden i virksomheden og det er selv om man syntes loven er tåbeligt.

Geeked

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Rygeloven= GUDE! :D

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 15:17

Klaus Fejer:

Rygeloven= GUDE! :D

?????? Big Smile kan du förklara?

Tilmeldt 10. Apr 06
Skrevet kl. 15:26

Att: Keld Lanther

Hej, min referens till din verksamhet var bara ett exempel på hur det är i min branch just nu... Smile Jag tror heller inte att en sådan lag kommer... Surprise

Side 27 ud af 30 (298 indlæg)