Den her tråd er da godt nok kommet vidt omkring 
Som ryger, kan jeg sagtens se det fornuftige i at sørge for at ens medarbejdere ikke kommer til at arbejde i rum, hvor der bliver røget. Loven er til at for at beskytte de ansatte, og det er godt.
Jeg må så også indrømme at jeg på ingen måde kan forstå hvorfor 2 mand/kvinder på et kontor, der er enige om at ville ryge, ikke må gøre det. Begge er klar over konsekvensen, og villige til at tage de risici det nu engang måtte medføre.
Vi, rygerne, påfører andre mennesker "skade" med vores røg, så derfor skal vi naturligvis tage hensyn.
Jeg mener godt man kan sammenligne rygning og f. eks. biler (og ikke lever i nabolejligheden, for det påfører ikke andre folk sygdomme). Lad os tage mig selv som eksempel. Hver morgen cykler jeg på arbejde. Jeg holder på min cykel i midtbyen, og holder for rødt. Der bliver grønt, og jeg køre, samtidig med lastbilen, og 4 andre biler på min side. Jeg ved det ikke helt 100 %, men jeg er da ret overbevist om at den udstødningsrøg jg får blæst lige i fjæset, er langt mere giftig end de mange smøger min kollega skal lugte til, hvis vi sad på samme kontor.
Hvis man så, fra regeringens side, har lavet en lov der forbyder mig at ryge på kontoret, for at beskytte min kollega, hvorfor skal jeg så oses til, når jeg CYKLER på arbejde, af folk der kører i bil ? Hvis man kan forbyde folk at ryge pga. generne, hvorfor kan man så ikke forbyde andre ting, der også er giftige for folk ?
Og som andre nævner, hvor skal det så stoppe ?
Det blev en halvlang smøre, men hvis det her er det kæmpeproblem som mange mener, hvorfor vedtager staten så ikke en lov der simpelthen forbyder rygning, eller lukker samtlige tobak-fabrikker ?
Jeg er ryger, men når jeg ryger, så går jeg selvfølgelig udenfor.
Vh. Mark