Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 11 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvor sætter du så grænserne Mette?

Hvad med folk der får børn selvom de ved de er disponeret for bestemte sygdomme - de ligger jo også sundhedsvæsnet voldsomt til last - Eller kvinder over 35 som endnu ikke har fået børn og får betalt kunstig befrugtning af det offenlige, selvom vi ved at det medføre sterilitet og ofte en masse problemer og udgifter på lang sigt, for slet ikke at nævne at det oftest jo er resultatløst.

Hvad med dumme mennesker må de så også stifte familier selvom vi ved at det belaster den offentlige økonomi da de statistisk har en højere afhængighedsgrad af velfærdsstaten?

Skal vi tvangssterilisere alle narkomaner? Skal vi tvangsfjerne alle børn fra alkoholikere - det er vist også billigere og bedre for børnene i længden.

Røg er skidt - ja helt sikkert - men det er sgu folks eget valg om de vil ryge.

Ja vi skal forebygge og lave gode og sunde tilbud til børn og voksne - men forbud og lovgivning som overtræder den enkeltes ret til at vælge sit eget liv er forkerte, uanset hvor fornuftigt det end er så er det totalitære tanker at man skal lovgive på den måde - desværre så er der jo åbentbart snart konsensus om at det er sådan landet skal drives.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:06

Kære Ronnikc

Grænserne går hvor skaderne er størst, derfor bør du nok nærlæse tallene fra Danmarks Statistik og så kan du selv konkludere, hvorfor politikere og os andre der elsker tal, skriver som vi gør..

Geeked

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:09

Mete, hvis ikke du vil betale for mine rygerlunger, så vil jeg heller ikke betale for dit brækkede ben, eventuelle graviditeter, sportsulykker, biluheld, kønssygdomme, hjerkar sygdomme osv osv. Så kan du argumentere liges å længe du vil - men hvis du ikke vil være social med mig, vil jeg heller ikke være det med dig. Med andre ord - hvis du vil opløse velfærdsstaten og gøre det til den enkeltes ansvar at dække egne omkostninger til sundhed, så held og lykke med projektet. I mine øjne er det dog på ingen måde det samfund jeg vil have.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:22

Keld Lanther:

Kære Ronnikc

Grænserne går hvor skaderne er størst, derfor bør du nok nærlæse tallene fra Danmarks Statistik og så kan du selv konkludere, hvorfor politikere og os andre der elsker tal, skriver som vi gør..

Geeked

Nu findes der jo rent faktisk ikke tal der afdækker hvad omkostningerne ved at dumme mennesker får børn er Stick out tongue

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 15:24

Jamen, så må Danmark jo lave et regelsæt om hvordan borgerne skal se ud og hvad de må foretage sig for at undgå rygerlunger, levertransplantationer, sportsskader, abort. osv. Er det dét du vil, Mette?

Jeg har accepteret rygeloven og dens fanatikere og bliver bare hjemme, hvor jeg (endnu) kan gøre lige hvad der passer mig med mig selv.

Klaus

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:27

Kære Ronnikc

Mon ikke vi skulle holde os til emnet?? rygere kontra ikke rygere

Geeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:28

Mikkel deMib Svendsen:

Mete, hvis ikke du vil betale for mine rygerlunger, så vil jeg heller ikke betale for dit brækkede ben, eventuelle graviditeter, sportsulykker, biluheld, kønssygdomme, hjerkar sygdomme osv osv. Så kan du argumentere liges å længe du vil - men hvis du ikke vil være social med mig, vil jeg heller ikke være det med dig. Med andre ord - hvis du vil opløse velfærdsstaten og gøre det til den enkeltes ansvar at dække egne omkostninger til sundhed, så held og lykke med projektet. I mine øjne er det dog på ingen måde det samfund jeg vil have.

Mikkel, det at du så ikke vil betale for Mettes brækkede ben osv. der er nu ikke den store trussel. Nu er det sådan at ingen rygere  ligeså ofte rammes brækkede ben, graviditeter, biluheld m.m. (måske pånær sportsskader). Så du betaler til Mettes brækkede ben, men Mette skal betale til både DIT brækkede ben + dine rygerlunger!

Så det er næppe ikke-rygerne der taber på hvis rygerne lige pludselig ikke vil være i sygekasse med os. Det sagt, mener jeg man skal benytte tobaksafgifter og om nødvendigt lovgivning som styringsredskaber, og lade os beholde den gode sundhedsmodel vi har i dag. Men 20 mia i udækkëde negative eksternaliteter af rygning er altså rigtigt mange penge.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:30

MetteSkagen:
Jeg synes der er ualmindelig stor forskel på at brække sit ben, få blindtarmsbetændelse og så vælge at ryge eller spise usundt...

Jamen det er der da også, men derfor behøver vi da ikke opløse velfærdssamfundet, gør vi?
Som deMib og Ronnikc også er inde på, så har vi i DK et hospitalsvæsen hvor der ikke skelnes til hvor, hvorfor, hvad og hvordan når man kommer ind. Jeg har oplevet hospitaler i udlandet (langt fra EU) hvor man skulle vifte med sit visitkort ved ankomsten og hvor operationen først gik igang efter hospitalet havde fået en betalingsgaranti fra vores forsikringsselskab. Jeg accepterede det i det samfund (for sådan har det bygget det op), men jeg vil så sandeligt ikke acceptere det i DK. Jeg vil ikke engang acceptere for at man skal argumenterer for at man ikke har fået sin skade eller sygdom på en tilnærmelsesvis selvforskyld grund.

Virkeligt ironisk, kunne man forestille sig situationen hvor en person aldrig har røget, men på baggrund af passiv rygning alligevel får lungekræft og på grund af de sorte lunger ikke kan få behandling, fordi han ikke kan bevise at han aldrig har røget.
Jeg må sige nej tak til forslaget om selektivitet i velfærdssamfundet!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:34

Jamen Mette og Jepser, hvis I gerne vil nedlægge velfærdssystemet og den kollektive dækning af omkostninger til behandling af ALLE - uanset årsag og skyld, så skal I da bare melde klart ud om det. Problemet bliver så nok mest, for jer, at finde et parti der vil støtte det - for jeg kan altså ikke få øje på dem. Og af god grund. For det er et forbandet dårligt forslag I kommer med, men heldigvis et forslag som jeg er overbevist om I ingen støtte finder til. For selv de mest egofikserede højrefløjspolitikere bakker ikke op om så tåbelige ideer. Så som sagt, held og lykkme med nedlæggelse af vedfærdsstaten LOL

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:40

Mikkel deMib Svendsen:

Jamen Mette og Jepser, hvis I gerne vil nedlægge velfærdssystemet og den kollektive dækning af omkostninger til behandling af ALLE - uanset årsag og skyld, så skal I da bare melde klart ud om det. Problemet bliver så nok mest, for jer, at finde et parti der vil støtte det - for jeg kan altså ikke få øje på dem. Og af god grund. For det er et forbandet dårligt forslag I kommer med, men heldigvis et forslag som jeg er overbevist om I ingen støtte finder til. For selv de mest egofikserede højrefløjspolitikere bakker ikke op om så tåbelige ideer. Så som sagt, held og lykkme med nedlæggelse af vedfærdsstaten LOL

Jeg prøver igen: "Det sagt, mener jeg man skal benytte tobaksafgifter og om nødvendigt lovgivning som styringsredskaber, og lade os beholde den gode sundhedsmodel vi har i dag. "

Er det ikke forholdsvis klart?

Side 11 ud af 30 (298 indlæg)