|
For det første er det nok for tidligt at kigge på de endelig konsekvenser - ikke-rygerne skal lige finde ud af at de nu kan gå i byen - og det skal pub-ownerne være med til at fortælle dem - så skal der nok komme kunder. F.eks. er antallet af brunchgæster på caféen i Skagen steget (ja, vi har kun en) og det er garanteret fordi man kan nyde sin mad uden røg. Der har været flere julegæster end nogensinde :-) Eggnogg arrangementer og glögghygge på caféer og værtshuse kan nok trække folk til huse :-) Mht forbud, så vil jeg også helst se tobak forbudt, men historisk kan man jo se, at forbud kun fremmer en ulovlig industri - folk skal nok få fat i deres røg. Spiritusforbuddet i USA var måske medvirkende til at den organiserede kriminalitet kunne få så godt fat. Og sætter man prisen op sikrer man, at folk kører til udlandet og køber deres cigaretter. Jeg ser hellere at rygere skal tegne særlige forsikringer i forhold til sundhed og behandling. (Og ja, lad os da bare indføre en overvægtsforsikring nu hvor vi er i gang) Som jeg ser det, er det den eneste mulighed for at skabe en større økonomisk lighed og samtidig lade folk ryge hvis de vil. Mette |
MetteSkagen:Jeg ser hellere at rygere skal tegne særlige forsikringer i forhold til sundhed og behandling. (Og ja, lad os da bare indføre en overvægtsforsikring nu hvor vi er i gang)
Som jeg ser det, er det den eneste mulighed for at skabe en større økonomisk lighed og samtidig lade folk ryge hvis de vil.
Mette
Ja, så diskriminerer vi lige lidt igen!
Lad alle der ikke er eller ser ud som standarden betale mere. Det må de abnorme finde sig i.![]()
Hvorfor ikke etablere værtshuse/restauranter for rygere hvor rygende gæster og ansatte kan befinde sig uden at have dårlig samvittighed. Så kan man selv bestemme om man vil i det ene eller andet værtshus. Lad indehaveren vurdere om hans værtshus/restaurant skal være for rygere, så han har en chance for at overleve.
Klaus
Bliv gratis medlem