Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 10 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er det nok for tidligt at kigge på de endelig konsekvenser - ikke-rygerne skal lige finde ud af at de nu kan gå i byen - og det skal pub-ownerne være med til at fortælle dem - så skal der nok komme kunder. F.eks. er antallet af brunchgæster på caféen i Skagen steget (ja, vi har kun en) og det er garanteret fordi man kan nyde sin mad uden røg. Der har været flere julegæster end nogensinde :-)

Eggnogg arrangementer og glögghygge på caféer og værtshuse kan nok trække folk til huse :-)

Mht forbud, så vil jeg også helst se tobak forbudt, men historisk kan man jo se, at forbud kun fremmer en ulovlig industri - folk skal nok få fat i deres røg. Spiritusforbuddet i USA var måske medvirkende til at den organiserede kriminalitet kunne få så godt fat.

Og sætter man prisen op sikrer man, at folk kører til udlandet og køber deres cigaretter.

Jeg ser hellere at rygere skal tegne særlige forsikringer i forhold til sundhed og behandling. (Og ja, lad os da bare indføre en overvægtsforsikring nu hvor vi er i gang)

Som jeg ser det, er det den eneste mulighed for at skabe en større økonomisk lighed og samtidig lade folk ryge hvis de vil.

Mette

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 11:02

MetteSkagen:

Jeg ser hellere at rygere skal tegne særlige forsikringer i forhold til sundhed og behandling. (Og ja, lad os da bare indføre en overvægtsforsikring nu hvor vi er i gang)

Som jeg ser det, er det den eneste mulighed for at skabe en større økonomisk lighed og samtidig lade folk ryge hvis de vil.

Mette

Ja, så diskriminerer vi lige lidt igen!

Lad alle der ikke er eller ser ud som standarden betale mere. Det må de abnorme finde sig i.Surprise

Hvorfor ikke etablere værtshuse/restauranter for rygere hvor rygende gæster og ansatte kan befinde sig uden at have dårlig samvittighed. Så kan man selv bestemme om man vil i det ene eller andet værtshus. Lad indehaveren vurdere om hans værtshus/restaurant skal være for rygere, så han har en chance for at overleve.

Klaus

Fra Tasiilaq, Østgrønland
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:34

Mikkel DeMib Svendsen skrev:

Men jeg har fundet et hul - vi laver 40 kvm af kontoret om til værtshus - der må man nemlig gerne ryge, og der er ingen regler om at de rygende medarbejderne ikke må side på værtshus hele dagen Cool
citat slut.

Kære Mikkel. Jeg kan helt tilslutte mig dine synspunkter, og dette er fint fint!

Holder det i byretten? Ja det gør det når loven er sådan skruet sammen.

Martin Thorborg skrev:

pbtryk.dk:

Min nabo laver ofte stegt lever. Fuck, hvor det lugter - og helt ind i min lejlighed! Det sætter sig i tøj og i tapetet, så det kan lugtes flere dage efter.

Vh

Peter, der lige vil se, hvad en skæv vinkel vil bibringe denne debat. 

Hvis jeg var dig ville jeg tage en god snak med min nabo, det kan du nok ikke leve med i længden.

Dbh Martin

citat slut.

Martin, nu modsiger du dig selv.

Du er jo netop gået ind for at staten skal bestemme for os, og vi skal ikke selv løse problemet ved at tage en snak med naboen.

Jeg synes at Danmark - og dermed Grønland hvor jeg bor - er ved at udvikle sig til et land hvor alt er forbudt med mindre det udtrykkeligt er tilladt ifølge loven.

Det er en uheldig udvikling

Venlig hilsen

Gerda Vilholm

http://www.neriusaaqbooks.com 

Fra Tasiilaq, Østgrønland
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:33

Mikkel deMib Svendsen skrev:

Iøvrigt MÅ der da snart omme en modreaktion - evt. fra nogle kvikke iværksættere. Hvad med f.eks. et pensionsselskab der giver RABAT til rygere og alkoholikere - de lever jo ikke så længe, siger nogle. Der skal så, naturligvis, være dokumentationskrav for, at man nu også ryger nok og drikker nok til at bibeholde sin særligt begunstigede status :)

Citat slut.

Jamen det er da et glimrende forslag. Jeg kan ikke se at nogen kan være imod dette forslag.

Venlig hilsen

Gerda Vilholm

http://www.neriusaaqbooks.com

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:40

www.aarhusvinduet.dk:

MetteSkagen:

Mette

Ja, så diskriminerer vi lige lidt igen!

Lad alle der ikke er eller ser ud som standarden betale mere. Det må de abnorme finde sig i.Surprise

Hvorfor ikke etablere værtshuse/restauranter for rygere hvor rygende gæster og ansatte kan befinde sig uden at have dårlig samvittighed. Så kan man selv bestemme om man vil i det ene eller andet værtshus. Lad indehaveren vurdere om hans værtshus/restaurant skal være for rygere, så han har en chance for at overleve.

Klaus

Men lige nu diskrimineres jo alle der lever sundt!!!

Vi er med til at betale for andres usunde levevis - det vil da netop være mindre diskriminerende, hvis folk kan leve som de vil og selv betale. Jeg vil aldrig brokke mig over rygere hvis jeg ved de selv betaler for lungekræftbehandlingen.

Jeg synes specielle rygeværtshuse vil være en god idé - det kan man få adgang til, hvis man har den særlige rygeforsikring :-)

Mette

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:45

MetteSkagen:

Men lige nu diskrimineres jo alle der lever sundt!!!

Vi er med til at betale for andres usunde levevis - det vil da netop være mindre diskriminerende, hvis folk kan leve som de vil og selv betale. Jeg vil aldrig brokke mig over rygere hvis jeg ved de selv betaler for lungekræftbehandlingen.

Jeg synes specielle rygeværtshuse vil være en god idé - det kan man få adgang til, hvis man har den særlige rygeforsikring :-)

Mette

Sådan er det nu engang at leve i en socialstat, hvor vi igennem skattepenge hjælper folk i ind-og udland der ikke har det så godt som én selv. Og sådan skal det blive ved med at være!!

Jeg betaler også for dig, hvis du f.eks. skulle brække et ben under din motionering, går på røven med dit festfirma og derfor ikke kan finde at andet arbejde, blindtarmsbetændelse, tinnitus og og og.

Prøv lige at acceptere, at der findes andre mennesker, der ikke lige deler dine interesser og levemåde.

Klaus

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:43

www.aarhusvinduet.dk:
Prøv lige at acceptere, at der findes andre mennesker, der ikke lige deler dine interesser og levemåde.

Prøv lige at acceptere at det er slut med at vi andre skal sidde og få vores luft forpestet af jeres røg på cafeer og værtshuse...

Samdundet har gavn at at folk motionerer og starter festvirksomheder m.m., men der er absolut ingen positive spinoffs af at folk ryger. Ingen.

I dag er afgiften 60 øre per cigaret. Hvis man fremover satte den op til 2 kr, og hindrede parallel import, ville rygningen hvile i sig selv. Er det ikke fair for alle at dem der fourener også betaler for det de forurener?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 14:50

Hvis folk vil lave en ryger restaurant eller et ryger værtshus så kan du vel bare blive væk?

Hvis der er en arbejdsplads med 20 rygere ansat og du ikke vil være en del af det kontor miljø så kan du vel bare undlade at søge jobbet?

Vi kommer jo heller ikke hjem til dig og ryger, men du vil åbentbart tvinge os til at undlade at ryge fordi du ikke ryger uantastet at vi ikke genere andre ved det.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:55

Kære RYGERE....

Når enkelte forhærdede rygere ikke kunne være søde og rare at vise hensyn til ikke rygerne, må i da lære at leve med, at vi der ikke ryger råber hurra for en lov der gør det svært at være ryger..

Prøv nu at lære lidt af rygeloven, som var og er nødvendig idag, netop på grund af ganske få fanatiske rygere der ikke viste hensyn overhovedet, for vi ikke rygere kunne da bare dampe af og finde et andet sted at være, og hvorfor nu det, når rygerne er i mindretal og oser på alt og alle uden hensyn til om andre kan lide det eller ej..

Tænk, hvis jeg gik på restaurant og slog en ildelugtende prut gentagne gange mellem bordene, mon jeg så kunne gå i fred??

Væn jer hellere til at rygeloven strammes op endnu engang, politisk om ganske få år og så bliver det endnu værre at være ryger omkring i samfundet..

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 14:55

Jeg synes der er ualmindelig stor forskel på at brække sit ben, få blindtarmsbetændelse og så vælge at ryge eller spise usundt...

Mette

Side 10 ud af 30 (298 indlæg)