Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fuck rygeloven?

Side 12 ud af 30 (298 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jepser, så synes jeg du og Mette burde stoppe den tåbelige snak om skyld og hvem der skal betale for hvad, hvis I alligevel ikke mener noget med det. For som sagt, rammer den snak jer selv som en bomerang i nakken.

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:45

Hold nu kaeft med det sluder om at rygeloven kun er til paa kontor og restauranter,,som den nok kun burde vaere men der findes nu et samfund og erhvervsliv udenfor disse hvor det absorlut ikke er relevandt at indfoere loven, eks. skibsvaerfter, smedevaerksteder og andre virksomheder i svareindustrien,, den beskidte industri hvor det kun er penge for regeringen det drejer sig om,, rog og stov er ok men en smog nej, det drejer sig kun om penge.

Denne lov er som mange andre indfort uden omtanke og resultatet af en eller flere gale maends magtbegaer, det er den danske regering i en nodeskald og saadan vil det nok fortsaette med at vaere , desvaere.

FUCK RYGELOVEN, den er total diskrimenerende overfor rygerne og efter min mening et for stort indgreb imod den menneskelige frihed til at vaelge selv.

Mvh. ryger, Jan

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:49

Jan, der tager du ganske gruelig fejl, for på alle arbejdspladser er rygerne en pestilens for ikke rygerne og hvorfor skal ikkerygerne udsættes for disse osepinde??

At det er forbudt på spisesteder er for at beskytte ANSATTE !!!!

og ikke gæsterne..

Derfor er loven kommet!

Fra Sødring / Udbyhøj
Tilmeldt 30. Oct 07
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:02

Hej Keld,, Nu har jeg nok arbejdet paa 50 - 60 forskellige arbejdspladser i staalindustrien og ALDRIG hort noget negativt fra ikke rygere om os der ryger, og selvfolgelig har der vaeret regler om at man ikke maatte ryge i kantinerne de forste 15 minn. Det er da forst her paa amino jeg hore at ikke rygere er lig de mest fanatiske extremister i den religose verden.  Og dem kommer vi jo aldrig overens med.

Mvh. Jan

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:05

@ Ronni - vi må løse et problem ad gangen - sådan fungerer tingene, vi kan ikke løse det hele på en gang - derfor snakker vi her rygning og ikke dumhed. Det kan vi altid tage op.

@ Mikkel - jeg holder meget af vores velfærdssystem, men noget SKAL der gøres for inden længe er udgiften for et menneskes ophold i velfærdsstaten dyrere end de indtægter det frembringer - det er allerede nu et problem som vismændene påpeger. Derfor må vi se i øjenene, at biblioteker ikke kan blive ved med at være gratis, skoler skal delvis betales og så videre. Og hvor skal man skære? Det kan vi jo til evig tid diskutere, men et sted at starte er, ligesom med folk der ikke kører bil på en forsvarlig måde og dermed får en bøde, at forlange en ekstra forsikring fra mennesker som ikke passer på dem selv. Men fakta er, at vi ikke har råd til velfærdssamfundet som det ser ud nu. Alternativet er at sætte skatten op og ændre f.eks. selskabsskat og gevinster - og det er der vist ingen på Amino som kan støtte....

Personligt ville jeg vældig gerne betale 10% mere i skat, hvis det betød at vi kunne beholde vores velfærdssystem hvor alle har ret til hjælp, lige meget hvad de skal have hjælp til. (Selvom jeg stadig synes det er uretfærdigt at ikke-rygerne skal betale for rygerlunger)

Men der er jo allerede skåret i netop det - er du alkoholiker og vil have hjælp er det offentliges tilbud et glas antabus og dermed slut. Og det er vidst de færreste som det hjælper. Men det er den vej det går - like it or not - dem der ikke passer på sig selv bliver ladt i stikken - og jeg vil hellere allerede nu, etablere forsikringsordninger end ende med et samfund der ligner det amerikanske, hvor folk på gaden har svært ved at få en chance.

Mette

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:12

Jan, ikkerygerne er ikke blevet mere fanatiske, men de er blevet et folkefærd der ikke vil finde sig i røgen fra rygerne og har lært at sige fra idag.

Før i tiden skulle du bare høre, hvis vi ikkerygere bad rygeren om at slukke smøgen, fordi den generede og heldigvis er det lige modsat, for det er forureneren der nu må gå den tunge lange gang udenfor døren og ikke dem der ingenting gør for at genere andre..

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:13

Jeg er selv imod børne penge til velstillede, folkepension til folk med store private opsparinger m.v. og ser egentlig gerne at vi målretter de offentlige udgifter inden for disse områder men stort set samtlige velfærdsforskere, herunder specielt folk med fokus på den skandinaviske model, er enige om at hvis vi piller ved det universielle i velfærdsmodellen så vil opbakningen til velfærdssamfundet forvinde fra den bredde masse.

Derfor skal man nok være forsigtig hvis man begynder at pille ved velfærdsmodellen.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 16:17

Jan Sørensen:

Hej Keld,, Nu har jeg nok arbejdet paa 50 - 60 forskellige arbejdspladser i staalindustrien og ALDRIG hort noget negativt fra ikke rygere om os der ryger, og selvfolgelig har der vaeret regler om at man ikke maatte ryge i kantinerne de forste 15 minn. Det er da forst her paa amino jeg hore at ikke rygere er lig de mest fanatiske extremister i den religose verden.  Og dem kommer vi jo aldrig overens med.

Mvh. Jan

Som nævnt, loven er til for at beskytte de ansatte.
Jeg kan let forestille mig situationen hvor chefen ryger og hvor den nye elev/svend ikke tør sige fra, både af hensyn til at skulle beholde jobbet og for at undgå mobning for at være en tøsedreng/tudemarie/problemskaber/osv. Dertil, røgen bliver jo hængende i lokalet lang tid efter at rygerne har forladt stedet, og dermed blever de farlige røgpartikler detsamme. Det betyder at når rengøringspersonalet kommer et par timer senere, kan de få lov at gå rundt i røgresterne og indånde det.

> selvfolgelig har der vaeret regler om at man ikke maatte ryge i kantinerne de forste 15 min

Det er en joke ikke?
Røgfrit de første 15 minutter, så det vil sige at man som ikkeryger har et kvarter til, i et stadigt tilrøget rum, at spise sin mad og derefter pulses der løs. Hvis din holning oprigtigt er, at dette er i orden, understreget og beviser dette så sandeligt behovet for loven!

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 16:30

Hej Nicolai 

Det er en joke ikke?
Røgfrit de første 15 minutter, så det vil sige at man som ikkeryger har et kvarter til, i et stadigt tilrøget rum, at spise sin mad og derefter pulses der løs. Hvis din holning oprigtigt er, at dette er i orden, understreget og beviser dette så sandeligt behovet for loven!

Ovenstående er en JOKE, for det er TOTALT forbudt at ryge i kantiner idag.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:38

Mikkel deMib Svendsen:

Jepser, så synes jeg du og Mette burde stoppe den tåbelige snak om skyld og hvem der skal betale for hvad, hvis I alligevel ikke mener noget med det. For som sagt, rammer den snak jer selv som en bomerang i nakken.

Hej MIkkel

Det staves J - e - s - p - e - r

Jeg forstår ikke helt hvad du mener! Jeg har skrevet at det bør løses med afgifter (på tobak) og via lovgivning. Med afgifter vil rygere i højere grad betale, men netop ikke ved checkind skranken på hospitalet, men løbende. Via lovgivning kan man med et lovindgreb som rygeloven reducere de samlede omkostninger af rygning. For min skyld kan rygere gøre som de vil så længe de er omkostningsneutrale for omverdenen. Så jeg synes bestemt jeg mener noget med det.

/Jesper

Side 12 ud af 30 (298 indlæg)