|
Jeg synes det er OK at have nogle regler der beskytter ikke-rygere mod generende røg, men jeg synes den nuværende rygelov er en tand for kommunistisk til mig. For eksempel synes jeg det er latterligt, at jeg ikke må sætte to rygere ind i samme kontor, hvis det er det de begge gerne vil. Der må kun side en ryger på hvert kontor. Jeg kan heller ikke forstå, at hvis der virkelig er så mange der gerne vil have røgfri restauranter og værtshuse, så lad da markedskræfterne spille - der må jo være masser af steder, der gerne vil possitionere sig som røgfri. Så må de andre, røgfyldte beværtninger, se om de kan overleve. Ingen bliver tvunget på værtshus. Men jeg har fundet et hul - vi laver 40 kvm af kontoret om til værtshus - der må man nemlig gerne ryge, og der er ingen regler om at de rygende medarbejderne ikke må side på værtshus hele dagen |
Markedskræfterne kunne tydeligvis ikke klare sagen, det har vi mere end 100 års erfaring med ikke fungerer...
Sjov ide med værtshuset, men den holder jo nok ikke i byretten, men sjov er den ;-)
Dbh Martin
Bliv gratis medlem