Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 18 ud af 24 (231 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Hyggeligt lige at hilse på dig derude på messen Smile

Vi har haft samme oplevelse som dig - og der er rigtig mange, som kræver store minimumsordrer fra netbutikkerne. Og det tror jeg er et fint tiltag, da man på den måde får sorteret den del af de useriøse fra.

Til gengæld tror jeg så det er godt for de mange nye mærker - for så får de foden indenfor hos nystartede shops, og de nystartede shops får mulighed for at være first-movere indenfor nye mærker. Sådan startede vi også selv for to år siden her hos os Geeked 

Vi har selv købt væsentligt mindre ind denne gang - har satset stort på enkelte mærker (hvor vi så til gengæld har taget et bredt sortiment) og sorteret rigtig mange fra. Vi mangler stadig et par steder, som vi køber ind hos her efter messen, men vi har snakket med stort set alle, og alle steder har vi fået samme melding som dig: Stop for webshops og mindre ordrer. Jeg tror heldigvis, alle har lært noget af efteråret... 

Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 12:05

Hej alle

Vi fik også samme historier på messen. Mange butikker er lukket ned og markedet er meget presset, leverandørerne får ikke deres penge og bliver selv presset. Hvis man ser på de mange nye udbydere der var derude, er jeg dog ikke sikker på at vi har set hele isbjerget endnu.

Det første led i kæden virker nemlig ikke som om det er lige så presset som andet led (os butikker), og derfor vil der komme mange nye varer og udbydere igen, ihvertfald denne og næste sæson, og jeg tror derfor at vi kan forvente tidlige udsalg igen til foråret og det sene efterår. Dog tror jeg at de etablerede leverandører vil prøve blande sig lidt mere for at beskytte deres forretning, men da de ikke må blande sig vil de stå med en speciel udfordring.

Der er mange internetbutikker som ligner stangvare og intet specielt har over sig, og de får det svært i tiden der kommer hvis de ikke har prisen som bedste parameter at få kunder på... dette er en anden grund til at jeg ikke tror at markedet har stabiliseret sig endnu.

Mange af de indlæg der har været fra iværksættere udenfor branchen, drejer sig om at man skal finde de(n) unikke ide(er) som adskiller ens butik fra alle de andres.... men det er svært tænke så kreativt når man sidder midt i suppen og arbejder 50-60 timer om ugen.... jeg er dog enig i at det er den eneste vej til succes.... Så det er om at få de kreative briller på og tænke ud over de normale rammer, eller ihvertfald helt ud til hjørnerne.

Det ville jo være fantastisk at få et forum hvor vi kunne vende mærkelige ideer og tanker.... men det er meget svært at komme over den grænse det er, at dele potentielle succeshistorier med sin konkurrenter.... men fantastisk ville det være, og det ville kræve noget selvdisciplin af de deltagende for ikke at kopiere og stjæle de andres ideer og prøve at være den første.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:24

Det første man kan gøre som webshop ejer er vel at tage sin webshop seriøst - Ud med standard systemerne som ligner hinanden og ind med noget unikt der virkelig kan bærer historien om en unik og anderledes butiksoplevelse.

Jeg skal gerne indrømme at når jeg kommer ind på en oscommerce eller tilsvarende shop og ser den sædvanelige menu, indholdskasser osv allerede er halvvejs stået af - Hvis de ikke har smidt mere end et par 1000 i deres webhop kan det vel næppe være særligt seriøst tænker jeg, og det tror jeg ikke nødvendigvis jeg er ene om.

Man kan selvfølgelig godt benytte sig af nogle standard løsninger men det kræver en voldsom indsats fra en webdesigner for at trække det ud i noget unikt og der vil altid være mange begrænsninger man skal forholde sig til.

Men ellers vil mit budskab til jer webshopejere nok være at prøv at undgå at fokusere på hvordan i kan betale mindst muligt for jeres webshops og sats istedet på kvalitet og en unik historie - specielt da i den branche i er i.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:11

Ronnikc:
Jeg skal gerne indrømme at når jeg kommer ind på en oscommerce eller tilsvarende shop og ser den sædvanelige menu, indholdskasser osv allerede er halvvejs stået af - Hvis de ikke har smidt mere end et par 1000 i deres webhop kan det vel næppe være særligt seriøst tænker jeg, og det tror jeg ikke nødvendigvis jeg er ene om.

Hej Ronnik

Nu er du nok også erhvervsskadet. Har du nogen idé om hvor meget man kan hæve sin konverteringsrate ved at gå fra en standard shop til et unikt design? Til fordel for de fleste standardshops kan man jo sige at de typisk lever op til best practices for hvordan en shop skal være opbygget med indkøbskurv m.m. For mange brugere kan det sikkert andda være en fordel at designet er genkendeligt, så de ikke skal til at lære endnu en fancy måde at navigere rundt på.

Nogen succes historier med før og efterbilleder og en markant forbedret konverteringsrate?

Mvh Jesper

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 14:17

JanBalslev:

Ditlev:

Ja da, hvis alle aftalte at sælge til samme pris ville det da være noget nemmere at være forretningsdrivende, og surt at være forbruger - men du er klar over at det er ulovligt bare at diskutere den slags, ikk?

En udmærket pointe Ditlev. Jeg bemærkede også lige linket i din signatur: "Lækre design møbler" som peger på et .co.uk domæne - møblerne er som det fremgård af jeres website kopier af design møbler. Er det virkeligt tilladt at kopiere design møbler i England?

Jepper, det er lovligt - se evt her: http://www.amino.dk/forums/p/28736/197456.aspx

www.onapp.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:13

Jesper Jørgensen:

Ronnikc:

Hej Ronnik

Nu er du nok også erhvervsskadet. Har du nogen idé om hvor meget man kan hæve sin konverteringsrate ved at gå fra en standard shop til et unikt design? Til fordel for de fleste standardshops kan man jo sige at de typisk lever op til best practices for hvordan en shop skal være opbygget med indkøbskurv m.m. For mange brugere kan det sikkert andda være en fordel at designet er genkendeligt, så de ikke skal til at lære endnu en fancy måde at navigere rundt på.

Nogen succes historier med før og efterbilleder og en markant forbedret konverteringsrate?

Mvh Jesper

Hej Jesper,

Jeg kan desværre ikke hive et eksempel frem hvor kunden (eller privatelabel kunden) ville være enig i en offentliggørelse her, dog virker det for mig at se indlysende at du nemmere opnår tillid og troværdighed ved en pænere og mere professionel fremtoning end ved det man ser på 9 ud af 10 standardshop løsninger.

Jeg tror måske omvendt at mange herinde er så vant til standard shopsene at de ikke overvejer hvorvidt det reelt er den bedste vej at gå eller den mest optimale måde at vinde nye kunder på den relativt korte tid man har til at projicere de rigtige værdier ind i kundens tankesæt i forhold til ens forretning.

Ingen tvivl om at nogle dog heldigvis tager deres forretning seriøst nok til at de hyrer nogle professionelle til at gøre noget ved deres image på nettet - men der er stadig et hav af webshops derude hvor folk tror de selv kan etablere en succesfuld forretning på lidt roderi ved computeren og det er altså de færreste der reelt formår det på en overbevisende facon.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:13
Det lader til at mange ejere af børnetøjsbutikker er frustrerede og det er til at forstå.
Hvis nogle af jer har givet op, så er der faktisk mange der gerne vil købe e-butikker med børnetøj, se blot her:

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ad/show/3050

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ad/show/3557 

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ad/show/3295 

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ad/show/1907

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ad/show/724 

http://www.amino.dk/virksomhedsbors/ad/show/2799

Dbh Martin

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:25

Ronnikc:

Ingen tvivl om at nogle dog heldigvis tager deres forretning seriøst nok til at de hyrer nogle professionelle til at gøre noget ved deres image på nettet - men der er stadig et hav af webshops derude hvor folk tror de selv kan etablere en succesfuld forretning på lidt roderi ved computeren og det er altså de færreste der reelt formår det på en overbevisende facon.

Hej Ronnik

Kan du sige lidt om den process du som professionel gennemgår får at finde det endelige design for en ny webshop? Hvad er det for input der afgør om det bliver det ene eller det andet design?

Mvh Jesper

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 07:58
Jeg prikker lige til denne tråd igen, da jeg synes den var så spændende.
Jeg har lige genlæst store dele af den og faldt over at Helle fra House of Kids i December sidste år frygtede at Januar ville blive en dårligere måned, end normalt for hendes butik, grundet de store rabatter der blev givet i December i andre webshops - Helle - kan du løfte sløret for, om dine forudsigelser holdt stik?

Når jeg ellers læser tråden og om situationen på markedet, kommer jeg til at tænke på hvad Lasse Rimmer engang sagde i forbindelse med launchen af Tv2 Radio, der kæmpede om præcis den samme målgruppe, som P3 og Radio100 FM gjorde - "Sulten? Spis dit eget tandkød!".

Vi har ikke været i gang så længe som mange andre webshops, der deltager i denne debat, men har på de få messer vi har været på, også fornemmet at flere og flere leverandører lukker af for nye webshops, hviilket kun virker som et sundhedstegn (men det er selvfølgelig mest interessant i de tilfælde, hvor man selv er blevet lukket ind i folden, inden der kom lås på lågen).

Et andet problem, vi allerede er stødt på en håndfuld gange, er at det viser sig at man er i direkte konkurrence med leverandøren, hvilket kan gøre mig så forarget at jeg får grønne og blå prikker i hele bærret.
Det er selvfølgelig vores egen skyld, at vi ikke researcher det lidt bedre inden vi vælger en leverandør, men jeg er også skuffet over, at de ikke fortæller at de selv driver en webshop, der har hele udvalget, og som er svær at konkurrere med, hvis man kun køber et smalt udvalg af deres varesortiment.

Vi har 2 leverandører, hvor vi i forvejen vidste at de drev en webshop. Den ene har kun meget få af deres egne varer, fordi de sælger det meste ud og derfor kun sælger de varer som ingen af butikkerne ville købe. Vi har derfor kun meget sjældent varer der i direkte konkurrence med deres - og den anden leverandørs webshop var simpelthen så ringe, at vi godt mente at vi kunne konkurrere.
Det har dog ændret sig, sidenhen. Altså, butikken er stadig ringe, men leverandøren nægter at sælge hele sit varelager engros, så de altid selv har bredt udvalg i webshoppen (de har sågar leveret mindre end vi havde bestilt af deres varer, fordi de ikke havde fået produceret nok og selv ville beholde et par partier, til deres egen webshop). Derudover har det senere hen vist sig, at de kører adwords-kampagner for deres egen webshop, så de ligger øverst på Google og sender varene gratis ud (de har jo langt højere avance på deres varer, end vi har).
Derudover lægger de deres nye varer på deres egen webshop, inden de sender ud til os - så de altid har de nyeste varer længe før alle andre.
Hvad fanden stiller man op med sådan noget?
Hvordan skal vi konkurrere med det? (Vi forsøgte i en periode at gøre det på prisen, hvortil de sendte os en mail og gjorde os opmærksom på deres vejledende udsalgspriser)... Hvortil vi jo kun kunne gøre dem opmærsomme på, at de ingen ret havde til at diktere vores prissætning, hvilket blot resulterede i, at de blev vrede på os - og at vi nu sikkert kan se frem til at få varene leveret endnu senere end alle andre, eller hvad sådan nogle folk der sidder på flæsket nu engang kan finde på, når de er blevet forsmåede.

Hvordan helvede skal man kunne forventes at konkurrere med dét?
Her virker hverken tilbudsklubber, god service, et smil på læben eller andre forslag der er kommet i denne tråd.

Hvordan skal man konkurrere med nogen, der bruger ufine metoder, gratis porto, markedsføring og samtidigt sidder på varelageret?
Er den eneste løsning at give op?
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:35

Godmorgen Lone :·)

God ide at prikke til tråden med et meget interessant emne!

Vi har flere leverandører som har egne webshops. Personligt synes jeg det er noget mærkeligt noget at de satser både på engros siden og på egen netbutik. Det vi oplever er at engros siden ikke bliver passet optimalt. Det kan være problemer med leveringer som kommer sent og er forkerte samt rod i faktureringer. Det er virkelig irriterende når man satser på et mærke og så ikke mærker den samme ildhu fra leverandørens side. Hvis man vil have succes med noget mener jeg at man skal brænde 100% for netop det - og ikke lave små satsninger hist og pist som alligevel bliver gjort halvhjertet.

Vi har som sagt flere leverandører som har egne webshops. De mærker som sælger godt bliver vi ved med at have - men det er klart at så snart der er tegn på nedgang i salget, så kigger man på om det har noget at gøre med deres egen webshop. Og så er det nok det mærke som vil blive sorteret først fra.

En af vores leverandører som har webshop kører med nogle principper som de overholder til punkt og prikke:
- porto som post danmarks priser og ingen fragtfri grænse
- varer bliver først lagt på et par uger efter alle butikker har fået leveret
- udsalget starter først et godt stykke tid efter andre er begyndt - eks. i uge 3 i januar.
Det mener jeg er god stil - når nu de absolut vil indenfor nethandelen også.

En anden leverandør vi har, har rigtig mange udsalgsvarer - gamle farver - i sin shop... det mener jeg er et stort problem - for man kan altid finde nogle gode ting hvis farven ikke lige skal være den sidste nye. Samme modeller.

En anden ting du ikke nævner er alle de lagersalg som er rundt om i landet. I diverse forums kan man følge hvordan flere mærker går sammen om at have lagersalg. Her kan folk så komme og tømme lageret og typisk give en 20'er for en bluse som vi andre har på udsalg til 80 kr.
Det er altså også dårlig stil - og jeg mener at leverandørerne burde finde sig en aftager i et land hvor de ikke er repræsenteret og så sende det hele afsted dertil.

Vi har så også nogle mærker hvor kundeservice er totalt i top og mere til. Vi kan mærke at de vil handle med os, er interesseret i at vi øger vores salg, og virkelig giver en god personlig behandling. Nogle ringer endda bare for at høre hvordan salget går - intet andet. Se - det er de leverandører hvor jeg gerne satser en dårlig sæson eller mere... Skulle de få lidt modvind med salget er jeg meget mere motiveret for at det nok vender igen og satse på det!!!

Så satser en leverandør på eget salg, lagersalg osv. - og glemmer butikkerne - så tror jeg de har kortere succes end de som arbejder med os i stedet for imod os :·)

Januarudsalget gik faktisk rigtig fint... mærkeligt... men det er jo svært at sige hvordan det kunne være gået.... bedre endnu??? Lige nu går det også rigtig godt - men jeg kan allerede nu se at flere er begyndt igen med »påskesalg« og spar 20 eller 25% på et mærke.... så det varer nok desværre ikke længe før det kører igen igen.... Så vi må bare håbe at alle ikke ryger med på vognen igen. Jo flere vi er som kører sæsonen ud uden - jo bedre er det for alle parter på sigt :·)

Mange hilsener Helle 

Side 18 ud af 24 (231 indlæg)