Hej Helle, Hyggeligt lige at hilse på dig derude på messen Vi har haft samme oplevelse som dig - og der er rigtig mange, som kræver store minimumsordrer fra netbutikkerne. Og det tror jeg er et fint tiltag, da man på den måde får sorteret den del af de useriøse fra. Til gengæld tror jeg så det er godt for de mange nye mærker - for så får de foden indenfor hos nystartede shops, og de nystartede shops får mulighed for at være first-movere indenfor nye mærker. Sådan startede vi også selv for to år siden her hos os Vi har selv købt væsentligt mindre ind denne gang - har satset stort på enkelte mærker (hvor vi så til gengæld har taget et bredt sortiment) og sorteret rigtig mange fra. Vi mangler stadig et par steder, som vi køber ind hos her efter messen, men vi har snakket med stort set alle, og alle steder har vi fået samme melding som dig: Stop for webshops og mindre ordrer. Jeg tror heldigvis, alle har lært noget af efteråret... |
Hej alle
Vi fik også samme historier på messen. Mange butikker er lukket ned og markedet er meget presset, leverandørerne får ikke deres penge og bliver selv presset. Hvis man ser på de mange nye udbydere der var derude, er jeg dog ikke sikker på at vi har set hele isbjerget endnu.
Det første led i kæden virker nemlig ikke som om det er lige så presset som andet led (os butikker), og derfor vil der komme mange nye varer og udbydere igen, ihvertfald denne og næste sæson, og jeg tror derfor at vi kan forvente tidlige udsalg igen til foråret og det sene efterår. Dog tror jeg at de etablerede leverandører vil prøve blande sig lidt mere for at beskytte deres forretning, men da de ikke må blande sig vil de stå med en speciel udfordring.
Der er mange internetbutikker som ligner stangvare og intet specielt har over sig, og de får det svært i tiden der kommer hvis de ikke har prisen som bedste parameter at få kunder på... dette er en anden grund til at jeg ikke tror at markedet har stabiliseret sig endnu.
Mange af de indlæg der har været fra iværksættere udenfor branchen, drejer sig om at man skal finde de(n) unikke ide(er) som adskiller ens butik fra alle de andres.... men det er svært tænke så kreativt når man sidder midt i suppen og arbejder 50-60 timer om ugen.... jeg er dog enig i at det er den eneste vej til succes.... Så det er om at få de kreative briller på og tænke ud over de normale rammer, eller ihvertfald helt ud til hjørnerne.
Det ville jo være fantastisk at få et forum hvor vi kunne vende mærkelige ideer og tanker.... men det er meget svært at komme over den grænse det er, at dele potentielle succeshistorier med sin konkurrenter.... men fantastisk ville det være, og det ville kræve noget selvdisciplin af de deltagende for ikke at kopiere og stjæle de andres ideer og prøve at være den første.
Mange hilsner, Carsten