Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnetøjsmarkedet - Hvad sker der ???

Side 16 ud af 24 (231 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, sidst det blev set i større målestok (med presse på), var da jem & fix solgte billige Weber. Jem & fix har siden solgt importerede Weber, men det har ikke været med Webers billigelse. EU er et frit marked, derfor kan Weber ikke gøre noget ud over og købe partiet op. Det kræver dog en god organisation, da de jo skal stå i kø sammen med de private kunder når butikken åbner.

Jeg er enig med Demib i at i skal flytte fokus.

Det er fint og forsøge og påvirke de forskellige leverandører, men det må ikke tage jeres tid og fokus. Brug dog situationen til at få nogle ordentligt store rabatter i hus, og prøv så og komme op med noget nyt. I bruger alt for mange kræfter på og diskutere ting som ikke er realistiske eller lovlige.

Prøv evt. kigge noget mere på andre brancher, og jeg snakker helt andre brancher. Prøv og se om der ikke ligger en ide, som i kan trække ind hos jer med lidt ændringer. I skal kigge efter grund ideen ikke et færdigt koncept som i kan kopiere. Rejsebranchen har før været nævnt, men hvad med IT/hosting eller optikerne, eller begravelsesforretninger, hvad er det de gør og kan. Kan i med lidt ændringer bruge deres ideer?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:44

> Du taler om at flytte fokus, men hvor skal det flyttes hen?

Der er masser af gode forslag her i debatten, men jeg fornemmer en ekstrem grad af konservatisme hos jer, og angst for at prøve noget radikalt anderledes. Det stimulerer jo ikke ligefrem til at der kommer flere kretive forslag på bordet.

Jeg er 100% overbevist om, at det er dem som tør at tage nogle radikale valg og dem der har lysten til at possitionere sig helt anderledes i markedet, som vinder den igangværende kamp.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:53

Mikkel deMib Svendsen:

Der er masser af gode forslag her i debatten, men jeg fornemmer en ekstrem grad af konservatisme hos jer, og angst for at prøve noget radikalt anderledes. Det stimulerer jo ikke ligefrem til at der kommer flere kretive forslag på bordet.

Jeg er 100% overbevist om, at det er dem som tør at tage nogle radikale valg og dem der har lysten til at possitionere sig helt anderledes i markedet, som vinder den igangværende kamp.

Men problemet er, Mikkel, at vores leverandører fastholder den konservative tankegang, fordi de slet ikke vil indse at markedet ændrer sig. Vi som forhandlere skal stadig knokle hårdt for overhovedet at få lov til at forhandle mærkerne, og begynder vi at lave om på tingene, bliver døren smækket i. Tro mig! Jeg har haft den her diskussion med mange af vores leverandører efterhånden, og de er hverken til at hugge eller stikke i. 

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 591
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 11:02

hejsa

ja hvad sker, jeg vil også lige komme med et indlæg.

jeg kan sige for vores leverandører godtager de ikke længere man kun er netbutik, man skal have en fysisk butik for at kunne handle med dem, og det er fordi mange af deres varer er blevet dumpet i pris eller sat til salg på dba eller amino fordi de ophørte efter kort tid.

så jeg er glad for at den holdning er ved at ske for de fleste mærker indenfor børnetøj.

jeg tror så også at mange vil dø over det næste halve år, da vi er for mange, og man kan ikke overleve på prisen i længden.

vi glæder os til at komme på ciff messen for at snakke med leverandørene, og tror på at der er mange af de nye mærker"dyre" som snart lukker og slukker.

hilsen

thomas

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:03

AnneB:

Mikkel deMib Svendsen:

Men problemet er, Mikkel, at vores leverandører fastholder den konservative tankegang, fordi de slet ikke vil indse at markedet ændrer sig. Vi som forhandlere skal stadig knokle hårdt for overhovedet at få lov til at forhandle mærkerne, og begynder vi at lave om på tingene, bliver døren smækket i. Tro mig! Jeg har haft den her diskussion med mange af vores leverandører efterhånden, og de er hverken til at hugge eller stikke i. 

Der er før nævnt at flere lev. er lige så pressede som jer. Det skal i da udnytte. Brug de leverandører som vil være med på noget nyt. Hvis de ikke vil være med kvæler de jo sig selv, og tager jer med hvis i ikke gør noget andet end det alle de andre gør.

Lad være med at holde fast i et mærke fordi det hedder noget specielt. Kig mere på om i kan tjene penge på det. Det kan godt være at mærket XXX er fedt og er kendt hos forbrugerne, men hvis det sælges i 200 fysiske butikker og 50 webshops kommer i jo ikke til og tjen noget på det. Det kan godt være det giver omsætning, men det er ikke omsætning i skal leve af, det i skal leve af hedder overskud!

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 11:31

Det kan godt være at det lyder egoistisk, men I er sgu nød til at tænke på jeres egen forretning.. Jeg siger ikke at det er nemt, for vi, som forretninger, er en del af et hjul med leverandører, kunder, konkurrenter osv. Men hvis et mærke er dårligt sælgende, så drop det. Find et andet.. Når jeg har kigget rundt på CIFF (dametøj) så syntes jeg at der er rigtig mange spændende mindre mærker, som jeg aldrig ser, hverken på nettet eller i butikkerne.. Problemet er bare at vi alle vil have de mærker, som alle de andre har (præcis som Martin siger det), men det kan vi bare ikke sælge og tro at vi kan få overskud ud af, når netop så mange har det.

For 2 år siden så jeg bla. et mærke som hedder Container. Det er et rigtigt fedt dametøjsmærke (synes jeg) og der var mennesketomt på deres stand !! Nu har jeg så set det i et par butikker og en enkelt på nettet.. De butikker tør at gå imod strømmen og prøve noget andet og uden at vide det, så tror jeg at de tjener mere end dem, som har "mainstream" tøjet, som alle har.. Hvorfor ! De kan selv sætte prisen både normalt og under udsalg højere og de skal ikke bruge timer på at finde ud af hvad konkurrenterne har sat de kendte mærker ned med... Folk vil gerne være unikke og beundres for netop det sjældne gode fund, som kan blive det næste store hit. Og de mindre leverandører er nemmere at snakke med, da de gerne vil igang, så det er måske lige netop her at de gode rabatter findes :)

Jeg tror at de, som klarer sig godt, tør at gå imod strømmen. De tør måske at tage på messe i Milano og købe ind der istedet for kun CIFF (Bella). De finder de mærker, som bliver morgendagens hit. De importerer måske selv.. De har penge på kontoen, så der er råd til at lave et par fejlslagne indkøb. De tror på deres egen forretning og tør at gøre det fuldt ud uden at skele til hvad alle andre gør.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:00

Hejsa,

Rigtig godt indlæg.

Jeg vil starte med at sige, at jeg netop gik mod strømmen da vi startede op. Ikke andre havde mærket her i byen, og hørte at mange sukkede efter det da det var her for 2år tilbage.

Da vi startede op havde vi et rigtig godt salg. Men i og med kunderne i de 2 år det ikke kunne købe mærket heroppe, gik de på nettet og købte det. Da en af forhandlerne så dumpede priserne radikalt, fulgte resten af nettet med, og nu kunne kunderne pludselig få varerne til meget billigere penge end i de fysiske forretninger. Så begynde forretningerne også at følge med. De var tvunget til at sætte varerne ned meget hurtigt, og samtidig ville kunderne ikke give fuld pris, for de var vant til de blot kunne vente en måneds tid, så fik de varerne til meget billigere penge.

Det er selvfølgelig en fejl at vi ikke har satset på mange andre mærker, men de ordrer vi har lagt og vores underskud på kontoen gør, at vi ikke har råd til at forhandle andre lige pt. Så i bund og grund er jeg låst fast på en meget trist måde, for der er ikke penge til at bryde ud af cirklen.

Vores leverandør har taget nogle tiltagt der forhåbentlig gør at forhandlerne for eftertiden tænker sig lidt om inden de bare smider tingene på tilbud, men det er bare for sent, vi forhandlere står med røde tal vi har svært ved at indhente. Men vi har stadig bindende ordrer der ligger, så vi skal have vendt hele rumlen om, men det er svært uden penge til annoncering osv.

Så når jeg skriver herinde er det bestemt ikke for at omgås loven, men drage nyttige info fra andre der står eller har stået i samme situation, for det er ærgeligt at skal dreje nøglen om i løbet af 2 måneder med et bragende underskud hvis der kan gøres noget.

Finkena

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:56

Mikkel - undskyld mig, men jeg synes faktisk at du indimellem er ganske grov i dine udtalelser om hvad der er rigtigt og forkert..... har du overvejet at du kan tage fejl??? Du udtaler dig også meget bestemt og vidende indenfor en branche, som jeg går ud fra, du ikke kender til bunds.

.... og som du udtaler dig - tænker jeg ikke der går længe før konkurrencestyrelsen ser denne tråd...... med et hint udefra....!

Det er ikke ulovligt at snakke om priser - man kan snakke ligeså meget man vil.... spørge hvordan andre gør og drage erfaringer! Så længe man ikke aftaler at den og den vare skal koste et bestemt beløb! På mig virker det lidt som om du blot sidder og venter på at nogen skal dumme sig, og skrive noget, som vil være til at sætte fingeren på!!! Har du interesser i branchen???

Mange hilsener Helle

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:16

Det er jo ikke så svært at konstatere at i hvert fald nogle af butiksejerne her gerne ville have læmpet konkurrenceloven - nogle siger det meget direkte, og det synes jeg så ikke den skal. Og jeg mener heller ikke der er udsigt til at den blive det. Og da særligt ikke, når dem der her ønsker den ændret ønsker det fordi deres branche er belevt for overfylt. Sorry, men det er altså noget brancher selv må klarer - det er simpelt hen naivt at forestille sig, at der på det grundlag er nogle politikere der vil støtte en slækkelse af gode stramme konkurrencelove.

Det er også meget tydeligt, synes jeg, at der er nogle her som forsøger at finde smutveje til, hvordan man kan "snyde" konkurrencelovgivningen og reelt set aftale priser - eller at man ikke går på udsalg, men på en måde hvor de tror det ikke opdages. For det første synes jeg ikke Amino er stedet hvor man skal diskutere hvordan man bedst bryder en lov, og dels er det virkelig dumt, når der er navn og adresse på dem der diskutere det. Man skal altså ikke planlægge et bankrøveri i et åbent forum :)

Jeg ved godt det kan være svært at erkende, at de problemer man står overfor skal løses i ens egen branche. Men det er nu engang det jeg mener i denne sag. Og at blive fornærmet over det hjælper jer i hvert fald på ingen måde.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:05

Ingen er vel fornærmet :·) Din måde at formulere tingene på denne gang lyder nu også lidt bedre :·)

Jeg synes egentlig ikke at folk i denne tråd forsøger at aftale priser eller andet. Faktisk kan jeg da læse ud af indlæggene, at folk nok mangler nogen at spare med og dele både frustrationer, ideer og tanker - og det er Amino jo perfekt til! Uanset konkurrencelov eller ej - så er det jo en ganske naturlig ting at blive frustreret folk sælger ud uden at tjene noget på det. Der sker det at de ender med at lukke.... men i den periode har du solgt ud for at overleve - og det er her filmen knækker.... at husmødre som sidder hjemme i kælderen, synes det er sjovt... og troede at de kunne passe barn og hus samtidig. Det går så udover de andre som forsøger at have en fornuftig forretning. Mikkel - du er jo selv medejer af hjem.dk (såvidt jeg ved) - så du må jo kende til online handel set indefra - og ved sikkert også hvor mange udgifter der rent faktisk er forbundet med det.  Bruger I egentlig nogen af dine ideer der?

Side 16 ud af 24 (231 indlæg)