Nej, sidst det blev set i større målestok (med presse på), var da jem & fix solgte billige Weber. Jem & fix har siden solgt importerede Weber, men det har ikke været med Webers billigelse. EU er et frit marked, derfor kan Weber ikke gøre noget ud over og købe partiet op. Det kræver dog en god organisation, da de jo skal stå i kø sammen med de private kunder når butikken åbner. Jeg er enig med Demib i at i skal flytte fokus. Det er fint og forsøge og påvirke de forskellige leverandører, men det må ikke tage jeres tid og fokus. Brug dog situationen til at få nogle ordentligt store rabatter i hus, og prøv så og komme op med noget nyt. I bruger alt for mange kræfter på og diskutere ting som ikke er realistiske eller lovlige. Prøv evt. kigge noget mere på andre brancher, og jeg snakker helt andre brancher. Prøv og se om der ikke ligger en ide, som i kan trække ind hos jer med lidt ændringer. I skal kigge efter grund ideen ikke et færdigt koncept som i kan kopiere. Rejsebranchen har før været nævnt, men hvad med IT/hosting eller optikerne, eller begravelsesforretninger, hvad er det de gør og kan. Kan i med lidt ændringer bruge deres ideer?
|
> Du taler om at flytte fokus, men hvor skal det flyttes hen?
Der er masser af gode forslag her i debatten, men jeg fornemmer en ekstrem grad af konservatisme hos jer, og angst for at prøve noget radikalt anderledes. Det stimulerer jo ikke ligefrem til at der kommer flere kretive forslag på bordet.
Jeg er 100% overbevist om, at det er dem som tør at tage nogle radikale valg og dem der har lysten til at possitionere sig helt anderledes i markedet, som vinder den igangværende kamp.