Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan DF blive DK's 3. største parti?

Side 1 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det simpelthen ikke - jeg var med til at tælle stemmer op i går og kunne ved selvsyn se at DF stod til 25 mandater.

Jeg HÅBER det er ældre mennesker, som kan lide DF's ældrepolitik og ikke på grund af deres menneskefjendske holdninger - jeg mener - enhver der har overlevet 2. verdenskrig og set hvad der kommer ud af at være imod mennesker af en anden tro, må da være blevet klogere?

Og jeg kan også forstå Johnny Madsen og hans gutter der ikke er klogere fordi de har haft en hård barndom. Men de udgår ikke nok til at give dem 25 mandater...

Nogen der har andre bud?

Mette

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:32

MetteSkagen:
Johnny Madsen

Johnni Hansen?

DF bliver det 3. største parti, fordi der er temmelig mange der har stemt på dem - så enkelt er det.
Jeg lagde under partilederunden mærke til, at Line Barfoed blev spurgt, hvad der gik galt. Hun havde en lang forklaring om pressenes indflydelse, hvilket naturligvis også har noget at sige. Men dybest set er der ikke gået noget galt. Vælgerne har stemt og dermed sammensat det hold, vi gerne vil have til at lede os.

Desværre blev der også valgt nogen, som jeg ikke er enig med.

mhv Hans

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 08:50

Der er vel en meget stor masse med mindre godt aflønnede jobs, som er bange for det ene og det andet - og dem appelerer DF jo rigtig godt til.

Så jeg tror Johnny Madsen udgør en meget større gruppe end du regner med - hvis man tar dem med der står på slagterier, kører lastbil og ellers generelt bare læser Ekstra Bladet.

De ældre har sgu nok osse glemt krigen, for de bliver jo tæppebombet med gruppevoldtægter og ghettoballade i de lokale stiftstidende hver eneste dag.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:14

Ja, Johnny Hansen naturligvis - det var en 14-timers dag i går, så jeg er liiidt bombet :)

Jamen jeg har ikke noget imod partier som jeg er uenig med - hvis vi fik en regering med SF i spidsen ville jeg ikke være nær så skræmt som jeg er for de 25 mandater DF har.

Jeg kan sagtens tåle mine modstandere, så længe de ikke er populistiske folkeforførere der spiller på den indre svinehund. Det skræmmer mig -- virkelig. Jeg har mødt Pia og hun er sød og sjov at være sammen med til fest, men politisk set er jeg hunderæd for hende og hendes håndlangere.

Mette

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:20

Jeg er bestemt heller ikke tilfreds - smed faktisk min stemme på den anden blok i håb om at vi fik en regering uden om DF - suk.

Forstår det simpelthen ikke, hvordan kan man stemme på sådan en kvinde.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:32

Jeg synes det er mest synd for de mange rare Venstrefolk, som nu i endnu en periode skal finde sig i at DF har vetoret på en række områder, som jeg ved at mange af dem slet ikke er enige i. Problemet er nok, at toppen af Venstre er mere enige med DF end normalt står ved - lige nu sikker Lars Løkke Rasmussen på TV2 og siger at han "ikke kan se nogen modsætning mellem det DF og Venstre ønsker" - set DET er sgu skræmmende synes jeg! Jeg ser ingen tegn på at DF har flyttet sig, men med ovenstående udtalelse ser det ud somom at Venstre rykker mod DF. Det synes jeg alle dem der stemte Venstre skal tænke på ...

En stemme på Venstre er en stemme på Pia :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 09:37

Jeg tror - som IKKE DF stemmende - at en væsentlig del af årsagen til deres store tilslutning i den danske befolkning er, at der er mange danskere, der er dybt bekymrede over indvandring, terrorisme etc. Og tilsyneladende er DF det eneste parti, der tør tage bladet fra munden i de emner.

Hvis DF var mere liberalt, ville det slet ikke undre mig, hvis de fik 50 mandater til næste valg. Men det er de jo ikke Big Smile

En stemme på Venstre er en stemme på, at Anders Fogh og Venstre er det parti, der er bedts egnet til at tæmme DF. Det er dybt arrogant og udemokratisk, at der er så mange, der fortsætter med at ville sætte DF uden for inbdflydelse for enhver pris. Det er jo det samme som at melde fra over for demokratiet... Husk på, hvor mange der stemmer på dem. Der er jo ikke tale om et sekterisk parti som Enhedslisten, De Radikale og NA.

Næ... Lad nu bare Venstre tæmme trolden. Det er der ingen, der gør bedre end dem Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:40

Hvis man skal dømme ud fra de sidste 6 år er venstreløven sgu ved at blive lidt gråhåret og meget idt i stand til at styre DF. Det ser sgu mere ud somom at det er dem der styrer Venstre LOL

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:49

Ja, svaret på hvordan de kan blive det største parti, må være en blanding af at de appellere meget til de ældre (og dem bliver der jo flere og flere af) og siger tit det som mange gerne vil høre. At vi så ikke bare har brug for at blive mere nationalistiske i dette land, er det også med stor "frygt" at jeg ser frem på hvordan de vil fordele magten - Pia som erhvervs- og integrationsminister?! Så tror jeg for alvor at vi mister udenlandsk arbejdskraft...

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:52

@ Thomas

Jeg kan godt forstå den bekymring, den er bestemt også reel, men hvis vi skal mindske hadet, skal vi være større end dem. Det barn der bliver respekteret, lærer at vise respekt - og det samme gælder voksne - vi skal vise dem at vores land er en bedre model end den de kommer fra, de skal uddannes, så deres uvidenhed kommer til kort og de bliver oplyste og så vil de, ligesom de børn af sunde familier som er vokset op i DK, foretrække demokratiet og ytringsfriheden.

Vi skal tage dem ind i vores hjem og gøre dem til vores venner, tage dem med i vores foreninger, hjælpe dem med at blive integreret - og det er vores alles ansvar - det nytter ikke at gemme sig bag frygten for terror.

Hvis du synes der er noget galt, så kig i spejlet - der ser du løsningen - altid.

Mette

Side 1 ud af 9 (90 indlæg)