Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan DF blive DK's 3. største parti?

Side 3 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Flensburg
Tilmeldt 23. Sep 07
Indlæg ialt: 574
Fra  SunTzuGames Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Midt i alt det der med ... "Åh hvem stemte på hvem og hvorfor..."

Synes jeg godt man kan se lidt på det smukke ved Danmark..

En stemmeprocent på 86,1 ...
At så mange mennesker faktisk HAR en holdning og er med til at udgøre det demokrati vi nu engang lever i - det er da en fantastisk ting, som man skal lede lang tid efter for at finde andre steder i verdenen....

Så da jeg satte min stemme på Venstre igår, var det fordi jeg satte den på Venstre, og ikke på DF eller nogen af de andre partier... En stemme på den ene er IKKE en stemme på den anden... og endnu engang er det jo det der gør vores demokrati til en holdbar ting.

Brug din stemme og ha' respekt for andres... det er da den eneste rigtige måde at anskue et demokrati på :)

Venlig hilsen Emil Larsen
Vild med brætspil? - Sun Tzu Games

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:47

Det er jo lidt sjovt ikke.

V og K gik til valg på SF politik (ca 80% af deres forslag i valgkampen er genoptryk af SF forslag) i et forsøg på at afpolitisere oppositionens bedste angrebsvåben - Og det må man jo sige lykkedes.

Problemet må vel så være for V at endnu en gang skulle de betale gildet og der er vel snart så langt fra det liberale til den politik der føres at det kan undre hvorfor deres bagland ikke gør oprør? Magten frem for alt uanset politisk indhold eller hvad?

Noget af det som jeg synes er mest en skam ved at vi ikke fik oppositionen ind er nok at SFs store infrastrukturforslag ikke bliver til noget. Det kunne godt nok have fjernet mange splidtimer i kø hver evig eneste dag i landet, prøv at regne lidt på hvor mange tabte arbejdstimer vi snakker om - det er fandme uhyggelig du. Men næ nej nu kommer der vel et ekstra spor i motorvejen hist og her, det ændre dog ikke på køerne i særlig grad og problemet eksalere blot yderligere.

I det hele taget kan jeg godt være lidt træt af at VKO er så berøringsangste over for at løse nogle praktiske samfundsmæssige problemer - og istedet fastholder at der skal gives skattelettelser først - Det må vel være logik for burhøns at hvis vi f.eks. først forbedre folkeskolen i en sådan grad at det kun er 10% istedet for 20% der ikke får sig en ungdomsuddannelse så flytter vi så store masser fra overførselsindkomster til skatteindtægter at vi rent faktisk kan finansiere en skattelettelser på en forbedring af velfærden (uddannelsessystemet) - Istedet fastholder de naivt at der skal være skattelettelser først, selvom det er makroøkonomi for begyndere at den samfundsmæssige økonomiske effekt kun er halv så stor for skattelettelser som for investeringer.

Men lad os nu se, man kan jo håbe de vågner op af deres dvale og måske rent faktisk begynder at tænke på det bedste for samfundet og landet istedet for små nyttesløse kortsigtede ideologisk baserede løsninger. 

Også synes jeg alle de "borgerlige" vælgere som klager over DF, samtidig med at de ved at VK baserer hele deres regering på DF igen burde udsætte sig selv for lidt selvransagelse - Det var jo åbentbart ikke så vigtigt at få DF uden for indflydelse alligevel...

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:49

Man skal nok heller ikke overse det faktum at Pia K taler et sprog og bruger en jargon som den menige dansker kan forstå.

Ser man på det Radikale har deres valgkamp været lidt kønsløs - Vestager har i diverse udsendelser blot stået

og nikket når Thorning talte, Khader har sikkert hentet stemmer hos det Radikale, men Vestagers manglende

skarpe markeringer, tror jeg har en del af skylden for resultatet for de Radikale.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:45

Det fantastiske i et demokrati er, at parlamentets sammensætning nøje afspejler de aktive vælgeres politiske ståsted. Derfor kan vi konstatere, at en stor del af befolkningen er enige i, at indvandringen og ligegyldigheden over for islamisk fundamentalisme er et problem.

Selvfølgelig skal man gøre, hvad man kan som debattør for at hævde egne synspunkter - og gerne samtidig trænge modstandernes ditto lidt i baggrunden. Det er jo for pokker det, demokrati og åben debat også handler om. Men det er omvendt også tilladt at ryste lidt på hovedet af "dæmoniseringen" af DF set i lyset af, at det er landets 3. største parti. Lad mig i øvrigt citere Haugsgaard: Mon de fleste er de bedste - eller bare de fleste?

Skal man gøre noget konstruktivt, skal man lytte til folkets stemme - og så møde dem fra de andre partiers side. Det er den eneste måde, man kan sætte DF uden for indflydelse på i et demokrati.

Hvis størstedelen af befolkningen af et ærligt hjerte er bange for de stedse flere problemer med indvandrere med især muslimsk baggrund, kan man gøre to ting: 1. Ignorere befolkningens uvished eller 2. Møde befolkningen og præsentere humane og sobre problemløsninger, der maner grimme spøgelser i jorden.

Der er faktisk ikke rigtig andre muligheder, medmindre man vil forlade demokratiet.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:51

MetteSkagen:

Og jeg kan også forstå Johnny Madsen og hans gutter der ikke er klogere fordi de har haft en hård barndom. Men de udgår ikke nok til at give dem 25 mandater...

Nogen der har andre bud?

Hej Mette,

Jeg er en af dem der også kunne tænke mig at se en demografi af deres vælgere, jeg har en mistanke om at det vil give et resultat som jeg og mange ville blive overrasket, jeg tror faktisk at stemmerne kommer fra et ret bredt spektrum af befolkningen, og jeg er meget enig med dig i at det kan umuligt kun være Johnny fra Greve og hans støvletrampende venner, der udgør kernegruppen hos DF

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 15:26

MetteSkagen:

Jeg forstår det simpelthen ikke - jeg var med til at tælle stemmer op i går og kunne ved selvsyn se at DF stod til 25 mandater.

Jeg HÅBER det er ældre mennesker, som kan lide DF's ældrepolitik og ikke på grund af deres menneskefjendske holdninger - jeg mener - enhver der har overlevet 2. verdenskrig og set hvad der kommer ud af at være imod mennesker af en anden tro, må da være blevet klogere?

Og jeg kan også forstå Johnny Madsen og hans gutter der ikke er klogere fordi de har haft en hård barndom. Men de udgår ikke nok til at give dem 25 mandater...

Nogen der har andre bud?

Mette

Jeg synes man skulle respektere folks holdninger. Folk er forskellige, og det er som det skal være.

Jeg stemmer ikke selv DF, men jeg respekterer deres vælgere ligesom jeg respekterer alle andres. Det er vel hvad demokrati handler om.

At nedgøre vælgere og kategorisere dem siger mere om pågældende person, end vælgerne.

Jeg kender få der stemmer DF, og det er altså forholdsvis helt normale mennesker.

Jeg synes at Rune Lund fra enhedslisten har nogle mere ekstreme holdninger, og forstår ikke at han ikke får flere slag for de ting han siger, men det har nok også noget at gøre med at de ingen indflydelse har.

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:51

Problemet med DF er vel i høj grad at de skader mere end de gavner i forhold til integration m.v. når de på den måde opbygger skel mellem "dem" og "os".

På den anden side så ville DF jo ikke have mange stemmer tilbage hvis der ikke var det skel, så det spekulere de selvfølgeligt i, og det er vel egentlig det der er det mest skræmmende ved DF. (og det mest skadelige for landet) 

Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 15:59

Hej

Det der undrer mig i debatten er at det er med DF ligesom at læse Se og Hør ved frisøren...Mange gør det,men ingen vil være ved det.

Jeg er heller ikke enig med DF i deres holninger, men de taler et sprog folk forstår.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:22

Kim Malmberg:

Hej

Det der undrer mig i debatten er at det er med DF ligesom at læse Se og Hør ved frisøren...Mange gør det,men ingen vil være ved det.

Jeg er heller ikke enig med DF i deres holninger, men de taler et sprog folk forstår.

Jeg undres ikke - specielt ikke når man ser og hører hvordan DF's vælgere dæmoniseres i grov stil af folk som mener, at de selv er så meget bedre. Det må være dejligt ALTID at have ret!

Hvem har iøvrigt lyst til at få skudt i skoene, at de er at sammenligne med Nazisterne under 2. verdenskrig?

Når folk udtaler "jeg forstår ikke hvem i al verden der kan finde på at stemme på DF" - ja så mener de jo i virkeligheden, at de ikke forstår hvem der kan være så DUM at stemme på DF. 

Det er besynderligt som respekt og tolerance i den grad er en mangelvare hos de som mener, at de selv er de mest tolerante mennesker  verden. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:42

Hitler kom også demokratisk til magten - Det betyder dog ikke at jeg har respekt for ham eller de folk som stemte på ham.

Bare fordi DF er i stand til at manipulere dele af befolkningen til at stemme på sig, bl.a. ved at føre valgkamp og politik på skel i samfundet (såkaldt clevages) som det også er set andre steder i historien, så betyder det jo ikke nødvendigvis at de vælgere de får er dumme, men det betyder at taktikken med at tale til nederste fællesnævner, egoismen og frygten er en taktik som virker, og som alle der er i stand til at gennemskue burde gøre opmærksom på og tage afstand fra.

Helt konkret så skal vi have integreret en masse mennesker hvis vi skal have flyttet dem over på indtægtssiden af regnskabet - Det hjælper DF ikke med til, tværtimod så er konsekvensen af deres retorik og metode at de skader integrationen.

Side 3 ud af 9 (90 indlæg)