|
Midt i alt det der med ... "Åh hvem stemte på hvem og hvorfor..." |
Det er jo lidt sjovt ikke.
V og K gik til valg på SF politik (ca 80% af deres forslag i valgkampen er genoptryk af SF forslag) i et forsøg på at afpolitisere oppositionens bedste angrebsvåben - Og det må man jo sige lykkedes.
Problemet må vel så være for V at endnu en gang skulle de betale gildet og der er vel snart så langt fra det liberale til den politik der føres at det kan undre hvorfor deres bagland ikke gør oprør? Magten frem for alt uanset politisk indhold eller hvad?
Noget af det som jeg synes er mest en skam ved at vi ikke fik oppositionen ind er nok at SFs store infrastrukturforslag ikke bliver til noget. Det kunne godt nok have fjernet mange splidtimer i kø hver evig eneste dag i landet, prøv at regne lidt på hvor mange tabte arbejdstimer vi snakker om - det er fandme uhyggelig du. Men næ nej nu kommer der vel et ekstra spor i motorvejen hist og her, det ændre dog ikke på køerne i særlig grad og problemet eksalere blot yderligere.
I det hele taget kan jeg godt være lidt træt af at VKO er så berøringsangste over for at løse nogle praktiske samfundsmæssige problemer - og istedet fastholder at der skal gives skattelettelser først - Det må vel være logik for burhøns at hvis vi f.eks. først forbedre folkeskolen i en sådan grad at det kun er 10% istedet for 20% der ikke får sig en ungdomsuddannelse så flytter vi så store masser fra overførselsindkomster til skatteindtægter at vi rent faktisk kan finansiere en skattelettelser på en forbedring af velfærden (uddannelsessystemet) - Istedet fastholder de naivt at der skal være skattelettelser først, selvom det er makroøkonomi for begyndere at den samfundsmæssige økonomiske effekt kun er halv så stor for skattelettelser som for investeringer.
Men lad os nu se, man kan jo håbe de vågner op af deres dvale og måske rent faktisk begynder at tænke på det bedste for samfundet og landet istedet for små nyttesløse kortsigtede ideologisk baserede løsninger.
Også synes jeg alle de "borgerlige" vælgere som klager over DF, samtidig med at de ved at VK baserer hele deres regering på DF igen burde udsætte sig selv for lidt selvransagelse - Det var jo åbentbart ikke så vigtigt at få DF uden for indflydelse alligevel...
Bliv gratis medlem