Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan DF blive DK's 3. største parti?

Side 2 ud af 9 (90 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har heller ikke stemt DF, men jeg synes faktisk det er lidt "nemt" at sige, at de klarer sig godt, blot fordi de er populistiske.
DF har jo rent faktisk opnået resultater.
For få år siden, havde de fleste partier et fornuftigt syn på udlændinge. Nu er de pludselig (næsten) alle skræmte over folk, der har en smukkere tient end gennemsnittet.

DF har for mig at se simpelt hen nogle holdninger, som afspejles i en stor del af befolkningen. Derfor vinder de. Hvis det var så simpelt, at man bare kunne få stemmerne ved at være populistisk - så kunne de andre jo bare gøre det samme.

At Venstre skulle være bedst til at "tæmme" dem, tvivler jeg på. Jeg er sikker på, at DF ville have fået langt mindre indflydelse i en regering, hvor de ikke udgjorde det parlementariske grundlag.

mvh Hans

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 10:00

selvfølgelig kan det altid blive bedre, og V-O-K har da også fejl.

Men som selvstændig er jeg nu mere tryg ved Pia Kjærsgård som tungen på vægtskålen

end Frank Aaen.

skulle bunden gå ud af min tilværelse med efterfølgende social nedtur, har jeg svært ved

at komme med bud på andre lande hvor jeg ville kunne få samme service som i DK.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:01

Jeg forstår heller ikke, at Enhedslisten ikke fik alle arbejderne til at stemme på liste Ø, når de lovede at arbejdsløshedsunderstøttelsen skulle hæves til 30.000 kr om måneden, for så ville jeg da hellere gå arbejdsløs og score kassen på offentlig forsørgelse..

ØV..[:'(]

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:11

http://enhedslisten.dk/valgkamp2007/ulighed-og-fattigdom

Dette link bringer fakta om Enhedslistens synspunkter omkring ulighed.
Der tales ikke om 30.000 kr., men 13.500 kr., hvilket for mig at se vil ligestille forsikrede og ikke forsikrede ledige med hinanden og med de svageste i samfundet.
Jeg bliver meget ked af det den dag, hvor 13.500 offentlige kr. bedre kan betale sig end mit firma eller et lønarbejde.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:24

Enig Hans - jeg vil sige til alle iværksættere, hvis I ikke kan tjene over 13.500 kr. pr. måned ved at drive virksomhed, så lad vær'! :)

Pointen med både understøttelsen og kontanthjælp er, at vi ikke vil have en forarmet underklasse, for det giver alt for mange andre problemer. F.eks. ser jeg selv, når jeg rejser rundt i verden, hvordan de mere velstillede i lande hvor man acceptere at folk dør af sult på gaden, bruger enorme resurser på at beskytte sig selv mod den "farlige" underklasse. Forståeligt nok. For hvis folk intet har tilbage, og ingen udsigt til at få noget igen, ja så bliver de farlige. De har intet at tabe. Det skaber seriøse sociale uroligheder, terror og den slags. I sidste ende tror jeg det er billigere at betale folk en anstændig understøttelse

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:46

Overskriften "Hvordan kan DF blive DK's 3. største parti?" siger jo en i sig selv en del om afsenderens holdning - når man så efterfølgende læser selve indlægget og et par stykker af de øvrige indlæg, ja hvad skal man sige...

Når man på den måde dæmonisere et parti og dets vælgere (en stor del af den danske befolkning), kan man så samtidig kalde sig selv tolerant?

Så nævnes 2. verdenskrig og dertil Johnny Madsen (eller er det en anden Johnni der tænkes på?).... er dette for at sikre sig, at læseren får den 'rette' opfattelse af budskabet?   

Meningstyranniet vil ingen ende tage. 

Er det virkelig så svært at respektere, at nogle menneseker mener noget andet end en selv?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:56

Jeg har meget svært ved at være tolerant overfor mennesker og partier der ikke er det, og jeg vil have lov til at kæmpe for at nogle grupper holdes helt uden for det gode selskab - og der hvor beslutninger tages, når deres holdinger er så rabiate, som jeg oplever DF.

Det er ikke meningstyrani at kæmpe for sine holdinger, og det er det bestemt heller ikke at nægte at spilde sin tid på nogle grupper. Det er tværtimod en demokratisk ret.

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 13:06

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg har meget svært ved at være tolerant overfor mennesker og partier der ikke er det, og jeg vil have lov til at kæmpe for at nogle grupper holdes helt uden for det gode selskab - og der hvor beslutninger tages, når deres holdinger er så rabiate, som jeg oplever DF.

Det er ikke meningstyrani at kæmpe for sine holdinger, og det er det bestemt heller ikke at nægte at spilde sin tid på nogle grupper. Det er tværtimod en demokratisk ret.

Det er ikke meningstyrrani at kæmpe for sine holdninger - nej det er det helt bestemt ikke, deri vil jeg gerne give dig ret. Men det er meningstyrrani at dæmonisere en stor befolkningsgruppe, alene fordi man ikke er enig med dem - dette er jo iøvrigt også noget DF og især Pia Kjærsgaard ofte beskyldes for (hvilket jo er ret ironisk når man tænker over det).

Du vil gerne kæmpe for at holde de folk eller grupper som ikke mener det samme som dig, uden for parlementarisk indflydelse - det er jo det du give udtryk for. Hvis ikke du selv kan se det dobbeltmoralske i det budskab, ja så trænger du godt nok til nye briller!

Hurra for ytringsfriheden og hurra for demokratiet og frie demokratiske valg.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:10

Appel:

Hvis ikke du selv kan se det dobbeltmoralske i det budskab, ja så trænger du godt nok til nye briller!

Hurra for ytringsfriheden og hurra for demokratiet og frie demokratiske valg.

Jeg må vist også en tur til optikeren, så - for jeg kan overhovedet ikke se det umoralske i at forsøge at holde sine politiske modstandere uden for politisk indflydelse. Hvis man fremme sine egne synspunkter, undertrykker man naturligvis modstanderens.

Hvis man talte om at forsøge at forbyde det nævnte parti eller sætte alle deres medlemmer på en flyver og kaste dem ud over en øde ø - ja, så ville man være dobbeltmoralsk.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:12

Den dag DF holder op med at dæmonisere muslimer, skal jeg personligt være den første til at ændre holdning til DF...

Mette

Side 2 ud af 9 (90 indlæg)