Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan accepteres MLM 100 % i DK

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

Så kom vi et skridt nærmere.

1. Det skal være gratis at melde sig med. (Upline må ikke tjene på at ny forhandler registrerer sig)

2. Det skal være lovligt at reklamere i medierne for produktet ( hmmm - hvem skal betale for det ? De penge der skal bruges til PR er jo i høj grad den løn en distributør får for at opsøge salget selv)

3. Alle skal meldes ind under hinanden på en lang linie.. ( det kan jeg sgu ikke helt forholde mig til... hvad afgør så størrelsen af den bonus man får.? Er det antallet af egensponserede distributørerer - uddyb venligst)

4. Når ikke upline/ sponsor må tjene på indmeldingen af nye distributører, betyder det så også at det indledende køb en distribør laver, heller ikke må være bonus berettiget ? Ofte er det jø nødvendigt at en distributør har produkterne med ud og når han har købt produkter afføder dette jo en provision... Forklar lige hvordan vi løser den...?

5. Jeg hører flere af jer der omtaler en MLM forhandler som en sælger.. Er i klar over hvor forkert en holdning det er og er i klar over at sælgere faktisk er de dårligste MLM'ere. En sælger har fokus på salget og på den kortsigtede indtjening, mens en god MLM'er har fokus på coaching og videregivning af koncept, ide og produkt. Læg meget mærke til jeres definitioner og tænk over om den person der sidder overfor jer og præsenterer en MLM forretning er en sælger eller en coach..

2. Man kan tillade hjemmeside salg af varen. Så skal hjemmeside(sælgeren) selv afholde udgifter til adWords kampagner etc. Firmaet står for bannereklamer i parken.

3. Det skal være en pyramide/træ, ikke en linie. Man får så procenter af salget i det træ under sig selv. Et salg foregår altid på et niveau n fra toppen. Hvis 10% af salget skal gives videre til upline, så kan hver upline medlem få en andel svarende til 10% DIVIDERET (antal uplines = n-1).

4. Distributøren skal kunne returnere ubrugt lager indenfor de første 3 måneder (evt. mod et restocking fee til firmaet a'la 200 kr). Først herefter tildeles upline provision for de varer der ikke er returneret.

5. Hans har ret. Man sælger en vare, så kald en spade for en spade og en skovl en skovl. I og med produktet er i topkvalitet kan man sagtens få folk til at købe det alligevel. Men en god sælger fokuserer på det langsigtede salg, ikke det kortsigtede. En god sælger kender sin kunde og dennes behov, og justerer sine tilbud efter dette. En god sælger med et godt produkt vil ikke fejle. Man er ikke (en god) coach i denne rolle.

Mvh Jesper

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 15:36

Hej NIna. Jeg tror at du misforstår mit argument, eller også har jeg ikke udtrykt mig godt nok.
Jeg mener ikke at jeres svarer er negative, men at vi kommer med en masse argumenter for hvad der ikke skal være.. Kan vi ikke konvertere dem over til en liste over hvad der bør være istedet for... Som en komplet list over essensen i det firma vi skal bygge op.

Så har du forstået mit indlæg som negativt ladet er det pga. en misforståelse.

Mvh Morten

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:38

hpr:

Man behøver ikke netop at annoncere i medierne, men nogle distributører ville sikkert gøre det, andre vil måske stå på messer, udstillinger eller evt. markeder. Det jeg mener er at de er frigjort fra omgangskredsen.

Størrelsen af provision afhænger af antal distributører i linien uanset om man selv har bidraget med nogen selv. Det kan lyde som om at nu skal man rigtig køre frijul, det er selvfølgelig ikke hensigten, men der er mig bekendt folk der godt kan se mlm fordele, men er født i en familie og omgangskreds som er så stærkt tilhænger af trationelt erhverv så de ikke har en jordisk chance for succes hvis de ikke får den hjælp der ligger i en linie der bygger sig selv. Når så disse distributører fortæller deres familie hvordan det er gået så skal de nok komme med, så vedkomne vil altså også skaffe medlemmer, men bare senere i forløbet.

Jeg er ikke sikker, men jeg mener at have hørt at Amway har noget med et ben som godt nok udelukkende giver rabat på, men dog vokser af sig selv.

Venlig hilsen

hpr

det er rigtigt... men der er dog flere måder at bygge amway op på.. man er lidt frit stillet... men oplinen.. anbefaler at man laver et hovede team altså et ben... dette kalder vi rabat benet... eller oplærningsbenet..

det gode ved detter er som du selv skriver at man får kunder og sælgere oppe fra... og ned i sit eget netværk. og nu flere salg som et i sit ben der nu flere point får man pr måned... som så giver en % sats i rabat... det er også muligt at få en bonus udbetalt på kun det ene ben... men det er dog lidt sværere at hver bonus kun bliver udbetalt en gang.. og den starter altid med at udbetale ude fra... altså fra den som sidst er kommet med... så ja vi kalder det spare benet... for det er måske ikke sikkert man vil sælge... men så har man muligheden på at spare på disse produkter.

laver man så selv et team... så begynder man at få provision ud af det...

det er faktisk en smart måde at gøre det på... for så dem som sidder eller er kommet til først... de kan ikke bare tilmelde sig og tilmelde 2 personer... og så score hele kassen...

nej den som får bygget felst team tjener mest... også om du startede i morgen... ville du kunne tjene mere end hvad jeg gør...

og det jeg også kan li er at man kan ikke bare skrive sig op... og tro at nu køre forretningen af sig selv... man må selv ud at være aktiv,,,

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 15:47

Vedr. det med at sælge og at coache tror jeg ikke vi bliver enige om. Mange personer sælger et produkt og en chance til en person der aldrig kommer godt igang pga flg.

1. De har ikke produkt kendskab og kan ikke svare på spørgsmål.

2. De har ikke nogen support at sponsor når først salget er indgået. Mange tror at det er nok at sige til folk- "bare gør som mig" - ..... og det duer ikke.  Når man får en kickback bonus for at starte et medlem er ideen med den at du skal bruge tid på at træne et medlem til at vide hvad det er han videreformidler, hvordan payplan virker osv...

3. Folk der står alene, vil hurtigere stoppe op fordi de møder modstand. Jeg tror på forskellen mellem succes og fallit ligger i hvor meget folk bliver coachet.

4. Ikke alle er fra naturens side født med evner til umiddelbart at gå videre med noget som helst. Mange af disse kan trænes op til at videreformidle et budskab. Om det så er deres eget eller ikke kan jeg ikke tage stilling til. Det må ligge for folks egen intellekt om de vil trænes op som tankeløse får eller som en egen rådig person.  Men et faktum er at mange, rigtigt mange tjener en pæn slat penge på mlm selv om de er startet op som den slags får.....

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:44

Morten:
Vedr. det med at sælge og at coache tror jeg ikke vi bliver enige om

Jeg henholder mig blot til den førende og mest anerkendte viden på området (vil nogle coaches ikke give mig ret) nemlig Internatioal Coach Fedrations beskrivelser og etiske guidlines for coaches. De giver et dejlig enkelt billede af, hvordan man undgår at coachingen bliver til manipulation. Jeg har lidt svært ved at se, hvordan man kan leve op til dette, når man selv har penge i klemme. Hvis der skulle opbygges et ægte coachingsystem indenfor et MLM-system, skulle man kun coache i andres downline, og coachingen skulle være betalt af den coachede. Ellers risikerer man interessekonflikter, der medfører manipulation.

Læs mere om coaching og ethitical guidelines på www.coachingfederation.org - de ved rent faktisk, hvad det taler om. Hvis et MLM-firma vælger at påstå, at de coacher, mener jeg, de misbruger ordet ved at give det en anden betydning end den alment accepterede. Den slags kaldes misinformation. Jeg siger ikke dermed, at du, Morten, bevidst misinformerer, for jeg forestiller mig, at dit MLM-firma har "bildt dig ind", at din salgstræning af dine sælgere er coaching.

Men hvorom alt er, så tror jeg at kernen til MLM-mistroen skal søges i dette spændingsfelt mellem undervisning og manipulation, i mangelfuld uddannelse på dette felt, samt i mangelfuld kompetencekontrol i forbindelse med hvervningen.

Hvis man hverver en inkompetet sælger og tror, man kan gøre ham god gennem noget, man tror er coaching - ja, så er der virkelig et problem.

Styrk uddannelsen.
Undgå økonomiske interesser mellem underviser og elev.
Det vil styrke MLM-troværdigheden.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:54

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Jeg henholder mig blot til den førende og mest anerkendte viden på området (vil nogle coaches ikke give mig ret) nemlig Internatioal Coach Fedrations beskrivelser og etiske guidlines for coaches. De giver et dejlig enkelt billede af, hvordan man undgår at coachingen bliver til manipulation.

Sorry, men at der ikke skulle foregå en manipulation i en relation mellem to mennesker kan slet ikke lade sig gøre psykologisk - vi påvirker hinanden på så mange måder og sproget er kun en lille del af det. Manipulation er så meget mere end blot at forføre nogen til noget...

Mette

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:45

Som du skriver Mette så foregår det jo allevegne kald det så hvad vi vil, men husk hvad den gode Søren Kirkegaard skriver om dette:

"Hvis du i sanhed vil flytte et menneske fra a til b så skal du først finde mennesket der hvor det er nu"  Yes

Jeg har endvidere fulgt debatten her og der er nu alligevel langt mere i denne forretningsform end udenforstående er klar over. Og der er også med min mellemkomst skrevet meget om mulighederne og forretningsformen herinde tidligere.

Jeg forhandler og markedsfører Forever Living Product´s  og  kvalificere og uddanner dem vi  kvalificere til at kunne gøre det samme.

Jeg har d.d. netop modtaget et link til en advarsel om anvendelse af ”Hype” i forretningsformen som jeg her vil dele med jer der har interesse i denne branche. Selv har jeg tidligere været ude med noter herinde om seriøsitet og anvendelse af  ”Hype”. Det ødelægger branchen – som i alle andre brancher når ”Hype” og oversalg anvendes, men de holder ikke så længe på markedet, men de gør det vanskeligere for andre.

Du finder linket her:

Læs mere her………… http://www.networkmarketing.no/content/view/835/34/

På ovenstående link skriver ”Nordens største Network Marketing site om de mange udbydere deres forretningsplaner ect. Siten kan man blive klogere af at studere.

Indledning til siten:www.NetworkMarketing.no  tilbyr informasjon og nyheter innenfor nettverksbransjen. Vår målgruppe er personer som lurer på hva nettverkssalg er, og personer som allerede er involvert i bransjen.(Norsk)Se på den. Her er samlet megen god information om branchen. Endvidere er der på  www.JOMACompany.dk    samlet vore erfaringer forud for beslutning af partner og produktgruppe.Her kan du endvidere læse om forretningsformen, produkterne og hvad de kan gøre for dig.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:15

Morten: Jeg tror du og jeg snakker om noget forskelligt når vi taler coaching.

Jeg ser ikke det store problem i at man coacher sin downline i hvordan man kan performe bedre. Det er i forhold til slutkunden at jeg mener man bør tone rent flag som sælger. I dette forhold mener jeg ikke man er coach, men sælger.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 21:50

Ok. Jesper, så taler vi samme sprog.....

Jeg maner nu endnu engang tilbage til tråden og kalder for en opsummering af det perfekte mlm firma... Er der ikke en velfunderet person herinde der kan summere det hele op og vise det på punktform så alle vi dødelige også kan forstå konklusionen..?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:58

MetteSkagen:

Sorry, men at der ikke skulle foregå en manipulation i en relation mellem to mennesker kan slet ikke lade sig gøre psykologisk - vi påvirker hinanden på så mange måder og sproget er kun en lille del af det. Manipulation er så meget mere end blot at forføre nogen til noget...

Mette

Spændfeltet mellem manipulation og påvirkning er et interessant filosofisk problem, som er velbehandlet gennem mange og lange forfatterskaber uden at der af den grund har udkrystaliseret sig en "gængs" opfattelse.
Personligt mener jeg at en forudsætning for manipulation er, at den ene part har en dagsorden (bevidst eller ubevidst), som afviger fra den dagsorden der er enighed om i kommunikationen. Derfor er en almindelig ordentlig reklame ikke manipulerende - idet såvel afsender som modtager ved, at dagsordenen er, at modtageren skal påvirkes af afsenderens budskab. Ved at vælge at læse reklamen, accepterer man samtidig denne dagsorden.
Når en salgssituation bliver til en hvervesituation, eller når en informationssituation bliver til en salgssituation vil der efter min mening være tale om manipulation.
I mange MLM-systemer "opstår" salgs- og hvervesituationer på tidspunkter, hvor dagsordenen er privat afslapning. I ekstreme tilfælde kan professionelle situationer som f.eks. "prøvetur i nyrepareret bil" udvikle sig til en hvervesituation, og da er man helt gal på den.

Andre kan have andre definitioner på ordet manipulation, og jeg giver dig naturligvis ret i, at to mennesker ikke kan kommunikere uden at påvirke hinanden. Det interessante ligger i, om der er en skjult intention i den enes kommunikation.

Venlig hilsen

Hans

Side 3 ud af 5 (42 indlæg)