Altså hvis en sælger ikke kan have sælgere under sig er det jo ikke MLM. Der jeg ser problemet er:
1) En ny sælger ligger et ret stort beløb: 3500+ kr for at være med
2) Upline får en andel af dette beløb.
Dette giver en betydelig risiko for nye sælgere, og i mine øjne overivrige sælgere der er mere interesserede i signup fee'et end i om de nye sælgere sælger varer. Lidt firkantet skåret ud.
Hvis startup fee'et er 0 kr, ser jeg intet problem i at en sælger har sælgere under sig og får andele af deres salg.
nu ved jeg så godt at vi ikke snakker nået konkrat mlm firma...
men tror du ikke at det er ved at sælge en start pris på 0 kr der gør at man netop får alle disser useriøse folk ind... og det er så også dem som nemt giver op... og skaber nogle eller mange af disse dårlige rygter...
for selv om den person nu har betalt 0 kr i at blive tilmeldt... det er jo så fint... men han har fået af vide at man kan tjene penge ved at sælge produkter... det vil så sige nu køber man produkter selv for at prøve det... og det er så nu at de bruger penge... de arbejder så med dette koncept... og giver så op... og hvad tror du så rygterne er???
jeg tror de lyder som... dårligt firma... det er ikke til at tjene penge.
dårlig forretning... man bruger kun penge...
osv..
nej.. tager du et alm francise koncept... betaler man et meget større beløb... og derfor er der også større chance for at det mærkes rigtigt hvis det går galt... og derefter kæmper man også lidt mere for at få sin virksomhed op at køre.
giver du intet for det... så kan man fornemt bare vende ryggen til det.
nu har vi snakket amway tidligere.... og vil så stille et spørgsmål i forbindelse med det med startbetaling.
her betaler du jo faktisk heller ikke nået... i mine øjne... og hvorfor så det...
kunder det er helt gratis at blive det. man kan så frit købe når de selv vil.
at blive sælger i amway... er der en start pakke på omkring 930 kr, som indeholder produkter for alle pengene... produkter som tandpasta, hårshampoo, rengøringsmidler, og flere ting. det er altså ting du afligevel bruger penge på...
der ud over er der nogle tillægspakker man får 20% på i opstarten... (disse er HELT valgfrie om man vil købe) disse pakker koster så mellem 1000-3000 kr...
er det urimligt at sige at man skal købe sådan en pakke... har det lidt sådan... beløbet er så lidt... og det er ting man afligevel bruger... og så skal man jo også kunne kende til bare nogle produkter selv for at kunne lave en virksomhed... man er jo virksomhedsejer af en mlm forretning...???
det skal så også lige sige at den som hverver eller tilmelder den nye sælger eller andre i uplinen... tjener på at man får solgt sådan en pakke til 930 kr... men der i mod kan man sælge en af tillægspakkerne med som kun indeholder produkter, eller andre produkter fra firmaet... det tjener vi på.