Hvis nu vi skulle lave et 100 % accepteret MLM selskab i Danmark, hvilke produkter skulle der så handles og hvordan skulle payplanen strikkes sammen....??? Nogen konstruktive forslag ?
Hej Morten og alle jer andre....
Nu har jeg lige brugt en time på at læse alle de flotte indlæg og nu er det tid til at jeg kommer med min mening ( håber den bliver taget pænt imod )
Min filosofi er hvis man skal lave en ny mlm virksomhed som skal tage de fleste med en storm, syntes jeg flg.
PRODUKTET/PRODUKTERNE
Ting som folk bruger i deres dagligdag, amway er lidt inde på det, men har et for lille sortiment (efter min mening)
Faktisk så mange dagligvare som mulig ( forstil jer et form for en bilka online) hvor alt kan bestilles og leveres dagen efter, så det passer ind i enhvers families dagligdag. ( på denne måde giver det en økonomisk tidbesparelses for kunderne udover den evt. besparelse hvis priserne er lavere.
På denne måde vil hver enkelt kunde bruge flere penge hos firmaet, men samtidig få en reel besparelse både tid og økonomisk.
REKRUTTERING mv.
Jeg kan godt lide konceptet med at alle uanset alder, religion, udseenet, handicap, uddannelse kan tjene penge på mlm.
Så de krav der skal stilles fra start af er ETISKE krav. Start med en god Uddannelse, produktkendskab og god markedsføringsskik, Sørg for at rydde ud med det samme i de evt. brådne kar.
Lad være med at overdriv ang. indtjening og produktet mv.
Det er fint at det koster noget når man starter op, et beløb som alle kan undværer. f.eks. 1000-2000 kr. for et grundforløb (uddannelsen, materialer, mad og overnatning på kursus mv.) På denne måde undgår vi folk som starter folk op kun pga. penge.
Jeg har heller ikke imod reruttering i blandt venner eller familie skal lige uddybes: jeg ved der er nogle overalt som er ligeglad med familie og venner, men hvis jeg ved, at det her firma er så godt og produkterne med, ønsker jeg også min familie og venner skal få samme mulighed, samme succes (hvad den så er 1000kr. ekstra hvert mdr. eller 100.000kr. hvert mdr.) Og jeg vil også gerne dele min og deres glæde sammen med dem.
Når man starter en ny person op SKAL man fortælle omkring alle positive og negative ting der er i forbindelsen med firmaet, VÆR ÆRLIG noget mange godt kunne lære noget af, selvom alt ikke er lyserødt, vil jeg gerne starte op i en virksomhed, så længe de ikke lyver. (fremfor at basere sin og andres fremtid på en stor løgn)
Spørg ind til den nye (medlem/IBO/sælger/konsulent) ovs. hvad hans/hendes ønske med opstarten er, hvis personen bare ønsker at tjene 1000kr. hvert mdr. ekstra så hjælp personen med det, hvis det er 100.000 så lær personen med det.Husk på nogle benytter også MLM for at opnå nye bekendtskaber, relationer med andre osv. (måske personer som har det svært i dagligdagen)
Jeg har oplevet at være til en kongres og set et handicappet par, som godt nok ikke tjener det store på deres forretning endnu, jeg så deres smil, deres glæde, da de blev hyldet (kan ikke huske for hvad) men det rørte mig meget dybt inden i... Jeg tror der er mange personer som også benytter denne branche til at opnå et fællesskab, blive bekræftet, et sted hvor de er på lige fod med alle andre uanset (tager den lige igen) alder, religion, hudfarve, handicap og uddannelse.
Så derfor sæt fokus på hver enkelt person og personens ønske, lad være med at prak dem økonomisk frihed og store eventyre, hus, både mv. på.
Vær yderlig åben ang. rekruttering vis alt på hjemmesiden, lad være med at skjul priser, produktnavne mv. det giver et forkert indtryk af firmaet.
PROVISIONS SYTEM
Nu kender jeg ikke alle systemer, så lige der er jeg lidt herrens mark. Men en ting ved jeg, der skal være penge til alle, der skal være en stor del til Sælgerene. Det skal være et sytem som økonomisk kan kører rundt selvom man stoppede med at rekruttere efter 10 dage og ikke er afhængig af nye medlemmer. Så der må du nok lige få hjælp af nogle andre.
Men håber at du og alle i andre kunne nyde gavn af min mening, hvis der er nogle der er utilfredse så husk flg. DETTE ER KUN MIN MENING, og vi skal alle respektere hinandens meninger. Så skriv pænt til mig, hvis jeg skal tage en kritik seriøs, er altid frisk på positiv kritik.
Med venlig hilsen
Henrik