|
puh... ved ikke om jeg tør blande mig i denne diskussion :-) ... når vi nu er ved at snakke duplicate content, hvad med wordpress systemet (eller blogs generelt). Der findes vel også flere indgange til det samme stof, men alle bruger det sammen "link" ... fx har man archive, og category... de peger alle på det samme "link" (content) .. Når vi snakker duplicate content, er det vel at den nøjagtig samme "artikel" ligger med sin fulde tekst på flere sider ik ?! Eller er det hele mere teknisk end som så ?! Siden I snakker om .htaccess rewrite og bla bla... Jeg bruger fx. permalinks i wordpress, hvilket giver korte ikke-dynamiske adresser... har jeg så i princippet to sider af den samme artikel ?! |
Ja, selv Wordpress er ikke perfekt. men du kan få "connonical URL" plugins, der løser problemet med gamle og nye adresser i netop Wordpress :)
Resten er lidt op til den måde du ellers sætter din blog op.
Duplikat indhold har mange former - 100% identisk er det vi snakker om lige nu. Men det er langt fra det eneste der bliver ramt - også duplikat indhold der er "tæt på" bliver filtreret. Og det er her det bliver rigtig langhåret, så den diskussion vil jeg gemme til en anden dag og sted - det har også mere med general webarkitektur at gøre end CMS specifikt
Bliv gratis medlem