Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO venligt cms system...

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor kan man ikke se hvilket nummer svaret er så man nemmere kan finde rundt i tingene? Tongue Tied 

demib: hvad kan du så anbefale? det skal være så SEO venligt som muligt, gerne opensource, php baseret og så gerne brugervenligt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9749
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:16

Duplikat indhold er generelt set et kæmpe problem i forhold til SEO. Det kan du finde masser af dokumentation for masser af steder på Nettet - eller deltag i en af de mange konferencer der er. Jeg har selv kørt sessions på de store Amerikanske og Engelske konferencer om netop dette emne, sammen med tekniske representanter for Google, Yahoo, MSN og ASK.

Den værste form for duplikat indhold er den hvor flere adresser peger på det samme indhold - og det er den letteste form for søgemaskinerne at identificere. Når de gør det fjerne de alle eller nogle af dem. Ja, nogle gange dem alle! Og i alle fald, altid de forkerte.

Problemet med flere URLs der peger på samme indhold er også - i høj grad, at nogle så vil linke til den ene version, og andre til den anden. Drmed smadrer du du linkværdi. Det skader rankings i ekstrem grad!

Og jeg forstår slet ikke pointen i, ikke at gøre sit website en-dimensionelt, og kun servere EN version af sitet for søgemaskinerne. Det modsatte, det du argumenterer for skulle være OK, ville svare til at sende en masse forskellige annoncer til avisen, og så bare bede dem om at vælge en - eller bare droppe dem alle. Er det ikke bedre selv at vælge? Er det ikke DIN opgave at tage valg og ansvar for din markedsføring?

Jeg vil i hvert fald hellere selv bestemme end at overlade det til tilfældigheder. Og virkeligheden viser da også, at dem der selv tager kontrol over sin webarkitektur, får langt de bedste resultater. Men hvis man er ligeglad med det, sååå ... :)

> demib: hvad kan du så anbefale?

Jeg anbefaler generelt ikke systemer, men jeg har som sagt set løsninger på både Typo3 og Drupal der har været rimeligt gode. Men der har udviklerne bag, sikkert også brugt en del tid på at få rettet problemer med bl.a. duplikat indhold

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 12:26

Så du kan egentligt anbefale selv at opbygge et system eller kode det i html?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:32

Nej, du kan som sagt godt lave et perfect website på mange CMS - men det kræver bare mere eller mindre tilpasning og udvidelser

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 12:42

Hvis du laver et html site styrer du fuldstændig alt - problemet med CMSerne er at de jo bygger på dynamisk indhold (modsat statisk html) og dermed vil url's også være generet dynamisk - det er så det man forsøger at gøre noget ved igennem SEO komponenterne.

Men det kan da være Mikkel har en pointe, så må man jo igang med en apache rewritemod ændring i .htaccess så de oprindelige urls ikke virker længere. Dvs. det kan altså fint løses for et CMS, dog ofte ikke i selve CMSet.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:48

Ronnikc:

Hvis du laver et html site styrer du fuldstændig alt - problemet med CMSerne er at de jo bygger på dynamisk indhold (modsat statisk html) og dermed vil url's også være generet dynamisk - det er så det man forsøger at gøre noget ved igennem SEO komponenterne.

Det er ikke et problem, at URLs er dynamisk genereret så længe de er korte.

Det er naturligvis bedst, at URL'en siger noget om indholdet; men der er mange mange andre faktorer, der er langt vigtigere når vi taler Søgemaskineoptimering.

Venlig hilsen, Christian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:53

Tro mig - der er 1 million andre faldgrupper, når det handler om hvordan et CMS kan skade SEO. De sidste rapporter, jeg har skrevet til større firmaer i USA, omkring indekseringsbarrierer (altså KUN dette og ikke ranking issues) fylder 130-150 sider. Der er i praksis uendligt mange muligheder for at fucke tingene op i et CMS i forhold til SEO - det er faktisk nogle gange helt underholdende, at se hvor "kreative" udviklere kan være, når det handler om at finde på "smarte" måde at holde søgemaskinerne ude :)

Et af disse kreative eksempler var et site jeg analyserede for noget tid siden, hvor hele navigationen IKKE var bygget op af almindelige links, men i stedet links der alene triggede en OnClick event handler, som så eksekverede en POST-form! LOL

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01

Effektiv Markedsføring:

Men det jeg har nået kan du se her: SEO CMS

Eftersom søgemaskiner elsker valid og pæn HTML er det vel en forudsætning at CMS spytter noget ordentlig HTML ud. Eller?

Et check på SEO CMS' site gav 23 fejl (http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.seo-cms.dk%2F).

Herudover er der en række fejl og advarsler ved check af stylesheetet (http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fwww.seo-cms.dk%2F).

Joomla er elendig til god SEO, da de færreste SEO-komponenter lukker af for de gamle URL'er og ikke laver 301 redirects til de pæne URL'er.

Drupal kan have en tendens til mange indgange til samme indhold. Det kan være et problem i forhold til SEO (som demib helt klart og utvetydigt påpeger), til gengæld kan det være en god ting for det menneske som bruger sitet (min mening). 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:04

Mikkel deMib Svendsen:

Et af disse kreative eksempler var et site jeg analyserede for noget tid siden, hvor hele navigationen IKKE var bygget op af almindelige links, men i stedet links der alene triggede en OnClick event handler, som så eksekverede en POST-form! LOL

De er stadig derude i stort tal. Desværre. Jeg oplever netop denne barierre 2-3 gange om måneden, når jeg er inde ind og kikke på kildekoder... så der er stadig mange af de store udviklingshuse, der slet ikke har fattet noget som helst endnu Sad

Jeg har tidligere skrevet en artikel om Den usynlige hjemmeside.

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

Hej

Er der igrunden nogen af jer eksperter som kender til CMS'et fra DynamicWeb og hvordan det fungerer ift. SEO, hvis ja, hvilke fordele og ulemper er der? 

Side 3 ud af 7 (62 indlæg)