|
hvorfor kan man ikke se hvilket nummer svaret er så man nemmere kan finde rundt i tingene? demib: hvad kan du så anbefale? det skal være så SEO venligt som muligt, gerne opensource, php baseret og så gerne brugervenligt. |
Duplikat indhold er generelt set et kæmpe problem i forhold til SEO. Det kan du finde masser af dokumentation for masser af steder på Nettet - eller deltag i en af de mange konferencer der er. Jeg har selv kørt sessions på de store Amerikanske og Engelske konferencer om netop dette emne, sammen med tekniske representanter for Google, Yahoo, MSN og ASK.
Den værste form for duplikat indhold er den hvor flere adresser peger på det samme indhold - og det er den letteste form for søgemaskinerne at identificere. Når de gør det fjerne de alle eller nogle af dem. Ja, nogle gange dem alle! Og i alle fald, altid de forkerte.
Problemet med flere URLs der peger på samme indhold er også - i høj grad, at nogle så vil linke til den ene version, og andre til den anden. Drmed smadrer du du linkværdi. Det skader rankings i ekstrem grad!
Og jeg forstår slet ikke pointen i, ikke at gøre sit website en-dimensionelt, og kun servere EN version af sitet for søgemaskinerne. Det modsatte, det du argumenterer for skulle være OK, ville svare til at sende en masse forskellige annoncer til avisen, og så bare bede dem om at vælge en - eller bare droppe dem alle. Er det ikke bedre selv at vælge? Er det ikke DIN opgave at tage valg og ansvar for din markedsføring?
Jeg vil i hvert fald hellere selv bestemme end at overlade det til tilfældigheder. Og virkeligheden viser da også, at dem der selv tager kontrol over sin webarkitektur, får langt de bedste resultater. Men hvis man er ligeglad med det, sååå ... :)
> demib: hvad kan du så anbefale?
Jeg anbefaler generelt ikke systemer, men jeg har som sagt set løsninger på både Typo3 og Drupal der har været rimeligt gode. Men der har udviklerne bag, sikkert også brugt en del tid på at få rettet problemer med bl.a. duplikat indhold
Bliv gratis medlem