Nej, IIS har aldrig haft indbygget rewrite funktionalitet, men man kan installere et ISAPI filter der gør glimrende. Men det kræver så, at man har advang til det, og det har man sog regel aldrig på hostede IIS-webservere
Nej, IIS har aldrig haft indbygget rewrite funktionalitet, men man kan installere et ISAPI filter der gør glimrende. Men det kræver så, at man har advang til det, og det har man sog regel aldrig på hostede IIS-webservere
Lige præcis, og min udbyder vil ikke installerere ISAPI filter.
- og nej, jeg er ganske tilfreds med min udbyder og ønsker ikke at skifte
Hvem har skrevet IIS har indbygget rewrite funktionalitet? Som med så meget andet så basere du store dele af dine svar på antagelser om hvad andre mener med det de skriver - istedet for det de skriver.
Jeg skrev at der under IIS var tilsvarende muligheder - et ISAPI filter adskiller sig ikke nævneværdigt fra et apachemodul - det skal også installeres/aktiveres før det kan bruges. (Og det er langt fra tilfældet hos alle udbydere af php webhoteller - jeg er faktisk kun stødt på en hvor det kører rigtig godt).
Men pointen med det hele er vel at den kritik du kom med af f.eks. Joomlas metode til rewrite (gennem .htaccess og rewrite mod'en) ikke er holdbar - Dine pointer om identiske urls til identiske sider er ganske valid men det holder bare ikke teknisk i forhold til det scenarie jeg beskrev med Joomla.
Jaja, du gør bare som du har lyst til. jeg kan ikke rigtig se nogen pointe i at diskutere det her med dig, da du øjensynligt er mere interesseret i at være på tværs, end at finde løsninger. Dig om det :)
Jeg ønsker skam ikke at være på tværs men du kom med noget kritik af den løsning som jeg har valgt - som jeg så efterfølgende ikke kan se logikken i.
Mener du at apaches rewrite mod er et problem i forhold til Google?
Du har 10 års erfaring med SEO og jeg har 13 års erfaring med udviklingssiden - Du kan helt sikkert en masse ting med SEO som jeg aldrig har læst om - Men jeg mener ikke nødvendigvis dine svar bærer præg af den dybeste tekniske indsigt i et *nix miljø med apache og et CMS som Joomla, det er som sådan det hele jeg siger.