Det skal gerne være php baseret, med mulighed for RSS feeds og nyhedsbrev.
Har hørt meget godt om joomla, drupal og typo3, men hvilke kan anbefales? har desuden hørt om SEO CMS, men kan ikke finde ud af hvor jeg kan hente en version der er nyere end fra 2001.
Har lige været ude i samme ærinde og er blevet skuffet over Joomla - det er ret bøvlet at optimere og så vidt jeg kan se, er der ingen gode løsninger på problemerne med dublicate content (flere urler til samme indhold).
Hører også gerne fra folk, som kan anbefale et gennem-seo-et CMS
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Jeg har stadig ikke set et eneste CMS, over en vis minimal størrelse, som er fuldt ud søgemaskinevenligt - og ingen der har de øvrige redskaber bygget ind, som ellers ville være rare i det daglige optimeringsarbejde. Så spørgsmålet er mere, hvilke der er lettest at få tilpasset.
Jeg har set gode løsninger på både Typo3 og Drupal, men så er der med garanti også brugt en del tid på dem.
Jeg har stadig ikke set et eneste CMS, over en vis minimal størrelse, som er fuldt ud søgemaskinevenligt - og ingen der har de øvrige redskaber bygget ind, som ellers ville være rare i det daglige optimeringsarbejde. Så spørgsmålet er mere, hvilke der er lettest at få tilpasset.
Det må da lige være en niche for en initiativrig iværksætter/udvikler at kaste sig over, om end noget omfangsrig og videnskrævende.
Men det kunne være spændende med et CMS udviklet med udgangspunkt i en eller flere SEO'ers rådgivning ;)
Det er ikke nok at et CMS er søgemaskinevenligt - det skal jo også opfylde de CMS-krav der er. Og de helt små CMS vil jeg påstå at man ikke engang kan kalde CMS - der er mere tale om et "publiceringssystem", uden ret mange af de features man normalt vil forvente af rigtig CMS
Har lige været ude i samme ærinde og er blevet skuffet over Joomla - det er ret bøvlet at optimere og så vidt jeg kan se, er der ingen gode løsninger på problemerne med dublicate content (flere urler til samme indhold).
Det forstår jeg ikke helt.
Der findes et væld af Joomla SEO komponenter og derudover kan man bygge lidt til selv.
Så jeg vil helt klart anbefale Joomla - selv uden viden om kodning/opsætning af .htaccess filen kan du få komponenter som kan klare det relativt simpelt.
... og dermed er der 3 virkende URLs til samme content element og hvis det skal være kan jeg lave uendeligt antal urls til det samme content via komponenten sh404SEF eller via manuel kodning til .htaccess.
Netop dette er et kæmpe problem i forhold til søgemaskiner. Hvis der er flere URLs der peger på samme indhold - eller man kan tilgå det samme indhold på flere måder, så ender det med at søgemaskinerne vælger for dig hvad der skal med - og tror mig, de vælger ALDRIG det der er bedst for dig.
Lad ALDRIG søgemaskiner tage et valg på dine vegne!
Jeg skal nu ikke klage da det for mit vedkommende er alle de SOE venlige der kommer først i google - og efterflg. kommer alle de andre - google ser dem altså som 2 forskellige.