Ingen tvivl om det sidste ord ikke er hørt fra Google i denne sag. Det handler jo om Googles troværdighed og dermed om deres forretningskoncepts overlevelsesevne. Er Google utroværdig eller ubruglig vælger man jo ikke er bruge dem som søgemaskine - så skifter det karakter til et index (som f.eks. Jubii) man kan søge i hvor de resultater der fremkommer er dem som har betalt sig til det eller snyder sig til det. |
Hvis du dermed vil sige, at søgemaskinerne gennem tiden er blevet dårligere og dårligere, så mener jeg du tager helt fejl. Den ekstreme popularitet vidner da også om det modsatte af det du siger. Og alle os der har været i søgemaskinebranchen i over 10 år, vil også kunne skrive under på at det var MEGET MEGET lettere at "spamme" søgemaskinerne i "gamle dage" end det er i dag.
Hele den der forestilling om, at man kan opdele markedsføring i "dem der snyder" og "dem der stiller op i køen og følger alle regler slavisk" er helt hen i vejret. Sådan er vikeligheden simpelt hen ikke.