Hey, vi sender da bare jægerkorpset, de mangler alligevel noget at lave |
Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten
|
Det er jo en situation der påvirker flere iværksætteres dagligdag. Derfor er det vel ikke forkert at der er en debat om det her. Jeg synes heller ikke racistike undertoner, er noget der kendetegner den danske befolkning. Vi har hjulpet så mange mennekser i nød. Tænk på vores nødhjælpsarbejde til den 3.verden. Det kan jeg ikke få ti at hænge sammen med racisme.
Jeg har hertil aften været i selskab med 2 muslimer, og de nævnte ikke et ord om debatten. Der var andet de kunne bruge deres tid på. Selvom der er mange der føler sig krænket, er det ikke alle. Sådan er det vel også i Danmark. Nogle føler sig krænket over udtalelser, andre har gjort. Nogle er forarvede over måden andre opfører sig på. Det er vel en naturlig ting der sket...
Boycuttet er en realitet, og jeg tror ikke engang en undskyldning vil rette op på det. Og jeg mener stadig heller ikke det er det rigtige at gøre.
Mennesker er forskellige, opfattelser er forskellige, levestandarder er forskellige, kulterer er forskellige, måden at tænke på er forskellige. Hensigter er forskellige. Dette skal respekteres.
Vi skal være dem vi er, og leve på den måde vi mener er rigtig.
|
> Vi skal være dem vi er, og leve på den måde vi mener er rigtig. Jeps, og så må vi også acceptere konsekvenserne af det :) |
- Det er jeg fuldstændig enig i. At Danmark bliver boycuttet, har jeg hele tiden skrevet er noget vi kun kan respekterer. Thats the name of the game...
|
Hertil morgen i nyhederne, bliver det danske flag, futtet lystigt af af folk der er bosat på Vestbredden. Gerningerne blev gjort med et smil på læben, og på en rolig måde. Hvis folk plejer at være oprørte dernede, så råber de op med slag ord og hævede geværer. Men ikke her... - Det så ligefrem udtil at være en ny lystig del, af en bøn. Denne handling har ikke noget med et boycut at gære.
Skiltninger med Danske vare er sat op, og vare er fjernet fra hylderne.
I et interview i Godmorgen Danmark, fortæller en udenlandsk underviser i konfliktløsning, om at hvis f.eks EU går ind i sagen, vil konflikten optrappe.
Lige meget hvad vi gør, så nytter det intet. Kommunikationen med mellemøsten bliver så godt som umulig.
Jeg mener at der her er tale om menneskegrupper der kun er ude på at skabe ravage. ligeledes er grunden til deres handlinger, undertrykkelse i mange år. Jeg tror ikke på at det kun er en krænkelse af deres religion, de giver udtryk for.
Hvis det er det, så bekræfter det bare, at det er mennekser med et syn livet som ligger så fjent fra mit, som noget kan være. |
Det undrer mig lidt, der er så stor drama i mellemøsten over de dersens tegninger, det er ligefrem nogen der har rejst rundt og misinformeret for at skabe mest muligt ballade. Men der bor der osse en del muslismske landsmænd her, og de er tilsyneladende ikke så sure, så de giver væsentligt udtryk for det... |
det er da festligt det her - JP har virkelig delt vandene ligesom Moses ved det røde hav - hvis jeg ellers husker mine bibelhistorier korrekt. generelt interesserer det mig ikke hvor mange arabere JP har hidset op - det er deres ret at ytre deres meninger og skabe debat. Hvad jeg finder horribelt er at en flok herboende muslimer tager på tour de mellemløsten og sviner danskere til - medbringende tegninger der slet ikke har været i avisen, desuden ar abu laban nu knaldet i at lyve om alt lige fra medlemstallet på utilfredse muslimer og jeg ved snart ikke hvad han ellers roder sig ud i den kære laban.....
lad dem nu alle sammen flytte til deres respektive lande hvis de mener at vi i DK krænker dem så voldsomt at det er forfærdeligt at lever her under de forhold vi nu byder dem. Hvad laver Laban her i DK hvis han ikke kan lide lugten i bageriet....jeg undrer mig blot en lille smule.
jeg skammer mig over DI´s kommentarer - i stedet for at de skal "bestemme" hvad god presseskik er fra JP´s side, skulle ham knallerten nok tage sig sammen og booke en plads på flyet til Ryiadh og forklare dem at staten i DK ikke ejer aviserne og derigennem bestemmer hvad de skriver om - i modsætning til mange af de mellemøstlige landes medier.... |
- Dersværre er det ikke så let, for De føler sig krænket under alle omstændigheder. Det er jo en ond cirkel, som et land som Danmark kan komme ind i, hvis vi giver en undskyldning, og lader os kue at ekstremister. De kan jo dikterer hvad de synes vi har ret til at ytre os om, og hvad vi ikke skal.
Skræmmende at tænke på...
|
Jo ... der er såmænd regler om hvad der bør skrives herinde og denne diskution ville nok være flyttet hvis den ikke havde været i "Cafe" området. Som der også bliver skrevet, så vi "engagerede mennesker" og derfor skal der også være plads til at lufte andre tanker (i cafeén) sålænge det ikke er på et personligt eller personligt krænkene plan. Så er spørgsmålet om en Muslim ville tolke nogle af indlæggene som "personligt krænkene" .... jeg har valgt at lade dem stå i "ytringsfrihedens navn" |