Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 5 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg er helt klar over at vi befinder os i "Fri debat" ,men lad os nu også tænke lidt over hvilke emner vi vil have til at præge Amino i fremtiden. Alt for mange andre forums har lidt den skæbne at de relevante indlæg  bliver begravet i crap.

Hvis folk skulle lave et indlæg her på Amino hver gang de var trætte af noget,.. ja så ville de seriøse iværksættere hurtigt forsvinde.  Derudover er google ret glad for Amino, og jeg er sikker på at Amino i det lange løb er bedre tjent med at få trafik igennem søgeord som:

Iværksætter, moms, marketing, eksport, firmastart, PR, jura, osv..

Fremfor f.eks : profeten Mohammed og Jyllandsposten, osv...

Håber da ikke Hr, Thorborg lader det komme an på en prøve..

Og sjovt nok har tråde med disse emner ry for at blive kilometer lange,.. så velkommen til Amino´s, snart længeste tråd

Mvh. Ole
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 18:43

...ud over at jeg måske heller ikke mener dette forum er det oplagte sted at debattere dette emne, har jeg dog lige 2 indspart:

1. For vel en ca. 15 år siden provokerede Jens Jørgen Thorsen det etablerede Danmark med en provokerende afbildning af Jesus  - her var Jyllands-Posten så vidt jeg har læst/set citeret på lederplads-niveau forarget og mente ikke det hørte under kultur & ytringsfrihed
2. For ca. 2-3 år siden havde Kvickly-kæden sommersandaler - også med Jesus. Her var holdningen fra stort set hele den danske befolkning at "det kan man da ikke" ... og så blev Kvivkly/Coop nød til at trække produktet tilbage....(formodentligt med et rimeligt stort tab)........

....Så så frie og åbne for ytringsfriheden er vi altså ikke i Dk.....men måske forventer vi bare at muslimer er mere forstående & tolerante end os selv?

Martin
Martin
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 19:39

Hej

OleG, det er jo netop en fri debat med plads til at debattere alt det, som ikke har noget med iværksætteri at gøre. Sådan en helt ufaglig kategori er der i de fleste fora, og det er udemærket, synes jeg. Det er da også den debat med næstflest indlæg overhovedet; og Google er så vidt jeg ved stadig glad for Amino... Var der ikke stemning for at debattere andre emner blev sådanne tråde nok tiet ihjel. Langt størstedelen af debatterne er heldigvis fagligt orienterede, så jeg tror nu nok frygten for at folk forsvinder eller bliver begravet er en kende overdrevet på nuværende tidspunkt.

Jeg synes, at der bør være plads til disse tråde, som der i øvrigt altid har været herinde. I hvert fald så længe det ikke er til skade for Amino, hvilket jeg ikke tror er tilfældet, sådan som indlæggene er fordelt.

Mikkel, jeg tror heller ikke at en undskyldning som sådan vil være afgørende for at løse konflikten, men mener såmænd bare at det burde være på sin plads, og samtidig det mest antsændige JP kunne gøre.

mvh
Kim N

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 19:44
Dato: 1/27/2006 7:38:30 PM Forfatter: Kim N
Jeg synes, at der bør være plads til disse tråde, som der i øvrigt altid har været herinde. I hvert fald så længe det ikke er til skade for Amino, hvilket jeg ikke tror er tilfældet, sådan som indlæggene er fordelt.

Helt enig! Hvis man føler disse emner spilder ens tid, kan man heldigvis vælge og ignorer dem.

Kan godt lide de "frie" debatter om vind og vejr. Disse giver den enkelte debattør mulighed for at vise andre herinde, at han/hun er et seriøst menneske. Derudover kan man jo finde lidt ud af hvad der ligger bag amino-kollegaerne - og måske vurdere om en person er værd at bruge mere tid på. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:56

> Mikkel, jeg tror heller ikke at en undskyldning som sådan vil være afgørende for at løse konflikten, men mener såmænd bare at det burde være på sin plads, og samtidig det mest antsændige JP kunne gøre.

Helt enig. Min pointe var blot, at selvom denne undskylding så gives, så tror jeg ikke at "vi" er tilgivet - konflikten stikker meget dybere. Men, som det ser ud lige nu, kommer der ikke engang sådan en undskylding fra hverken JP eller regeringen. Det groteske er at der diskuteres om de skal give en sådan undsklylding eller ej, når det er meget mere dramatiske tiltag der skal til, hvis vi vil rette op på vores blakkede ry i udlandet.

Hvorfor er det mon at håndteringen af denne sag minder mig sådan om TV-serien KLOVN?  
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 23:13

indspark:

det er med undren at konstatere at de principper som banede vejen for en debat langt ud over landets grænser skal trædes under fode fordi DI siger at det er skidt for eksporten og det er farligt for de personer der færdes i mellemøsten"der har været farligt de sidste mange år".

personligt bryder jeg mig ikke om at DI bander sig i en debat som drejer som helt fundamentale principper udfra det ene motiv, penge.(selvom der også er en del af historien)

Salman Rusti er et eksempel på en person der ikke ville bøje under pres, men det er tilsynendeladende lettere for en person ikke at give efter for pres end for en nation. 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:16

I bund og grund handler det vel om, at hovedparten af muslimer i verden lever under middelalderlige regimer, hvor staten har al magt, og hvor ytringsfrihed er en by i Rusland. Som følge heraf tror muslimer, at en statsmagt (Danmark) kan og vil irettesætte en avis som JP.

Da diktaturers og fundamentalistiske muslimske staters eksistensgrundlag er undertrykkelse, censur og forvanskning af sandheden, er der pisket en stemning op, som fejlagtigt er rettet mod landet Danmark - den burde være rettet mod JP. Jeg skal understrege, at jeg er ateist, og at jeg hylder ytringsfriheden - og dermed også JP''s ret til at bringe tegningerne af Muhammed.

Vi (Danmark og danskerne) skal ikke underkaste os muslimernes middelalderlige retningslinier, og DI skal ikke igen forsøge at knægte ytringsfriheden, som de gjorde det, da DR ville sende dokumentarprogrammet "En prinsesses død" om en offentlig henrettelse i Saudi Arabien.

I Danmark kaster vi ikke med sten efter dem, der er vantro iflg. vores religion (f.eks. muslimer), vi stener ikke utro kvinder, og vi har - i store træk - lighed for kønnene. Vi har også vores ret til at ytre os, og den er ubeskriveligt dyrebar. JP har måske ikke været 100% elegant, men de har fulgt dansk lov til punkt og prikke.

Ingen udefra kommende bør have lov til at sætte dagsordenen i et frit land som Danmark. Hvis muslimerne vil boykotte - og respekteres for deres boykot - må de boykotte JP. Det er ikke hverken Arlas eller Grundfoss skyld, at en dansk avis på lovlig vis har fornærmet muslimsk tro. Problemet er blot, at netop Islam umuliggør reel og sober oplysning til masserne.

Jeg er enig med de andre indlæg, der betragter hele historien som "en god anledning" til at "lave ballade". Og jeg er oprigtigt bekymret for den indflydelse - direkte og især indirekte - som muslimer har på stort og småt i Danmark og i mange andre vestlige lande. Ikke fordi flertallet af muslimer har en anden hudfarve, for jeg er ikke racist. Men fordi deres grundlæggende syn på mennesker, rettigheder og lighed er så fuldstændigt forskelligt fra de værdier, vi har i Danmark.

- bare mine 25 øre :-)  
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:58

Jeg forstår da bedre og bedre at vi nu bliver boycuttet - jeg ville da heller ikke handle med Danmark hvis jeg boede i et andet land (det er jo lidt svært at undgå nu jeg bor her) og så hvilken holdning der åbenbart er gældende her - som så glimrende eksemplificeret ved det sidste indlæg. Magen til nedladende holdning overfor en kæmpe, og meget mangeartet, gruppe af mennesker skal man sgu lede længe efter. Hvis andre folk havde den holdning til mig, ville jeg da heller ikke lave forretninger med dem. Jeg gider altså ikke handle i en butik hvor de kalder mig grimme ting hver gang jeg skal ind og ud af døren.

Som sagt har vi da al mulig ret til at sige og gøre som vi vil. Det har andre også. Jeg mener bare at det er totalt tåbeligt at køre en bevidst issolationspolitik. Danmark kan ikke diktere hele verden hvordan den skal dømme os - det bestemmer de helt selv, og med den udvikling vi har lige nu bliver vi dømt som islamofobiske, fremmedfjendske og racistiske. Og jeg forstår godt dem der døæmmer os sådan - desværre. Jeg tror kun der er en ting at gøre ved det: At vi holder op med at opføre os sådan, i ord, ånd, politik og handling. Hvis vi vil have glæde af globaliseringen må vi indrette os og acceptere at der er mennesker ude omkring i verden som vi gerne vil handle med som stiller krav til hvordan vi opfører os. Like it or not - der er ikke så meget vi kan gøre ved det.

Jeg har i lang tid været pinlig berørt i stigende grad over at være Dansker, når jeg rejser rundt i verden. Folk opfatter os efterhånden, som mere højredrejet end Østrig! Vores tidligere gode ry som humanistiske er hurtigt blevet smudset til af alt for mange konkrete "sager" og dumme udtalelser fra ledende politikere.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:55
Jeg forstår det også bedre og bedre, når selv herboende danske ikke-muslimer forveksler JP''s handlinger med "danske handlinger". Uanset om jeg og mange andre danskere har en negativ holdning til islam eller ej, ændrer det ikke på fakta: JP har ytringsfrihed. Regeringen har ikke lovhjemmel til at gribe ind. Danmark har ikke fornærmet Muhammed - det er en avis, der har gjort det.

Mennesker ude i verden må gerne stille krav til vores opførsel som forudsætning for at handle med os. Det gør de også - bl.a. i form af krav om f.eks. certificeringer etc. Men hvis kravene er knægtelse af ytringsfriheden, pressefriheden osv., så må vi sige STOP.

Jeg kan ikke se, hvorfor regering eller andre end lige netop JP skulle sige "undskyld" eller andet. Vi har - til overraskelse for både muslimer og åbenbart også indfødte danske ikke-muslimer - ikke et statsapparat, som arbejder med censur eller som udøver grundlovstridig pression på pressen. Derfor er kravene fra Saudi Arabien og andre muslimske lande helt ude af proportioner.

JP har jo også - et utal af gange - beklaget evt. fornærmelser. Jeg kan ikke se, at de kan gøre mere. Regeringen, Arla eller lille Louise ude i Søndre Bæulum har ikke noget med sagen at gøre. Det er der tydeligt ikke mange muslimer, der kan forstå.

Der er én ting, der gør mig pinligt berørt - og det er bestemt ikke det at være dansker - men det er, at vi har et miljø i den danske debat, hvor enhver tøven eller skepsis overfor en religion som hylder piskning, stening, undertrykkelse osv. omgående udråbes som racisme. Naturligvis har vi racister i det danske samfund - men jeg tror ikke, der er mange. De fleste, der udråbes som racister, er blot skeptikere, der er lige så skeptiske overfor ærkedanske Jehovas Vidner o.lign. Det er  - i mine øjne - lige så rædselsfuldt hvad der foregår i de kredse, som det er, hvad der foregår i fundamentalistiske islamiske miljøer.

Nå - det er en helt anden tangent. Vi har et dansk firma, der har fornærmet en religion. Det er ikke statens sag, for det danske firma er en avis, som opererer indenfor det fornemste og fineste, vi har: Ytringsfriheden. Og den er vi heldigvis mange, der vil kæmpe for.
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 12:24

En af mine venner er meget inde i denne debat - og jeg vil også stille mig på den side at ytringsfriheden er så vigtig at vi ikke kan gå på kompromis.

Men derudover, så har araberne altså også kørt sagen op i lufthøjder som ikke engang rumskibe normalt befinder sig i - De har fx gengivet tegningerne i en arabisk avis - men tilføjet 2 som ikke var i JP hvor det ene ihvertfald viser den kære mand som pædofil og et andet jeg ikke kan huske.

mvh
Janus

Side 5 ud af 22 (220 indlæg)