Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 6 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/28/2006 2:58:21 AM Forfatter: Mikkel deMib
Jeg forstår da bedre og bedre at vi nu bliver boycuttet - jeg ville da heller ikke handle med Danmark hvis jeg boede i et andet land (det er jo lidt svært at undgå nu jeg bor her) og så hvilken holdning der åbenbart er gældende her - som så glimrende eksemplificeret ved det sidste indlæg. Magen til nedladende holdning overfor en kæmpe, og meget mangeartet, gruppe af mennesker skal man sgu lede længe efter.

- Hvad er det er det der er så nedladende? - Jeg kan godt følge meget at det Rosenstand skriver. Dog kan vi ikke fortælle andre lande, at de skal boycotte JP, og ikke DK. Der må vi tage konsekvensen af de handlinger der bliver gjort udadtil.

Hvis andre folk havde den holdning til mig, ville jeg da heller ikke lave forretninger med dem. Jeg gider altså ikke handle i en butik hvor de kalder mig grimme ting hver gang jeg skal ind og ud af døren.

- Fair nok. Så må de lade være med at handle med os. Hvis skal vel ikke i danmark tilpasse os deres normer, regeler og moral for hvordan deres kultur fungerer, fordi vi ønsker at handle med dem? Vi kan respekterer dem i deres land. Det kan da ikke være rigtigt at vi her i Danmark, skal tilpasse os en udenlandsk kultur?

som stiller krav til hvordan vi opfører os. Like it or not - der er ikke så meget vi kan gøre ved det.
Jeg har i lang tid været pinlig berørt i stigende grad over at være Dansker, når jeg rejser rundt i verden. Folk opfatter os efterhånden, som mere højredrejet end Østrig! Vores tidligere gode ry som humanistiske er hurtigt blevet smudset til af alt for mange konkrete ''sager'' og dumme udtalelser fra ledende politikere.

- Jeg er så tilgengæld stolt af at være dansker, også selvom der sker nogle handlinger i vores land som jeg ikke er enige i. Sådan er det bare. Det ændrer ikke ved min holdning til at jeg synes Danmark er et prgtfuldt land at bo i.

Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 14:04
Dato: 1/28/2006 1:15:57 AM Forfatter: Rosenstand
I bund og grund handler det vel om, at hovedparten af muslimer i verden lever under middelalderlige regimer, hvor staten har al magt, og hvor ytringsfrihed er en by i Rusland. Som følge heraf tror muslimer, at en statsmagt (Danmark) kan og vil irettesætte en avis som JP. Da diktaturers og fundamentalistiske muslimske staters eksistensgrundlag er undertrykkelse, censur og forvanskning af sandheden, er der pisket en stemning op, som fejlagtigt er rettet mod landet Danmark - den burde være rettet mod JP. Jeg skal understrege, at jeg er ateist, og at jeg hylder ytringsfriheden - og dermed også JP''s ret til at bringe tegningerne af Muhammed.

Hej Rosenstand

JP´s RET har aldrig været til diskussion. Men med enhver ret følger et ansvar. Og er man en landsdækkende avis, så følger et tilsvarende stort ansvar. Desværre kan JP ikke finde ud af at forvalte dette ansvar. Ærgeligt.

Men jeg vil medgive, at der ikke er en naturlig retfærdighed i at en boykot nu går ud over andre danske virksomheder, som ikke kan drages til ansvar for JP´s tåbeligheder. Desværre har det nok ikke den store effekt at alle muslimer boykotter JP. Men at JP nu fralægger sig ethvert ansvar for de følger, der kommer efter deres egen handling, det er ikke bare tåbeligt, men direkte forkasteligt. De vasker deres hænder, og gentager sammen med Anders Fogh, det evige mantra: Ytringsfrihed, ytringsfrihed, ytringsfedhed.

Jeg synes heller ikke at regeringen kan drages til ansvar for JP´s handling, men de har tacklet situationen på umanerlig dårlig vis, da de ikke engang ville mødes med modparten. Den norske regering har haft anstændigheden til at melde fornuftigt ud, og de er ligeså glade for ytringsfriheden, som os andre. Selvfølgelig skal regeringen ikke irettesætte eller på anden måde sanktionere overfor JP, men en stillingtagen og imødekommende attitude ville pynte gevaldigt på deres i forvejen blakkede ry.

Jeg vil give Mikkel ret i at isolationspolitik ikke fører noget som heslt godt med sig. Og den kommentar (kan ikke lige huske fra hvem) om "ikke at give en skid for hvad der står i nogle gamle islamiske tekster, når man bor i Danmark". Hvad forestiller man sig så lige at en muslim i mellemøsten giver for nogle love og regler i et lille land langt mod nord? Hvis ikke folk snart fatter, at verden er blevet mindre, og vi skal kunne leve med respekt for hinandens kulturer og religioner, så går det først for alvor galt.

mvh
Kim N    
Tilmeldt 19. Aug 05
Skrevet kl. 15:15

Hej

Jeg mener nu nok, at JP forvalter deres ansvar - for en landsdækkende avis har OGSÅ et ansvar for at efterprøve grænser, eksperimentere journalistisk osv. Det skal blot ske indenfor lovens rammer. Og det har de gjort.

Nu er meningsmålinger jo altid usikre, men det er alligevel interessant at se følgende fra i går:

579 danskere er af Epinion for DR blevet spurgt om, hvorvidt statsministeren på Danmarks vegne bør sige undskyld til de muslimske lande og de herboende muslimer. Det svarer 79 procent nej til, mens kun 18 procent svarer ja. Tre procent svarer "ved ikke".
De adspurgte mener heller ikke, at Jyllands-Posten skal sige undskyld. Her svarer 62 procent nej og 31 procent ja, mens syv procent er i tvivl.

Der er altså opbakning til regeringens holdning fra flertallet af befolkningen, hvis tallene holder. Og naturligvis skal Anders Fogh ikke holde møde med udenlandske ambassadører om de tegninger. Hvorfor skulle han dog det - han har jo INTET med dem at gøre. Det virker på mig, som om du mener, at vi skal indrette vores modus operandi efter muslimske landes behov. Har jeg ret i det?

Du efterlyser en stillingtagen fra regeringens side - og det må betyde, at du IKKE har set eller hørt statsministerens nytårstale? Der tog han utvetydigt stilling!

JP har taget stilling og beklaget. Den danske regering har taget stilling til, hvad den mener om respekt for andres religion og om ytringsfrihed. Men det er ikke nok for diktaturstater som Saudi Arabien, Kuwait m.fl. De vil have fordømmelse, forbud osv. Nuvel - vi kan tækkes dem i deres ønsker og dermed sige farvel til fundamentet for det demokrati, der er så åbent og bredt, at vi har plads til at give humanitær opholdstilladelse til en immam, der kvitterer med at rejse ud i verden og agitere mod Danmark.

Vi skal selvfølgelig leve i respekt for hinanden - og muslimer skal lære at respektere de regler for demokrati og ytringsfrihed, der gælder hos os. Hvis de føler sig krænkede, kan de jo gå i dialog og oplyse os om Muhammed.

Det er muligt, at muslimer i Mellemøsten ikke giver meget for vores love og regler, som du skriver. Men hvorfor pokker betyder en lille avis i et lille nordisk land så så meget? Og hvorfor er det mon først nu - fire måneder efter de er bragt - at tegningerne betyder boykot? Kan det have noget at gøre med rejseaktiviteten hos de dansk baserede immamer....?
En lille tilføjelse: I Saudi Arabien tager man hånd om mennesker, der taler om andre religioenr end Islam: http://www.asianews.it/view.php?l=en&art=4629

Tilmeldt 19. Aug 05
Skrevet kl. 16:23
Dato: 1/28/2006 3:14:59 PM
Forfatter: Rosenstand

Hej

Jeg mener nu nok, at JP forvalter deres ansvar - for en landsdækkende avis har OGSÅ et ansvar for at efterprøve grænser, eksperimentere journalistisk osv. Det skal blot ske indenfor lovens rammer. Og det har de gjort.

Nu er meningsmålinger jo altid usikre, men det er alligevel interessant at se følgende fra i går:

579 danskere er af Epinion for DR blevet spurgt om, hvorvidt statsministeren på Danmarks vegne bør sige undskyld til de muslimske lande og de herboende muslimer. Det svarer 79 procent nej til, mens kun 18 procent svarer ja. Tre procent svarer 'ved ikke'.

De adspurgte mener heller ikke, at Jyllands-Posten skal sige undskyld. Her svarer 62 procent nej og 31 procent ja, mens syv procent er i tvivl.

Der er altså opbakning til regeringens holdning fra flertallet af befolkningen, hvis tallene holder. Og naturligvis skal Anders Fogh ikke holde møde med udenlandske ambassadører om de tegninger. Hvorfor skulle han dog det - han har jo INTET med dem at gøre. Det virker på mig, som om du mener, at vi skal indrette vores modus operandi efter muslimske landes behov. Har jeg ret i det?

Du efterlyser en stillingtagen fra regeringens side - og det må betyde, at du IKKE har set eller hørt statsministerens nytårstale? Der tog han utvetydigt stilling!

JP har taget stilling og beklaget. Den danske regering har taget stilling til, hvad den mener om respekt for andres religion og om ytringsfrihed. Men det er ikke nok for diktaturstater som Saudi Arabien, Kuwait m.fl. De vil have fordømmelse, forbud osv. Nuvel - vi kan tækkes dem i deres ønsker og dermed sige farvel til fundamentet for det demokrati, der er så åbent og bredt, at vi har plads til at give humanitær opholdstilladelse til en immam, der kvitterer med at rejse ud i verden og agitere mod Danmark.

Vi skal selvfølgelig leve i respekt for hinanden - og muslimer skal lære at respektere de regler for demokrati og ytringsfrihed, der gælder hos os. Hvis de føler sig krænkede, kan de jo gå i dialog og oplyse os om Muhammed.

Det er muligt, at muslimer i Mellemøsten ikke giver meget for vores love og regler, som du skriver. Men hvorfor pokker betyder en lille avis i et lille nordisk land så så meget? Og hvorfor er det mon først nu - fire måneder efter de er bragt - at tegningerne betyder boykot? Kan det have noget at gøre med rejseaktiviteten hos de dansk baserede immamer....?

En lille tilføjelse: I Saudi Arabien tager man hånd om mennesker, der taler om andre religioenr end Islam: http://www.asianews.it/view.php?l=en&art=4629

Ja. Men det jeg efterlyser er: HOVRFOR? Hvad er meningen? Og de kan "beklage" herfra og til månen for min skyld. De dækker sig stadig ind (på leder niveua idag) under at det ikke var tilsigtet. DET VAR MED FULD VISHED! Som jeg tidligere har pointeret, så var det efter forfatteren af en bog om Muhammed ikke kunne finde en tegner, der turde stå frem, da alle godt kendte til den kæmpe krænkelse af muslimer dette villle medføre, at JP absolut skulle bevise at de godt kunne og turde. De er modige og dygtige, ja. Det er pubertær optræden, der ikke har en skid med journalistisk eksperimenteren at gøre. Hvis de absolut skal eksperimentere, kunne de jo prøve at flække en bare nogenlunde halvfornuftig kultur sektion sammen. Bare en opfordring herfra.

Jeg har set de meningsm�linger, og kan kun konstatere, at jeg er uening med flertallet af befolkningen; so be it! Tilgengæld hæftede jeg mig også ved at 68% mente, at JP havde RET til at publicere tegningerne (hvori jeg er
Tilmeldt 19. Aug 05
Skrevet kl. 16:29
OK - én enkelt ting dog. Det kan ALDRIG være JP''s ansvar, at en gruppe reagerer, som de gør. JP står alene til ansvar for dansk lovgivning. Den dag vores aviser og vi selv underkaster os mørkemændene fra div. regimer, er også den dag, hvor demokratiet ryger ned i det sorte hul.

Enten står vi danskere sammen og værner om grundlov og ytringsfrihed kollektivt - eller også er vi VIRKELIG på spanden!
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:05

Jeg vil nøjes med at citere gode gamle CV - med den lille ændring at det tilsyneladende er her i Danmark at vi nu oplev er det "nynazistiske og associale sammenhold" Tak for kaffe siger jeg bare! Og til alle jer der omtaler millioner af mennesker i nedladende toner over en kam: Jo I er ER lige præcis racister. Lev med det og lad da være med at fornægte. Det er jo netop det racisme handler om: At man omtaler store grupper af mennesker udelukkende på en enkelt ubetydelig fællesnævner. Der er større forskel på alverdens muslimer end der er på danskere. De er individuelle mennesker lige som du og jeg.

Jeg tror som sagt at dette blot er begyndelsen. Denne folkelige blokade mod Danmark kan meget let brede sig til andre lande med mange muslimer - f.eks. dele af Afrika, USA og Rusland. Personligt tror jeg, at jeg vil gå med i denne handelsblokade og købe så lidt Danske varer som muligt i den kommende tid - så længe forbrugerblokaden kan opretholdes. Arla boycutter jeg allerede, så dem kan jeg desværre ikke tilføje listen :)

Det der undrer mig omkring folkelige blokader som denne er, at det er de samme storkapitalistiske virksomheder og borgerlige politikere som på den ene side er fortaler for de frie markedskræfter, og ofte siger at: Forbrugerne kan stemme med deres valg af leverandører. Men når forbrugerne så fravælger - blokkerer, et land eller en virksomhed er de samme mennesker pludselig imod. Det er den samme ulogiske tankegang der præger politikere som Pia Kjærsgaard: Når hendes partifæller dømmes for racisme er ytingsfriheden for begrænset, men når nogle danskere rejser til udlandet og fortæller om deres oplevelser i Danmark, skal ytringsfriheden pludselig begrænses. Jeg kan sgu ikke finde ud af hvad den type egentligt vil have...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:11
Definition af "racist": a person with a prejudiced belief that one race is superior to others. (University of Princeton)

Der er derfor ikke én eneste racistisk udtalelse i denne debat på Amino indtil nu. Der generaliseres - ja. Men det gør de da vist også i Saudi Arabien, når de ønsker at straffe alle danskere for det, en avis gør. Vi danskere er også individuelle mennesker. Og jeg personligt: Jeg er yderst mistænksom overfor enhver muslim UANSET hudfarve. Og det er jeg også overfor Jehovas Vidner, Scientologer m.fl. Også uanset hudfarve og etnisk oprindelse. Men intet er nemmere for demagoger end at råbe "RACIST" hver gang der debatteres i en retning, hvor etnologiske eller andre forhold inddrages. Og det gør de så...

Definition af "demagogi": Demagogy is the set of methods used by demagogues. It is a strategy of obtaining power by appealing to the gut feelings of the public, usually by powerful use of rhetoric and propaganda. (Wikipedia)

Åh ja... de kære imamer der rejste rundt og fortalte om deres "frygtelige oplevelser" i Danmark....(Om de er danskere, ved jeg ikke - mig bekendt er der tale om udlændinge med opholdstilladelse i Danmark). Og som var nødt til at krydre dem med falske tegninger, opdigtede foreninger mod Islam i Danmark osv. Og som fuldstændigt glemmer at fortælle om det møde, som JP har afholdt med muslimske repræsentanter i Danmark - og om statsministerens nytårstale. Og om de adskillige beklagelser, som JP er kommet med. Men det er selvfølgelig ikke så interessant.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 02:22
Dato: 1/29/2006 1:04:49 AM Forfatter: Mikkel deMib

Jeg vil nøjes med at citere gode gamle CV - med den lille ændring at det tilsyneladende er her i Danmark at vi nu oplev er det ''nynazistiske og associale sammenhold'' Tak for kaffe siger jeg bare! Og til alle jer der omtaler millioner af mennesker i nedladende toner over en kam: Jo I er ER lige præcis racister. Lev med det og lad da være med at fornægte. Det er jo netop det racisme handler om: At man omtaler store grupper af mennesker udelukkende på en enkelt ubetydelig fællesnævner. Der er større forskel på alverdens muslimer end der er på danskere. De er individuelle mennesker lige som du og jeg.

Kære Mikkel

Du bruger stærke ord, og hvem er det nu liiige der skærer en masse menneske over en kam, er du så en nazist

Tak for kaffe, jeg spø''r bare

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 05:34

Jeg undskylder overfor dem der ikke kender den ellers udenmærkede sang af CV Jørgensen. Når man vælger at bruge citater fra andres værker i en tekst, for at understrege et budskab, kræver det som regel at man kender dette værk rimelig godt for at forstå pointen. Jeg troede alle kendte sangen, men det er tilsyneladende ikke tilfældet :)

Hvis man er udenlandsk korspondent i Danmark, for et udenlandsk medie, kan man næsten ikke undgå at stødde ind i og rapportere de mange fremmedfjendske og racistiske situationer der hele tiden opståpr i Danmark. Fremmedfjendske love, ledende politikere der bliver dømt for racisme, groft krænkende sager der indvolverer børn osv. Det er summen af dette der er vores problem - tegningerne var som sagt bare dråben. Så hvis man bliver ved med udelukkende at se på tegninger løses denne konflikt ikke. Og som sagt, det kan vi så bare vælge at skide på - det er jo vores ret.

Jeg hørte i radioen i dag, at nogle af vores diplomater og toppolitikere ville tage en snak med de arabiske ledere og fortælle at tegningerne blot var en enkeltstående "uheldigt" sag - i almindelighed har Danskerne ikke fordomme eller problemer med muslimer eller arabere. DEN er jeg overbevist om at de IKKE køber - de kan jo bare åbne aviserne for de sidste 3-4 år og se at det ikke passer.

Hvis man ikke ønsker forsoning er det da helt åndssvagt at tage derned - så kan de ligeså godt blive hjemme.

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 299
Fra  DForm Skrevet kl. 12:04
Stødte lige på denne her:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/29/025140.htm

Der er vist nogle der "puster" til ilden...

Mvh Daniel Duvald - Speciale: Design & udvikling til Joomla CMS, Wordpress, Magento & Prestashop
Kvalitets-webhosting

Side 6 ud af 22 (220 indlæg)