Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 7 ud af 22 (220 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes du skal lægge mærke til denne detalje: "... afslører Ekstra Bladet." Nu ved jeg ikke hvordan I andre har det, men ekstrabladets troværdighed er i mine øjne på nulpunktet. Jeg har ved selsyn konstateret hvordan de gang på gang skriver direkte løgne. Om den konkrete "afsløring" er pure opspind eller sandheden er i mine øjne rent gætværk.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:04
Det at sammeligne generelle danske holdninger, som racistiske, synes jeg er forkert. At drage paraleller med nazistiske undetoner, kan jeg på ingen måde genkende som en generelle holdninger i Danmark. Demokratiset vil ikke eksisterer, hvis det forholdt sig således.

Jeg mener godt at vi i Danmark skal respekterer at der er folk med en anden kultur end vores egen. At vi ligefrem skal forstå den, er jeg ikke enig i. Vi kan ikke forstå alt hvad der sker på denne klode. Der er en grund til at vi har stærke og svage sider. Jeg tror mange mennekser vil nå længere, hvis de accepterer, at der er noget man ikke forstår.

JP har nu valgt at skrive et åbent brev til borgerne i Saudi-Arabien. http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3556469
 Det er klart det ikke løser sagens kerne, med det vups, men det er kernen bag tegningerne, og de melder klart ud. Det er nok bare for sent, og De vil nok kræve en undskyldning istedet.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:09
Dato: 1/29/2006 1:03:56 PM Forfatter: The game
Det er klart det ikke løser sagens kerne, med det vups, men det er kernen bag tegningerne, og de melder klart ud. Det er nok bare for sent, og De vil nok kræve en undskyldning istedet.

De har faktisk gentagne gange meldt klart ud!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:12
I en debat af denne art (og mange andre arter) vil der være demagogiske indlæg, der bevidst undlader at forholde sig til fakta. Derfor bliver det ikke nævnt, at EB så langt fra er den eneste kilde, der beskriver falske tegninger og løgnagtige påstande. Det bliver ikke nævnt, at JP et utal af gange har beklaget evt. sårede følelser. Det forbigås at statsministeren i sin nytårs tale utvetydigt meldte ud. Osv. Osv.

Det gode ved det hele er, at Danmark er et frit land, som ikke tvangindlægger nogen til at blive her - og derfor står det enhver frit at rejse. Det må da være nemmere end at være flov over det land, man bor i, skulle boykotte varer fra det land, man bor i ( turen i supermarkedet bliver ikke nem :-)). Og Danmark er et frit land, hvor man må kalde hinanden for racister, skrive at aviser lyver osv. - eller kalde hinanden for demagoger :-)

Hurra for ytringsfrihed og demokrati - det vil vi ikke undvære!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:18

Dato: 1/29/2006 4:12:13 PM Forfatter: Rosenstand  Hurra for ytringsfrihed og demokrati - det vil vi ikke undvære!

Enig! og lad os i samme åndedræt konstatere at der er en masse mellemøstlige regimer, der ønsker at dreje fokus væk fra deres egne problemmer og imod "de vantro" mod nord.. smart træk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:21
Ja, sig det til Arla, Novo Nordisk og alle de andre Danske virksomheder der nu må vinke farvel til millioner og milliarder i omsætning. De kan sikkert godt leve med denne situation for det sker jo ytringsfrihedens hellige navn
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:28

Dato: 1/29/2006 4:20:40 PM Forfatter: Mikkel deMib Ja, sig det til Arla, Novo Nordisk og alle de andre Danske virksomheder der nu må vinke farvel til millioner og milliarder i omsætning. De kan sikkert godt leve med denne situation for det sker jo ytringsfrihedens hellige navn

Ytringsfrihed skal hellere ikke gradbøjes pga økonomiske interresser

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:29
Det må vi håbe, de kan. Ellers skal de senere leve med samme skam som kollaboratørvirksomhederne under 2. verdenskrig måtte leve med i efterkrigsårene.

Jeg tror, de kan - for uden det danske system og demokrati (eller tilsvarende vestligt demokrati) var ingen af dem blevet de virksomheder, de er i dag. Det er jeg sikker på, de er forstandige nok til at vide. Og da der hvert minut dør mennesker i kampen for at få den frihedsgrad, vi har, kan vi da ikke bare sælge den ud. Der er jo også enorme mængder muslimer, der kæmper for bedre forhold, større frihed osv.

Omsætningen skal såmænd nok komme igen - på sigt er der ikke næring nok i hverken olie eller sand.

Tilføjelse: Muslimerne har fået en beklagelse fra JP og en fuldstændigt soleklar udmelding fra statsministeren. Der er stadig boykot - altså handler det her ikke om 12 tegninger længere. Intet fornuftigt menneske kan da ønske, at Danmark skal lade ytringsfriheden og samfundets struktur diktere af middelalderlige, fundamentalistiske muslimske stater - eller af nogen anden stat i det hele taget...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:29

Jeg tror ikke I skal regne med at Danske virksomheder vil acceptere så store tab til fordel for ytringsfriheden. Som et godt, og helt aktuelt eksempel, kan nævnes Google der netop har meddelt at de vil acceptere Kina''s voldsomme begrænsning af ytringsfriheden. De vil hellere tjene penge i Kina end at kæmpe for ytringsfriheden - og det er ovenikøbet et selskab er har skrevet "Do No Evil" i deres mission statement. Har Arla en tilsvarende mission statement? Ikke hvad jeg ved af.

Og nej, jeg tror ikke omsætningen kommer igen lige med det samme. Som flere eksperter også har påpeget vil det i givet fald tage mange år - eller årtier. Såvidt jeg er orienteret har Frankrig heller aldrig opnået samme eksport af deres vine som før den boycut som fandt sted for snart mange år siden. Når først folk har vennet sig til at drikke vine fra andre lande, eller smør og melkeprodukter fra andre, så skal der noget ekstraordinært til for at få dem til at vende tilbage. Forbrugsprodukter er simpelt hen for lette at boycutte, da der for de fleste vares vedkommende er masser af glimrende alternativer.

Jeg mener det er dybt naivt at forestille sig at store virksomheder, generelt, putter moral og etik højere på agenda''en end indtjening.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:57
De store virksomheder behøver heller ikke bekymre sig om det på det plan, for det er jo ikke dem, der skal bøje sig. Kravet fra lande som Saudi Arabien og Kuwait er jo, at den danske regering skal undskylde. Det gør den forhåbentlig ikke!

Hvis det ikke var så alvorligt, ville det nærmest være grinagtigt, at der henvises til "folkelige protester" i Saudi Arabien, Kuwait m.fl. Enhver, der har rejst i disse lande eller har kendskab til dem, ved, at begrebet "folkelige protester" ikke eksisterer i de lande. Der foregår INTET, der ikke er initieret og/eller sanktioneret af diktaturet.

Jeg er overbevist om, at var det ikke de 12 tegninger (som altså blev bragt for 4 måneder siden, men først fører til boykot nu), ville det bare være noget andet. Jeg håber af hele mit hjerte, at hverken regering eller JP bøjer sig og undskylder. Vi kan ikke sælge ud af de grundlæggende rettigheder, der gør denne debat mulig.

Tabet af arbejdspladser og omsætning er en ufatteligt lille pris at betale i forhold til den pris, som frihedskæmpere i totalitære systemer over hele verden må betale for at få ytringsfrihed.

Hvordan Google havner i denne diskussion fatter jeg ikke. Google er en virksomhed og ikke et land. Arla kan skrive præcist, hvad de vil i deres mission statement - det er ikke Arla, der er blevet bedt om noget. De er ramte af boykotten ligesom en del andre danske virksomheder. De er nødt til at leve med det, for de kan ikke ændre det. Bare så det er på plads for alle. Jeg kan ikke lige finde nogen indlæg i denne tråd, hvor nogen tror, at danske virksomheder sætter moral over indtjening. Det er i alle fald tydeligt, at DI ikke gør det. Men heldigvis kan de ikke gøre noget som helst ved det.

Det er mig aldeles ubegribeligt, at nogen danskere - og især ekstremt aktive debattører - kan få sig selv til at falde på næsen overfor den slags pression, som Danmark er udsat for lige nu og være villige til at fravige ytringsfriheden. Uden den ville det ikke være muligt at kalde mennesker for racister og fjolser, virksomheder for løgnere osv.
Side 7 ud af 22 (220 indlæg)