Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 10 ud af 22 (220 indlæg)
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget er sket i det sidste døgn - og nu må vi se, om JP''s undskyldning af effekten af tegningerne vil virke. Jeg har netop læst en kronik på JP''s hjemmeside, som jeg synes er fabelagtigt godt skrevet, og den får fat i essensen af problematikken. Læs den her, hvis du har lyst: http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3525216

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 23:33
Ja, tingene sker hurtigt i denne sag nu. De muslimske lande er også opmærksom på at de kan få meget opmærksomhed.

Jeg tror IKKE konflikten løses indenfor den nære fremtid. De muslimske lande, vil ikke "nøjes" med det JP skriver til dem idag. De mener at regeringen har et ansvar for det som vores aviser skriver. Det er det, som er helt ude i hampen. De kan jo blive ved...

Det jeg nu ser som en stor trussel, er at de vil (og måske også gør) sætte mange vestlige handlinger i relation til deres religion, og hvis vi først giver slip og gør som de siger... ja, så har de mulighed for at gøre det samme igen. Alt kan efter deres mening sættes i relation til religion. De blander netop politik og religion. Tænk på hvilke konsekvenser det kan få for mennekser i den vestlige verden.

Indtil videre har konflikten kostet 100 arbejdspladser på Arla.

Jeg er desværre af den overbevisning, at denne konflikt kun lige er startet.
Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 23:41
Du har nok desværre ret - og det bakkes jo også op af, at alle erfarne kommentatorer er overbeviste om, at de diktatoriske regimer i de arabiske lande benytter denne konflikt til at fjerne fokus fra interne problemer. Det er jo den gode gamle doktrin om "at samles om en ydre fjende".

Jeg har tænkt en del i aften på, hvordan Saudi Arabien ville reagere, hvis vi boykottede dem og afkrævede deres ledelse en offentlig undskyldning fordi Osama bin Laden er af Saudi Arabisk afstamning? Eller af palæstinenserne for hundredvis af terroister? Man kunne frygte, at det ville blive mødt med et skuldertræk...

Pakistan og andre lande har krævet, at den danske regering straffer JP for at have bragt de 12 tegninger. Den slags krav underbygger desværre, hvad du skriver.

Uanset hvad, må vi håbe, at JP''s seneste udmelding vil gøre en forskel for muslimerne. Lige så spændende bliver det at se, hvilke (om nogen) konsekvenser det vil få for de imamer, der har rejst rundt med udgangspunkt fra Danmark og spredt løgne, falske tegninger osv.  
Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 00:11

- en lille tilføjelse:

Der er brændt 4 kristne kirker (katolske og protestantiske) indenfor de sidste 48 timer, på Vestbredden.

Hvor er moralen henne for muslimerne?

Deres selvsamme argument har hertil aften været, at der er intet der er så følsomt som religion, og det skal respekteres lige meget hvilken religion, der er tale om.

Der ligger allerede et problem i at det er blevet en EU sag, hvilket gør at den vestlige verden, viser at det er noget vi tager op på højeste niveau. Dette bliver derfor udnyttet af muslimerne.

Sagen sat på spidsen:
- lige meget hvad Danmark gør i relation til muslimerne i de arabiske lande, vil vi være tabere i dette spil, set med deres øjne. Hvis regeringen undskylder, viser at vi taber. Hvis regeringen ikke undskylder, trappes konflikten hurtigt og hårdere op, og det går ud over det danske ry, omdømme, eksport etc.

Det værste scenario, som jeg frygter vil ske i denne sag er krig. Hvordan kan det danske forhold til Saudi-arabien blive godt igen indenfor , lad os bare sige de næste 10 år?

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 00:35

Men der er nu også håb :-) Selvom jeg er ved at få bylder på tungen af at skulle sige det om en radikal , er jeg nødt til at udtrykke min respekt for Naser Khader i denne sag. Han er en værdig repræsentant for de moderate muslimer i Danmark - og vi kan håbe, at han og hans lige kan bidrage til at gøre en forskel. Læs evt.: http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3527732/

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 00:48
Ja, Naser Khader er en stor fortaler for ytringsfriheden, hvilket også skinner igennem i denne artikel. Man kan håbe, at der er mange herboende muslimer, der ser at han har nogle fornuftige synspunkter.

Han udtaler i artiklen: "...ytringsfrihed, før penge"

Her rammer han noget meget centralt i debatten, som der ikke har været lagt så meget vægt på. Det som har optaget medierne mest idag, har været boycuttet.

Der kommer flere udtalelser fra Naser i morgen i de danske aviser. Han gav bare udtryk for de nok allerede var forældet, når man læste dem.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:23

Dato: 1/30/2006 11:41:22 PM Forfatter: Rosenstand Man kunne frygte, at det ville blive mødt med et skuldertræk... Pakistan og andre lande har krævet, at den danske regering straffer JP for at have bragt de 12 tegninger. 

Det er fordi de aner ikke hvad pressefrihed er, de blander tingene sammen i et stort mix, så det passer ind i deres verdensbilled

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:35
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 09:57
Dato: 1/30/2006 11:33:02 PM Forfatter: The game
Ja, tingene sker hurtigt i denne sag nu....
De blander netop politik og religion...
Indtil videre har konflikten kostet 100 arbejdspladser på Arla...

Tingene sker hurtigt, men det handler ikke længere om "os" og "dem". Sagen bliver nu brugt indenrigspolitisk både af "os" og "dem", det er en god undskyldning for at Arla ("os") kan skære arbejdspladser væk som de allerede ville skære væk og det er en god undskyldning for Libyen/Saudi-Arabien ("dem") til at fjerne opmærksomhed fra indre uroligheder. Vi er begge lige gode om at bruge sagen til vores egne formål.

Hele sagen er en fis i en hornlygte, selv Islamisk Trossamfund har nu vendt 180 grader og sagt god for "vores" undskyldninger (se http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/31/074932.htm) og vil arbejde sammen med os for at udbedre misforståelserne.

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 14:42

Hej The Game og jer andre.

Vil du være sød at poste linket ind med at der er brændt 4 kirker? Tror nemlig simpelthen ikke på det. Du bliver nød til at komme med en kilde.

Jeg skrev i et indlæg om hvad danskere ville synes om hvis jeg urinerede på det danske flag og sagde det lignede et toilet? Der var folk meget afslappede og sagde det bare ytringsfrihed. Jeg prøvede at forklare at profeten Muhammad har meeeeeeeeeget mere betydning for muslimerne end Dannebrog har for danskere og prøvede at dreje en parallel. Men herinde sagde folk at det var helt cool og at danskerne ville tage det afslappet!

Hvad så nu? Det er hykleri i verdensklasse. Nu vil man mødes på rådhuspladsen på lørdag og brænde koranen af. Hvor er jeres ellers så smukke ytringsfirhed? Den gælder vist kun over andre? Det var vist ikke sjovt, da Lars Von Trier klippede i det danske flag, det var vist ikke sjovt at nogle dumme palæstinsere afbrændte det danske flag?

Hele denne debat startede efter de konservatives landsmøde omkring kulturkampen og om danske værdier skulle bevares. I det det jydske ville JP bare hjælpe lidt til med lidt pres fra regeringen. Målet var at ændre dagsordenen til at dreje sig om kultur og civilisation. Men nu er målet penge og arbejdspladser!

Og ved i hvad? Jeg er faktisk glad for at folk indser hvor vigtig det er ikke at lave sjov med profeten Mohammad. For flere måneder siden, var flere tusind muslimere til demonstration for at JP og Danmark skulle trække billederne tilbage. Hvad sagde Anders Fogh: "Dette er ytringsfrihed, som er en del af vores værdier". Hvad siger han nu? "Jeg undskylder, jeg tager afstand fra disse billeder"

Sidst vil jeg bare tilføje, at jeg ikke bebrejder ytringsfriheden. Jeg synes bare man glemmer respekt og pli.
Side 10 ud af 22 (220 indlæg)