Meget er sket i det sidste døgn - og nu må vi se, om JP''s undskyldning af effekten af tegningerne vil virke. Jeg har netop læst en kronik på JP''s hjemmeside, som jeg synes er fabelagtigt godt skrevet, og den får fat i essensen af problematikken. Læs den her, hvis du har lyst: http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3525216
|
Ja, tingene sker hurtigt i denne sag nu. De muslimske lande er også opmærksom på at de kan få meget opmærksomhed.
Jeg tror IKKE konflikten løses indenfor den nære fremtid. De muslimske lande, vil ikke "nøjes" med det JP skriver til dem idag. De mener at regeringen har et ansvar for det som vores aviser skriver. Det er det, som er helt ude i hampen. De kan jo blive ved...
Det jeg nu ser som en stor trussel, er at de vil (og måske også gør) sætte mange vestlige handlinger i relation til deres religion, og hvis vi først giver slip og gør som de siger... ja, så har de mulighed for at gøre det samme igen. Alt kan efter deres mening sættes i relation til religion. De blander netop politik og religion. Tænk på hvilke konsekvenser det kan få for mennekser i den vestlige verden.
Indtil videre har konflikten kostet 100 arbejdspladser på Arla.
Jeg er desværre af den overbevisning, at denne konflikt kun lige er startet.