Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 11 ud af 22 (220 indlæg)
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen så gerne
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3560720

Historien gentager sig selv .... det fleste uroligheder / krige igennem historien er sket i Religionens navn..... på alle sider af troesretninger.
Som det er sagt mange gange i løbet af historien, så bærer utringsfrihed også et ansvar til at "holde kæft", hvilket Jyllands Posten åbenbart ikke var enig i eller blåøjet nok til ikke at se konsekvenserne af.

Jeg har nu ikke set Fogh sige undskyld på egne eller andres vegne.
At han tager personligt afstand fra det er noget helt andet og det tror jeg nu heller ikke er så svært at få Danskerne til at sige , men dertil at vi skal sige undskyld på en Avis´s vegne er noget helt andet.

Personligt finder jeg det dog mærkeligt og uacceptabelt at det skal gå ud over helt uskyldige mennesker som skal have tæsk eller trues på livet fordi de arbejder for en Dansk virksomhed.
At det gøres i Muhammeds navn tror jeg heller ikke de flestes Muslimer finder "iorden" eller ioverensstemmelse med deres tro.
Tilsidst kan jeg dog kun være enig med "den innovative" i at det med at brænde en Koran af på Rådhuspladsen kun er at bevæge sig i den forkerte retning og bidrage til den uforsonelige foragt...... MEN, der ligger også et ansvar hos de Muslimske lande til ikke at lade dette gå over gevind.

Lad os håbe vi snart kan lægge alt dette bag os og komme videre.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9737
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:38

Jeg er meget enig med dig, "den innovative", men vi står vist lidt alene herinde :)

Med hensyn til afbrænding af flag er det en interessant debat. Flagafbrændinger er ikke vigtig som en fysisk handling men derimod som en ytring - det er det man fortæller med en flagafbrænding som er vigtig, ikke selve afbrændingen af et stykke tyndt stof.

I USA har denne debat ofte været temmelig voldsom, men jeg er enig med de fleste af mine gode venner i USA, når de siger at flagafbrænding i virkeligheden er den ypperste form for ytringsfrihed - friheden til at kritisere det system som giver dig ytringsfrihed. Hvis ikke man kan kritisere det land man selv er en del af, eller andre lande for den sags skyld, hvor er så ytringsfriheden? Flere herinde har påpeget at ytringsfrihed ikke kan gradbøjes, men når nogle palestinensere så afbrænder dannebrog så kan den åbenbart gradbøjes for det synes I er helt forkert. Det fatter jeg ikke.

Jeg synes de mest fornuftige udtalelser i denne sag er kommet fra Bill Clinton der sammenligner de handlinger der er foregået i Danmark, og mange andre steder i den vestlige verden i de senere år, med den antisemitisme som vi nu har brugt over 50 år på at bekæmpe. Skal den nu erstattes af antiislamisme? Nej, gu skal den ej - den skal bekæmpes på samme måde som antisemitismen. Jøder, muslimer og kristne er lige så forskellige som alle andre, og når man over en bred kam forhåner en så stor gruppe mennesker, så har det alvorlige konsekvenser som vi ser det nu - og som vi så det i Europa i 30''erne og 40''erne.

Det betyder ikke at jeg synes man skal afholde sig fra at kritisere rabiate imaner, eller andre ekstremistiske regiligiøse gruperinger når de siger eller gør noget man finder åndssvagt. Det kaldes debat, og det er fint nok, men når man kommer til det niveau hvor "alle jøder er svin", "alle muslimer er terrorister" og tilsvarende, så står jeg personligt af.
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 20:29

At irakere brænder kirker af har intet med denne sag at gøre. Irak er i krig med sig selv og med besættelsesmagterne. Det ville være det samme som at sige at det er ok at slå handicappede fordi at en handicappet i thailand angreb en dansker.

Øh... Dårligt eksempel, men håber du forstår pointen. Vi skal helst ikke manipulere med realiteten.
Fra Holte
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 62
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 20:49
ehhh at manipulere var bestemt ikke hensigten.
Men i går blev den "event" kædet sammen med tegningerne.
Overskriften i artiklen lyder også "Tegninger: Kirker i Irak bombet" og det var det spørgsmålet "den Innovative" var om.

Så kan du sige at TV2 manipulere

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 22:56

Jeg skrev i et indlæg om hvad danskere ville synes om hvis jeg urinerede på det danske flag og sagde det lignede et toilet?

- Det ville jeg synes var noget underligt noget at gøre. Jeg kan heller ikke se der er et argument for at denne handling er beslægtet med dansk kultur.

Nu vil man mødes på rådhuspladsen på lørdag og brænde koranen af. Hvor er jeres ellers så smukke ytringsfirhed? Den gælder vist kun over andre? Det var vist ikke sjovt, da Lars Von Trier klippede i det danske flag, det var vist ikke sjovt at nogle dumme palæstinsere afbrændte det danske flag?

Da jeg så af muslimerne afbrændte det danske flag i TV, var det da ikke behageligt, - det vil jeg da nævne for god ordens skyld. At muslimerne gør det, kan jeg kun respekterer.

Udfra de informationer jeg har fået, er det ekstremister  fra højrefløjen, som ville lave dette "stunt" på rådhuspladsen korrekt? Jeg tager afstand fra det. Det har heller ikke noget med dansk kultur at gøre.

Hvad sagde Anders Fogh: ''Dette er ytringsfrihed, som er en del af vores værdier''. Hvad siger han nu? ''Jeg undskylder, jeg tager afstand fra disse billeder''

Som tidligere skrevet, tager Anders Fogh personligt afstand fra det. Han har ikke undskyldt.

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 23:00
[QUOTE]Dato: 1/31/2006 8:29:08 PM Forfatter: Den innovative
At irakere brænder kirker af har intet med denne sag at gøre.

- TV2 har,som Gamle skriver, bragt nyheden i en morgenudsendelse mandag morgen. Der blev det sagt at man "mener"  at det har forbindelse til tegningerne.

Jeg synes bare det er meget tilfældigt at det er 4 kristne kirker der bliver futtet af. Præsten i den ene havde netop sagt at han tog afstand fra tegningerne, og efterfølgende blev de futtet af.

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 23:10

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, vil muslimerne udnytte situationen, og relaterer deres handlinger til religion, og bruge det mod den vestlige verden.

De seneste udtalelser fra muslimer i mellemøsten, står åbent frem og siger at hvis Statsministeren undskylder, er det ikke godt nok. De vil have at dronningen skal gøre det.... - Hallo... - det er sygt, og det kommer aldrig på tale.

Det med at boycutte herboende muslimers forretninger, er noget nonsens. Det er et forbandet primitivt modspil, som ikke løser noget.

Jeg spørger: - Hvor er de ledende Muslimer og Imamer i denne debat? - enkelte trådte frem til pressemøde i dag, og ros for det. Jeg havde håbet på der var flere aktive muslimer, som ville kæmpe for dæmpe konflikten, men jeg synes ikke det sker...

Tilmeldt 22. Dec 05
Skrevet kl. 14:33
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22

Hvis de vil boykotte alle lande der har portrætteret profeten, så omfatter listen nu: Danmark, Tyskland, Frankrig, Island, Iran, USA og Mexico. Jeg glæder mig til at se den første oliesheik skrotte Mercedesen til fordel for en ny suzuki swift

I forlængelse af Rosenstads seneste kommentar, kan det oplyses at de snart ikke har mere smør:

Indtil de lærer selv at producere deres fødevarer og ikke bare pumpe olie op af jorden, bør de nok planlægge deres blokader lidt bedre. At Saudi Arabien så sent som i december blev optaget i WTO virker lidt paradoksalt... dog har jeg ikke hørt at WTO vil skride ind overfor Saudi Arabien, men der har været snak om at Egypten kan komme til at betale erstatning til Danmark, hvis deres regering støtter en blokade.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55

Tingene sker hurtigt, men det handler ikke længere om ''os'' og ''dem''. Sagen bliver nu brugt indenrigspolitisk både af ''os'' og ''dem'', det er en god undskyldning for at Arla (''os'') kan skære arbejdspladser væk som de allerede ville skære væk og det er en god undskyldning for Libyen/Saudi-Arabien (''dem'') til at fjerne opmærksomhed fra indre uroligheder. Vi er begge lige gode om at bruge sagen til vores egne formål.

Hele sagen er en fis i en hornlygte, selv Islamisk Trossamfund har nu vendt 180 grader og sagt god for ''vores'' undskyldninger (se http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/01/31/074932.htm) og vil arbejde sammen med os for at udbedre misforståelserne.
[/QUOTE]

Så meget for Islamisk Trossamfund - nu er deres Abu Laban taget i at lyve for åben skærm. I går på dansk tv var han indstillet på at begrænse boykot m.m. - og senere på arabisk tv siger han det stik modsatte. Disse mennesker er ganske enkelt rablende vanvittige og aldeles utroværdige. Og nu er det igen bevist.

Til gengæld har aviser i Tyskland, Frankrig og Island vist deres støtte til den kamp for ytringsfrihed, der er tale om. Det synes jeg er flot! Den civiliserede del af verden må stå sammen - IKKE om at fornærme islam eller profeten - men om at belære de mere primitive samfund om, at ytringsfriheden ikke står til diskussion. Og det er så det, der sker nu.

Lad os i Danmark vise forskellen og UNDLADE at boykotte muslimers forretninger. Og lad os gøre alt, hvad vi kan for at forhindre, at tåbelige ekstremister afbrænder koranen på dansk grund. Den slags primitive ytringer er der nok af andre landes folkeslag, der benytter (som vi ser det rettet mod Danmark netop nu), og det skal vi holde os for gode til.

Der ER en afgrundsdyb kulturel og humanistisk forskel på "os" og "dem", og den ser vi komme til udtryk nu. Lad os klappe de moderate muslimer på skulderen - og give en lige så kold skulder til ekstremisterne.
Side 11 ud af 22 (220 indlæg)