Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 12 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/1/2006 6:54:36 PM Forfatter: Rosenstand

Til gengæld har aviser i Tyskland, Frankrig og Island vist deres støtte til den kamp for ytringsfrihed, der er tale om. Det synes jeg er flot!

Samt Italien, Spanien, Mexico, Holland, Schweiz  og sikkert flere jeg har glemt :)

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:29

Ved i hvad?

Det her er vaskeægte ekstremisme og fundamentalisme. Danskerne og vesterlændinge er ikke en dag bedre selv. Man snakker om at bekæmpe ekstremisme og fundamentalisme. Men det viser sig at danskere og vesterlændinge er mindst lige så ekstremistiske og fundamentalistiske i deres egne idealer. Hvor svært kan det være at indrømme man har begået en fejl i stedet for at forsvare sin ytringsfrihed som var det jeg ved ikke hvad.

Fundamentalister!!!!!
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 16:35
Ytringsfriheden er et grundprincip i demokrati - det skal sku forsvares. Så må du kalde det hvad du vil.
Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 16:40

Ja, muligt.

Men så lad vær med at kalde muslimerne for fundamentalister når de prøver at forsvare tegningerne af profeten. For han er mindst lige så vigtig for islam som ytringsfriheden er for demokratiet,

Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 16:50
Når I truer os på livet, kræver undskyldninger fra dronningen osv. osv - så kalder vi jer for fundamentalister. Hvilken fejl mener du, at statsministeren eller dronningen har begået? Eller mejeriarbejder Jensen? Vores våben er ord og ytringsfrihed - jeres våben er terrortrusler, afbrænding af flag etc. Derfor kalder vi jer fundamentalister - når vi er i godt humør. Vil du undgå det, bør protesterne mod tegningerne følge civiliserede spilleregler. Når de engang gør det (hvis det nogensinde sker), er sagen en anden.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:54
Dato: 2/2/2006 4:29:06 PM Forfatter: Den innovative

Ved i hvad?

[...]

Fundamentalister!!!!!

Hvem ved, du virker i hvert fald til at være kommet rimelig skæv ind i debatten. Sikke en omgang påstande og udråbstegn at smide på bordet. Jeg har endnu ikke kaldt dem fundamentalister så hvem du hentyder til forstår jeg ikke - jeg vil gerne give dig medaljen for det mest uovervejede indlæg i denne debat so far.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:22

> Hvilken fejl mener du, at statsministeren eller dronningen har begået?

Droningen representere et af de mest middelalderlige og udemokratiske elementer i vores samfund. Kongehuset hører i sin nuværende form overhovedet ikke til i et moderne demokrati som vores. I den konkrete sag har hun dog ikke personligt gjort noget, men i følge grundloven har hun en central placering i det land, som mange med rette opfatter som meget krænkende og fjendsk overfor en stor gruppe muslimer.

Statsministerens fejl er så mange at jeg vil opgive at beskrive dem her ... :)

> Vores våben er ord og ytringsfrihed

Hvordan kan det så være vi har et militær? Et militær som vi p.t. blandt andet anvender til at myrde muslimer i Irak. Vold er en accepteret "forhandlingsform" for samtlige nationer i verden - når man ikke kan snakke sammen mere acceptere vi vold. Det er derfor vi alle har et "forsvar" (sjovt mok er der ingen der siger de har et "angreb" ...)

Jeg er imod vold - i stort set alle situationer, uanset om det er børn der slås i børnehaven, rockere der skyder på hinanden (og os andre), terrorister eller krigsliderelige verdensledere. Det er vold alt sammen. Fysisk magtanvendelse. Jeg kan til nød forstå folk der i et egentligt forsvar af deres liv og lemmer bruger vold - f.eks. hvis man selv bliver overfaldet af bøller, en kvinde der sparker en voldtægstmand i skridtet, modstandsbevægelsen under 2. verdenskrig eller tilsvarende lokale frihedskæmpere rundt omkring i verden.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:23
Og det var så det!
Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 17:26

Dato: 2/2/2006 4:50:02 PM Forfatter: Rosenstand Når I truer os på livet, kræver undskyldninger fra dronningen osv. osv - så kalder vi jer for fundamentalister. Hvilken fejl mener du, at statsministeren eller dronningen har begået? Eller mejeriarbejder Jensen? Vores våben er ord og ytringsfrihed - jeres våben er terrortrusler, afbrænding af flag etc. Derfor kalder vi jer fundamentalister - når vi er i godt humør. Vil du undgå det, bør protesterne mod tegningerne følge civiliserede spilleregler. Når de engang gør det (hvis det nogensinde sker), er sagen en anden.

Hej igen,

Hvem er i, hvem er jeres? Hvad ved du om mig? Mejeriarbejder Jensen er bare en uskyldig brik i det store spil, ligesom den uskyldige bonde i Irak der bliver skudt af danske og amerikanke fejlskud!

Den danske regering kunne have taget imod de opfordringer til møder og dialog om tegningerne utallige gange. Den danske regering kunne tage afstand fra tegningerne som alle andre lande har gjort. Jeg bebrejder ikke ytringsfriheden, men hvis du nu læste de tidligere indlæg, så ville du måske "forstå", at der er noget der hedder respekt og pli. Det er hykleri af olympiske dimensioner når danskerne går amok over flagbrænding, anti-semitisme - og straks tager afstand fra det. Blasfemi? Hvorfor gælder den kun jøder?!

Mht. at jeg kalder jeg kalder folk for fundamentalister: Prøv lige at læs mit indlæg igen! Hvis du ikke kan se, at det er ment som en spøg, ovenikøbet et citat fra Tøger Seidenfaden, glimrende redaktør, så spilder jeg min tid.
Men... Bag vær spøg er der en sandhed. Hvis danskerne ikke var fundamentalister, så ville man ikke forsvare ytringsfriheden så voldsomt.
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 17:39

> Vores våben er ord og ytringsfrihed
Hvordan kan det så være vi har et militær? Et militær som vi p.t. blandt andet anvender til at myrde muslimer i Irak. Vold er en accepteret 'forhandlingsform' for samtlige nationer i verden - når man ikke kan snakke sammen mere acceptere vi vold. Det er derfor vi alle har et 'forsvar' (sjovt mok er der ingen der siger de har et 'angreb' ...)

- Der er en grund til det hedder Forsvaret. Det er ment som selvsamme. Det vil være en smuk verden, hvis vi alle kunne stole på hinanden, hvis vi alle kunne være trygge ved skulle mødes med en anden kultur.... det er smukt, men bare ikke realistisk.

Når vi har et forsvar, er det bl.a. fordi vi skal være istand til at forsvare sig overfor ekstremister og mennesker der bruger ulovligemetoder i deres måde at kommunikerer på.

Hvis vi ikke havde et forsvar, ville vi være et let offer. Og jo, det danske forsvar betyder noget. Det er nogle af verdens bedst uddannede soldater, og skiller sig ud fra andre landes soldater, til Danmarks fordel.

Jeg er imod vold - i stort set alle situationer, uanset om det er børn der slås i børnehaven, rockere der skyder på hinanden (og os andre), terrorister eller krigsliderelige verdensledere. Det er vold alt sammen. Fysisk magtanvendelse. Jeg kan til nød forstå folk der i et egentligt forsvar af deres liv og lemmer bruger vold - f.eks. hvis man selv bliver overfaldet af bøller, en kvinde der sparker en voldtægstmand i skridtet, modstandsbevægelsen under 2. verdenskrig eller tilsvarende lokale frihedskæmpere rundt omkring i verden.

- Det er igen smukt, men ikke realistisk. Jeg bryder mig heller ikke om vold, men jeg har erkendt at det er noget der sker hverdag i Danmark. Jeg tror ikke der er ret mange der bryder sig om de eksempler du nævner. Jeg gør ihvertfald ikke.

Som nation, bliver vi nød til at have en ordensmagt med autoritet. Magt, er noget mange opfatter som et negativt ladet ord. Men fakta er at det er absolut nødvendigt at anvende magt, for at få vores samfund til at fungerer. Det skal anvendes korrekt, men det er og bliver en nødvendighed.

Side 12 ud af 22 (220 indlæg)