> Vores våben er ord og ytringsfrihed
Hvordan kan det så være vi har et militær? Et militær som vi p.t. blandt andet anvender til at myrde muslimer i Irak. Vold er en accepteret 'forhandlingsform' for samtlige nationer i verden - når man ikke kan snakke sammen mere acceptere vi vold. Det er derfor vi alle har et 'forsvar' (sjovt mok er der ingen der siger de har et 'angreb' ...)
- Der er en grund til det hedder Forsvaret. Det er ment som selvsamme. Det vil være en smuk verden, hvis vi alle kunne stole på hinanden, hvis vi alle kunne være trygge ved skulle mødes med en anden kultur.... det er smukt, men bare ikke realistisk.
Når vi har et forsvar, er det bl.a. fordi vi skal være istand til at forsvare sig overfor ekstremister og mennesker der bruger ulovligemetoder i deres måde at kommunikerer på.
Hvis vi ikke havde et forsvar, ville vi være et let offer. Og jo, det danske forsvar betyder noget. Det er nogle af verdens bedst uddannede soldater, og skiller sig ud fra andre landes soldater, til Danmarks fordel.
Jeg er imod vold - i stort set alle situationer, uanset om det er børn der slås i børnehaven, rockere der skyder på hinanden (og os andre), terrorister eller krigsliderelige verdensledere. Det er vold alt sammen. Fysisk magtanvendelse. Jeg kan til nød forstå folk der i et egentligt forsvar af deres liv og lemmer bruger vold - f.eks. hvis man selv bliver overfaldet af bøller, en kvinde der sparker en voldtægstmand i skridtet, modstandsbevægelsen under 2. verdenskrig eller tilsvarende lokale frihedskæmpere rundt omkring i verden.
- Det er igen smukt, men ikke realistisk. Jeg bryder mig heller ikke om vold, men jeg har erkendt at det er noget der sker hverdag i Danmark. Jeg tror ikke der er ret mange der bryder sig om de eksempler du nævner. Jeg gør ihvertfald ikke.
Som nation, bliver vi nød til at have en ordensmagt med autoritet. Magt, er noget mange opfatter som et negativt ladet ord. Men fakta er at det er absolut nødvendigt at anvende magt, for at få vores samfund til at fungerer. Det skal anvendes korrekt, men det er og bliver en nødvendighed.