Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 15 ud af 22 (220 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er på papiret det er et demokratiet, no offence, men læs lige det link engang til og så vil du osse se at har overset denne lille bemærkning

>Parlamentet har ingen reel magt.

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 02:52
Dato: 2/5/2006 2:31:58 AM Forfatter: Henrik Nielsen
Det er på papiret det er et demokratiet, no offence, men læs lige det link engang til og så vil du osse se at har overset denne lille bemærkning

>Parlamentet har ingen reel magt.

- Læs 3. afsnit i INDENRIGSPOLITISK SITUATION 

Det er måske ikke det perfekte demokrati endnu, men det er ikke diktatur. Danske nyhedsmedier, har idag gjort meget ud af at fortælle at det er et demokrati, hvorfor det netop er så skræmmende at handlinger som afbrændingerne af ambasaderne finder sted.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:26
Dato: 2/5/2006 2:52:07 AM Forfatter: The game

- Læs 3. afsnit i INDENRIGSPOLITISK SITUATION
Det er måske ikke det perfekte demokrati endnu, men det er ikke diktatur. Danske nyhedsmedier, har idag gjort meget ud af at fortælle at det er et demokrati, hvorfor det netop er så skræmmende at handlinger som afbrændingerne af ambasaderne finder sted.

Punktet "MENNESKERETTIGHEDSSITUATIONEN" er også interessant:
Langt størstedelen af befolkningen er reelt uden politisk indflydelse, og en del af det kurdiske mindretal er uden borgerlige rettigheder. Nyhedsmedierne må løbende underkaste sig selvcensur. Korruption er udbredt og omfatter også de juridiske institutioner.

Hvis det skal kaldes demokrati, selv med indrømmelsen om at det ikke er perfekt, så er det udfra den definition på demokrati som vi kendte for ~150år siden. Det kommer aldrig ind under dagens definition på demokrati, som et system hvor folket direkte/inddirekte bestemmer og uden udelukkelse af specielle befolkningsgrupper (kan sikkert diskuteres længe, men dette mener jeg nu engang må være med under begrebet "demokrati" som vi kender det i dag).

Semi-OT: Der er kommet flere tegninger

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:01
Jeg har en hel ny ide. Lad os prøve de fundamentalistiske og ekstremistiske danskeres ytringsfrihed af.

En ekstremisme omkring demokratiet, der gør at man ikke vil gå på kompromis!

Lad os gøre grin med holocausten og jøderne og se om regeringen tager afstand fra det?

Lad os opfordre Jyllands Posten og de andre medier til at droppe selvcensuren og starte en debat om vi stadig skal have ondt af jøderne. Lad os opfordre alle medier til at trykke Ariel Sharon som en gris og Simon Peres som en jøde med en bombe på hovedet? Sjovt ikke!?

Jeg kan godt love jer for at man hurtigt vil tage afstand fra det fra alle vinkler og tvinger imamerne til at tage afstand fra det.

Til sidst.... Tror I at Flemming Rose og Carsten Juste overhovedet har fattet hvor alvorlig denne krise er? Hvorfor er de så ekstremistiske de to? Krisen har på ingen måder toppet endnu, er jeg desværre bange for.
Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 16:13
Hvis du vil gøre grin med holocaust, vil jeg bekæmpe det, du gør - og jeg vil kæmpe for din ret til at gøre det!

Jeg vil bekæmpe dine handlinger med lovlige midler - ikke ved at true alle af din race med død, brænde ambassader af etc. etc.

Jeg vil kæmpe for, at du må tegne, hvad du vil - og publicere det. Og samtidig være uenig med dig.

Det er sådan, man gør i et demokrati - og det burde du lære.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:58
Per Stig Møller har selv lige understreget, på sin pressekonference, det jeg hele tiden har sagt: Ytringsfriheden i Danmark er IKKE ubegrænset! - f.eks. er blasfemi ulovligt. Det er så op til domstolende at afgøre om loven er brudt. Problemet er at de fleste af os kan være enige om at stærk anisemitisk materiale er blasfemisk, og det dømmes der også for, hvorimod tilsvarende antiislamisk materiale tilsyneladende ikke anses for ligeså blasfemisk. Det kan jeg godt forstå hvis muslimer finder krænkende. Der må være lige regler på tværs af religionerne.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Dato: 2/5/2006 4:01:00 PM Forfatter: Den innovative
Jeg har en hel ny ide. Lad os prøve de fundamentalistiske og ekstremistiske danskeres ytringsfrihed af.
En ekstremisme omkring demokratiet, der gør at man ikke vil gå på kompromis!
Lad os gøre grin med holocausten og jøderne og se om regeringen tager afstand fra det?

Den er altså langt fra ny, det gør de jævnligt i de arabiske medier. Jeg så i går en diskution på CNN mellem henholdsvis en araber/muslim i en høj stilling og ligeledes en amerikaner fra udenrigsministeriet (må I ikke hænge mig op på, men husker på at det var der han var ansat). Der diskuterede de blandt andet hvordan det kunne være, at muslimerne følte sig så stødte over tegningerne når araberne nu selv helt reglmæssigt latterliggjorde jøderne og deres religion.

... udover det så mener jeg ikke at diskutionen faldt ud til muslimernes fordel, da han flere gange prøvede at tale uden om når han blev stillet et direkte spørgsmål - selv de spørgsmål han fik fra studieværten prøvede han at lede over på helt andre ting.

>Der må være lige regler på tværs af religionerne.

Det lyder absolut som et rimelig krav - men grundet førnævnte debat på CNN har jeg svært ved at tage det seriøst, når det bliver udløst af muslimer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:05

Hvor var alle klynkerne henne, da afghanske muslimer sprængte to statuer af Buddha i luften? Og når "den innovative" foreslår krænkelser af f.eks. jøder - er det så fordi han ikke ved, at det er en næsten daglig forteelse i arabiske lande?

Jeg kan forstå, at muslimer ikke må tegne Muhammed - men de kan da aldrig bestemme, om ikke-muslimer må gøre det?

Jeg er efter de senste begivenheder fuldt og helt overbevist om, at man ikke kan argumentere med den del af muslimerne, der er fundamentalistiske. De forstår det ganske enkelt ikke, og derfor må de ty til den retorik, de kender og forstår: Vold.

- og derfor har vi nok kun set begyndelsen... 

Dialogen fra de stakkels krænkede og fredselskende muslimer har mange ansigter. Her er et af dem:

En pølsemand på Frederiksberg blev fredag overfaldet af to unge mænd og slået adskillige gang med et baseballbat, fordi han solgte 'urent kød'

/ritzau/ - 10:34 - 5. feb. 2006
Senest opdateret - 11:09 - 5. feb. 2006  

- Danskersvin. Du sælger urent kød.

Sådan faldt ordene angiveligt, da en pølsemand på Frederiksberg fredag eftermiddag blev overfaldet med et baseballbat af to unge mænd med udenlandsk baggrund.

Forinden havde de to mænd bedt om to brød, men da pølsemanden rakte brøddene over disken, greb den ene fat i hans hænder, mens den anden hamrede løs på pølsemandens hænder med battet og slog hans fingre til blods.

Efterfølgende tog pølsemanden på skadestuen, og lørdag henvendte han sig til politiet på Frederiksberg for at indgive anmeldelse.

Vagthavende hos Frederiksberg Politi betegner overfaldet som grov vold, og er nu på jagt efter de to unge mænd, som ifølge pølsemanden har tyrkisk baggrund og er mellem 18 og 20 år.

Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 23:05
Hvis man har fulgt med i debatten så blev tegninger publiveceret for over 4 måneder siden. Siden har foreninger og individer bedt om afstandstagen, men det omvendte er sket.Trusler og afbrændinger har foregået den sidste uges tid, før det var der foreslag om dialog og respekt, men det afvist på det skarpeste.

I bekræfter bare at I ikke ville tillade at det samme skete, hvis man gjorde grin med jøderne og holocausten. Hvor er den smukke ytringsfrihed?

Mange her i forummet har bare bekræftet hvor rabiate og ekstremistiske nogle er i deres demokratiske holdninger. Sidst men ikke mindst har folk vist hvor hykleriske de er.

Gør man grin af muslimere er det ytringsfrihed, gør man grin af jøder og holocaust er det blasfemi og noget man skal tage afstand fra.
Tilmeldt 23. Jan 06
Skrevet kl. 23:18
Jeg skrev:  
Hvis du vil gøre grin med holocaust, vil jeg bekæmpe det, du gør - og jeg vil kæmpe for din ret til at gøre det!

Jeg vil bekæmpe dine handlinger med lovlige midler - ikke ved at true alle af din race med død, brænde ambassader af etc. etc.

Dermed mener du, at jeg bekræfter, at jeg ikke ville tillade, at du gør grin med holocaust? Under hvilket system er du opvokset? Lad mig fortælle dig, at i et system som det danske har jeg ingen hjemmel til at tillade dig eller forbyde dig at gøre grin med holocaust, for vi har ytringsfrihed. Er jeg uenig med dig, kan vi debattere, diskutere og - i yderste konsekvens - kan jeg boykotte dine varer. Men true dig med død, afbrænde dine ambassade eller fortælle dig, at nu vil jeg slå din familie ihjel? Nej - aldrig! Og DER er den fundamentale forskel. 

Du vil bemærke, at jeg flere gange har skrevet, at jeg ikke mener, JP burde have bragt tegningerne - for hvorfor fornærme nogen med tegninger, som ikke havde et vigtigt formål? Men JP har RET til at bringe dem - og uanset om jeg er enig i tegningerne eller ej, vil jeg forsvare den ret.

Det er nuancer i vores system i Danmark, som jeg er stolt af. At der er pressefrihed og ytringsfrihed. Når nogen ytrer sig uheldigt, har vi ret til at debattere mod dem. Og vi har ret til at boykotte dem. Men ingen - hverken indefra eller udefra - har ret til at knægte ytringsfriheden.

Det er legitimt, at muslimer bliver stødte over tegningerne. Jeg forstår ikke hvorfor - men jeg anerkender, at det er sådan, det er. Og jeg anerkender deres ret til at boykotte danske varer - ligesom jeg hævder min egen ret til at mene, det er en overreaktion.

Du må da også have det rart med, at du både kan og må kalde os for hyklere, rabiate og ekstremistiske? I mange andre lande kunne det have kostet dig dyrt. Jeg er glad for og stolt over, at du her i Danmark både kan og må!
Side 15 ud af 22 (220 indlæg)