Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 16 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/5/2006 4:57:30 PM Forfatter: Mikkel deMib Per Stig Møller har selv lige understreget, på sin pressekonference, det jeg hele tiden har sagt: Ytringsfriheden i Danmark er IKKE ubegrænset! - f.eks. er blasfemi ulovligt. Det er så op til domstolende at afgøre om loven er brudt. Problemet er at de fleste af os kan være enige om at stærk anisemitisk materiale er blasfemisk, og det dømmes der også for, hvorimod tilsvarende antiislamisk materiale tilsyneladende ikke anses for ligeså blasfemisk. Det kan jeg godt forstå hvis muslimer finder krænkende. Der må være lige regler på tværs af religionerne.

- Det er rigtigt at der er domstolene der skal afgøre om loven er brudt. En anden ting Per Stig gjorde opmærksom på var at der ikke var regeringens ansvar, men at der ligger hos domstolene.  Politekerne vedtager lovene, og domstolene afgører sagerne.
------

Det jeg så medierne gjorde meget opmærksom på idag, var at der ligger mere og andet bag f.eks. handlingerne i Syrien. At folket reagerer således, er ikke KUN p.g.a. nogle tegninger af profeten. Der ligger meget andet bag. (udtalelse fra Helle Lykke, en "ekspert" i mellemøsten)  Der er nu en glimrende lejlighed til at komme ud med en masse vrede, og hvorfor så ikke la det gå ud over Danmark, når vi var i vælten.....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:46
Der er ingen tvivl om at sagen er kompleks - og som jeg hele tiden har sagt, er der mange årsager til at det er blevet så voldsomt. De indenrigspolitiske og interne dagsordner, opgør og uenigheder i mellemøsten har uden tvivl meget med de seneste dages udvikling at gøre. På den anden side er tegningerne i sig selv, heller ikke hele forklaringen på den oprindelige kritik - tegningerne blot det sidste, og mest perfide, skud på stammen af ret grove angreb der i stigende grad har været i vesten siden 9/11. Jeg tror man også bliver nødt til at se udviklingen i dette lys - og det er jeg jo langt fra den eneste der mener. Faktisk har mange, benyttet de foregående uger, til at påpege at vi alle har et ansvar for verdens religioner kan enes.

Jyllands Posten har med sine tegninger været med til at kaste benzin på en ulmende bombe og det var dumt, men i bund og grund mener jeg i lige så høj grad man kan anklage alle de andre (hovedsageligt ekstreme højrefløj) der gennem de sidste år har været med til at få alverdens muslimer til at opfatte den vestlige verden som et mere islamisk-fendsk landskab - langt fra så tollerent som det påstås, og som de fleste af os heldigvis gerne vil have at det er.

Jeg synes at den engelske Udenrigsminister sagde det meget godt: "There IS a freedom of speach but there is NOT obligation to insult!"

Lige nu og her må det naturligvis handle om at komme tilbage på sporet. Der er ingen undskylding for den form for vold der foregår lige nu. Jeg er som sagt i mod vold - også denne, og det må stoppe. Når det så er overstået kan vi komme tilbage til hvordan vi skaber en bedre og mere sikker verden for os alle - personligt tror jeg ikke på at løsningen ligger i flere fornedrende ytringer, had, racisme, krig og højre-ekstremisme. Jeg tror det ligger i en større accept, fra ALLEs side, af at vi er temmelig forskellige.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:17

Der er en ganske interessant vinkel på problematikken på http://www.jp.dk/meninger/artikel:aid=3537928/

Det KAN være vanskeligt at bevare et nuanceret syn på islam for os vesterlændinge, når vi præsenteres for videoer, hvor en araber skærer halsen over på en vesterlænding, mens han råber "Allah U Akbhar" (sikkert ikke rigtigt stavet). Eller når Osama bin Laden kommenterer 9/11 med et tilsvarende Allah U Akbhar. Det betyder "Gud er stor", og når en hel stribe terrorhandlinger udføres med den melding og andre lignende meldinger fra Koranen og islam generelt - ja så er det vel med til at danne vores billede af den religion.

Efterfølgende ser vi de sindssyge handlinger i den sidste uge, som ALLE begås med henvisning til Koranen. Og vi har set de bizzare love i Afghanistan - alle med henvisning til Koranen. Og vi ser dem, der burde være de ypperste repræsentanter for islam i Danmark (Abu Laban m.fl.) afsløret som gemene løgnere. Det gør det altså svært at være tolerant...

Vi skal ikke langt tilbage i tiden, før masser af uhyrligheder blev begået med henvisning til Biblen - bare så dette ikke bliver for ensidigt. Men vi lever i 2006, og det ER altså stadig ekstremisterne blandt muslimerne, der sætter dagsordenen. Det kan vi ikke se bort fra - og desværre giver det næring til de højreekstremister, der er lige så meget "utøj" som alle andre ekstremister er det.

Der ligger en ENORM opgave på skuldrene af de moderate muslimer, som nu - tvunget af situationen - er nødt til at blive mere synlige, tale imod deres vanvittige trosfæller og være med til at tegne et andet billede af den religion, som vi primært ser eksponeret som en religion, der er udgangspunktet for barbariske handlinger. De store masser af muslimer overalt i verden, som ikke hylder terror sidder med nøglen til Vestens tolerance. Eller sådan tror jeg, det er...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:45
Med din holding kan jeg blot konstatere at du også nok må leve med endnu mere terror fremover. Din ensidige tilgang til sagen er NETOP grundlaget for problemet. Før vi kommer over den selfedhed kommer vi ikke videre ...
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:52
Dato: 2/6/2006 12:45:31 AM Forfatter: Mikkel deMib
Jyllands Posten har med sine tegninger været med til at kaste benzin på en ulmende bombe og det var dumt, men i bund og grund mener jeg i lige så høj grad man kan anklage alle de andre (hovedsageligt ekstreme højrefløj) der gennem de sidste år har været med til at få alverdens muslimer til at opfatte den vestlige verden som et mere islamisk-fendsk landskab - langt fra så tollerent som det påstås, og som de fleste af os heldigvis gerne vil have at det er. 

Jeg ved nu ikke. for det viser at der regelmæssigt er antisemitiske tegninger i de arabiske aviser, og det er vi da ikke gået amok, måske netop fordi vi er generalt mere tolerante? De eksempler jeg har set i de seneste dage, så er JP tegnigerne helt klart Anders And i forhold.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:21
Hellere selvfed end selvdød - og hvis årsagen til mere terror skal findes i et forsvar af ytringsfriheden og et ønske om mere respekt for VORES lands love, so be it! Hellere det end lefleri for grupper, der kun vil os ondt.
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 09:45
Indtil nu har der i verdenshistorien ikke været mange eksempler på, at idioti kan bekæmpes med idioti. Og det gælder højst sandsynligt også i dette tilfælde. Hele denne affære om karkaturtegningerne handler jo overhovedet ikke om ytringsfrihed men om, at en stor del af verdens befolkning overhovedet ikke kender til demokrati.

Det kan den vestlige og demokratiske verden under ingen omstændighed svare tilbage mod med endnu mere idioti og flere primitive og rabiate handlinger. At vi alle heldigvis har haft mulighed for at danne vores helt egne meninger og synspunkter fra en fri og ucensureret mediestrøm, kan vi kun være glade for - og at der så til stadig også i vores del af verden også er meningsdannere med rabiate synspunkter, må vi lære at leve med. Derfor er vi stadig nødt til at vise omverden, at dialog og diplomati er den eneste måde hvorved man løser internationale kriser.

Men desvære avler dumhed ofte dumhed

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:52
Det er hørt! Og tilsyneladende er der visse positive takter midt i al galskaben netop nu. Lad os håbe, det bærer frugt.

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:39
Efter at ha fuldt denne udemærket debat, vil jeg komme med mine meninger.

Nu er det jo sådan, at muslimer som har boet,arbejdet og betalt skat i 30år, jo nok ikke ligefrem har lyst til at rejse, fordi at de er uenige med JP,Fogh og alle de andre.

Det er forkert, at muslimerne i mellemøsten reagere som de gør, men der er da også mange, især imamer,ledere ect som har, som har givet udtryk for at det er har udviklet sig i den forkerte retning og at boykottet ikke er rimeligt over for Danmark,da den danske befolkning ikke har gjort galt noget i denn sag.

Ytringfriheden skal bevares, og ingen kan komme og bestemme hvad der skal stå i de danske aviser,men ytringsfriheden skal dyrkes med omtanke og fornuft og uden at nedgøre andres religion.

Hvis vi i Danmark begynder at indføre boykot af den arabiske verdens varer, viser vi jo at vi ikke er en pind bedere end araberne i mellemøsten.

Hvad gør vi i EU i tilfælde af et boykot af mellemøsten, hvis de lukker for olien??

Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:49
Hordan kan en dansk pølsemand kende forskel på om overfaldsmændene var tyrkere,arabere el kurdere??Den holder ikke helt den der.

Det er det som er et stort problem i vores lille Danmark.
Efter sådan en historie,vil mange forbande tyrkere langtvæk,kan man ik bare sige at det var 2 unge indvandere??
Side 16 ud af 22 (220 indlæg)