Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten

Side 19 ud af 22 (220 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis jeg var dig, ville jeg undlade at købe mælkeprodukterne. De er nok er ligesom mange af muslimerne - lidt sure

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:52

> Som Simon Spies sagde, så er dårlig omtale også omtale...

Nej, det som Simon Spies sagde var at "al omtale er god omtale ..." hvilket dybest set er noget forbandet vrøvl. Spørg bare ham venstremanden som fornyligt blev snuppet med dilleren dybt begravet i en 13 årrig dreng. HAN havde med garanti gerne været fri for den efterfølgende omtale :)

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:52

Ja, man skulle satse på nonfood varer... altså f.eks. i emiraterne er der jo masser af danske luksusprodukter på markedet... mon ikke der kunne laves en god handel lige nu....

JH

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 14:58

Jeg er ret enig i BT''s leder fra idag

Det er snart længe siden at det har handlet om de famøse tegninger, så nogen foreslår at JP skulle kunne sagsøges, så er de vel osse med på i samme ånd at vi udviser de udenlandske statsborgere, der har rejst rundt og opildnet til had mod Danmark på et usagligt grundlag.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 20:25

Det er synd og skam, at der på dette tidspunkt i situationen overhovedet bruges kræfter på at finde syndere i denne sag. Jeg er enig i, at JP ikke burde have trykt tegningerne, fordi de dybest set ikke bar noget reelt formål. Men når det så er sagt:

I næsten tre måneder efter de var trykt, skete der ikke noget som helst nævneværdigt udenfor landets grænser. Så besluttede en gruppe imamer, at nu var tiden inde til at udføre noget seriøs 5. kolonne virksomhed - og de rejste så rundt i de arabiske og muslimske lande, hvor de bevisligt spredte løgne og opdigtede historier. DET satte gang i en boykot i Saudi Arabien (og boykot er bestemt en legitim ytringsform). Men det satte også gang i det sædvanlige "gadens parlament" i de arabiske lande med de deraf følgende traditionelle stenkast, afbrændinger af flag og meget mere. Det eskalerede til mordtrusler, terrortrusler og nærmest perverse krav om undskyldninger fra dronningen.

Vi må nødvendigvis - hvis der skal være en ærlig debat - have med, at protesterne dels bygger på urigtige påstande fra de herboende imamer, og dels kommer fra lande og befolkninger, hvor der er tradition for at gøre grin med og karrikere kristendom og dens symboler, kalde os vantro og urene osv. Vi bør også - i sandhedens tjeneste - huske på, at dødstruslerne og terrortruslerne er rettede mod ganske almindelige og aldeles uskyldige danskere inkl. "lille Lise på 5 år".

Nu er det jo ikke hvem som helst, der truer os på livet netop nu. Der er tale om organisationer og individer, som vi med jævne mellemrum de senere år har set på TV, hvor de med et rungende Allah U Ahkbar skærer halsen over på nogle vantro, pakker sig selv ind i sprængstoffer og detonerer dem i en menneskevrimmel af uskyldige mænd, kvinder og børn osv. osv. Eller flyver ind i World Trade Center.

Det er grænseløst naivt, hvis man i den nuværende situation glemmer dette - eller ikke tør forholde sig til det af misforstået politisk korrekthed. Eller i bare skræk lefler for de totalitære kræfter, der skjult bag tilsyneladende fromme ønsker om respekt har helt andre og meget skræmmende dagsordner.  

Min pointe i dette er, at lige her og nu står vi i en situation, hvor der er overhængende fare for danske liv - og måske for terrorangreb i Danmark. Hvis vi prøver at bilde os selv ind, at det er JP''s skyld, udsætter vi hinanden for meget farligt blændværk. Lige så lidt som vi kan forvente, at de arabiske lande vil ophøre med at fornærme os ved at piske kvinder, hugge lemmer af, tortere og meget mere - lige så lidt kan eller skal vi hverken ændre på eller undskylde for vores dyrebare og dyrt købte ytringsfrihed. Tegningerne i JP var en katalysator - men skylden ligger alene der, hvor mordtruslerne og terrortruslerne udspringer fra.  Vi skal ikke bilde hinanden ind, at vi opnår mere fred ved at undskylde - hvordan kan nogen tro det efter at have fulgt udviklingen den seneste uges tid? Og vi KAN ikke undskylde! Det har JP gjort for længe siden, og de var og er de eneste, der kunne gøre det. Har nogen tænkt på, at hvis statsminister, dronning eller arbejdsmand Jensen undskylder tegningerne, vil det være en 100% accept af, at enhver fornærmelse mod muslimer fremover er et anliggende mellem det samlede danske folk og de forurettede? Jeg vil da ikke tage ansvar for, at JP trykker nogle tegninger! Vil du?

Vi må i stedet give maksimal opbakning til de mange muslimer i Danmark og udenfor, som er moderate og som - på trods af at de er sårede over tegningerne - både kan og vil forholde sig civiliseret til problemerne, og som lige nu er ved at synliggøre sig i debatten. Det betyder også, at vi må være på vagt overfor de ekstreme højrekræfter, der opildner til boykot m.m. mod de herboende muslimer. Vi skal ikke boykotte nogen muslimer her i Danmark, vi skal ikke true dem og vi skal ikke forulempe dem. Men vi skal med udgangspunkt i dansk lov udvise eller på anden måde straffe de forrædere bla

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 22:37
Dato: 2/9/2006 8:25:23 PM Forfatter: Rosenstand

Det er synd og skam, at der på dette tidspunkt i situationen overhovedet bruges kræfter på at finde syndere i denne sag. Jeg er enig i, at JP ikke burde have trykt tegningerne, fordi de dybest set ikke bar noget reelt formål. Men når det så er sagt: I næsten tre måneder efter de var trykt, skete der ikke noget som helst nævneværdigt udenfor landets grænser. Så besluttede en gruppe imamer, at nu var tiden inde til at udføre noget seriøs 5. kolonne virksomhed - og de rejste så rundt i de arabiske og muslimske lande, hvor de bevisligt spredte løgne og opdigtede historier. DET satte gang i en boykot i Saudi Arabien (og boykot er bestemt en legitim ytringsform). Men det satte også gang i det sædvanlige 'gadens parlament' i de arabiske lande med de deraf følgende traditionelle stenkast, afbrændinger af flag og meget mere. Det eskalerede til mordtrusler, terrortrusler og nærmest perverse krav om undskyldninger fra dronningen. Vi må nødvendigvis - hvis der skal være en ærlig debat - have med, at protesterne dels bygger på urigtige påstande fra de herboende imamer, og dels kommer fra lande og befolkninger, hvor der er tradition for at gøre grin med og karrikere kristendom og dens symboler, kalde os vantro og urene osv. Vi bør også - i sandhedens tjeneste - huske på, at dødstruslerne og terrortruslerne er rettede mod ganske almindelige og aldeles uskyldige danskere inkl. 'lille Lise på 5 år'. Nu er det jo ikke hvem som helst, der truer os på livet netop nu. Der er tale om organisationer og individer, som vi med jævne mellemrum de senere år har set på TV, hvor de med et rungende Allah U Ahkbar skærer halsen over på nogle vantro, pakker sig selv ind i sprængstoffer og detonerer dem i en menneskevrimmel af uskyldige mænd, kvinder og børn osv. osv. Eller flyver ind i World Trade Center. Det er grænseløst naivt, hvis man i den nuværende situation glemmer dette - eller ikke tør forholde sig til det af misforstået politisk korrekthed. Eller i bare skræk lefler for de totalitære kræfter, der skjult bag tilsyneladende fromme ønsker om respekt har helt andre og meget skræmmende dagsordner.  Min pointe i dette er, at lige her og nu står vi i en situation, hvor der er overhængende fare for danske liv - og måske for terrorangreb i Danmark. Hvis vi prøver at bilde os selv ind, at det er JP's skyld, udsætter vi hinanden for meget farligt blændværk. Lige så lidt som vi kan forvente, at de arabiske lande vil ophøre med at fornærme os ved at piske kvinder, hugge lemmer af, tortere og meget mere - lige så lidt kan eller skal vi hverken ændre på eller undskylde for vores dyrebare og dyrt købte ytringsfrihed. Tegningerne i JP var en katalysator - men skylden ligger alene der, hvor mordtruslerne og terrortruslerne udspringer fra.  Vi skal ikke bilde hinanden ind, at vi opnår mere fred ved at undskylde - hvordan kan nogen tro det efter at have fulgt udviklingen den seneste uges tid? Og vi KAN ikke undskylde! Det har JP gjort for længe siden, og de var og er de eneste, der kunne gøre det. Har nogen tænkt på, at hvis statsminister, dronning eller arbejdsmand Jensen undskylder tegningerne, vil det være en 100% accept af, at enhver fornærmelse mod muslimer fremover er et anliggende mellem det samlede danske folk og de forurettede? Jeg vil da ikke tage ansvar for, at JP trykker nogle tegninger! Vil du? Vi må i stedet give maksimal opbakning til de mange muslimer i Danmark og udenfor, som er moderate og som - på trods af at de er sårede over tegningerne - både kan og vil forholde sig civiliseret til problemerne, og som lige nu er ved at synliggøre sig i debatten. Det betyder også, at vi må være på vagt overfor de ekstreme højrekræfter, der opildner til boykot m.m. mod de herboende muslimer. Vi skal ikke boykotte nogen muslimer her i Danmark, vi skal ikke true dem og vi skal ikke forulempe dem. Men vi skal med udgangspunkt i dansk lov udvise eller på anden måde s

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50
Dato: 2/9/2006 10:37:04 PM Forfatter: Lars C
Så sent som iaften den 09. februar 2006 i radioavisen på DR kl 22:00 blev det oplyst at første gang der udenfor Danmark blev gengivet noget om JP var et Egyptisk nyhedsmedie der i oktober 2005 bragte tre af tegningerne og fordømte dem som stødende.
Jeg tror der er mange der er gået galt i byen ved at postulerer at det var først efter at de fra Danmark udrejste imaner, at det gik galt. Selvom internettet er et fantastisk middel til kommunikation, så skal enhver ting (site) først opdages før den får betydning - og det tager sin tid.

Hvorfor man ikke må have en mening som privatperson er sgu da en underlig holdning.

Du glemmer den pointe som der blev ledsaget af historien om det Egyptiske nyhedsmedie. Den gik nemlig på at der ikke var bleven nogen speciel opstandelse over de tegninger - det var altså først da imamerne selv satte sig ned og fremstillede nogle flere tegninger, samt tog på deres tourne at det blev blæst op.
... og så var det 6 og ikke 3 de gengav i den egyptiske avis ved navn Al Fagr.

Men stop nu det pjat med de tegninger, du kommer jo ikke ligefrem med noget nyt. Det ville der i mod være langt mere interessant at se lidt nyanceret på, hvordan Arla er blevet påvirket (både positiv og negativ) og hvad erhvervslivet gør nu, samt hvad der mere er at diskutere eller hvad med udenrigsministerens vurdering af at Iran benyttede lejligheden til at prøve kræfter med vesten.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13
Kære Lars C

Må jeg få at vide, hvad du mener med anonymiseret? Jeg er født Thomas Rosenstand - og modsat dig tør jeg stå ved mit efternavn. Og det burde være nemt at følge de links, der er i min signatur og se, hvem jeg er. Så... venligst uddyb?
Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 23:27
Dat 2/9/2006 10:50:18 PM Forfatter: Tommy
Hvorfor man ikke må have en mening som privatperson er sgu da en underlig holdning.
Du glemmer den pointe som der blev ledsaget af historien om det Egyptiske nyhedsmedie. Den gik nemlig på at der ikke var bleven nogen speciel opstandelse over de tegninger - det var altså først da imamerne selv satte sig ned og fremstillede nogle flere tegninger, samt tog på deres tourne at det blev blæst op.
... og så var det 6 og ikke 3 de gengav i den egyptiske avis ved navn Al Fagr.
Men stop nu det pjat med de tegninger, du kommer jo ikke ligefrem med noget nyt. Det ville der i mod være langt mere interessant at se lidt nyanceret på, hvordan Arla er blevet påvirket (både positiv og negativ) og hvad erhvervslivet gør nu, samt hvad der mere er at diskutere eller hvad med udenrigsministerens vurdering af at Iran benyttede lejligheden til at prøve kræfter med vesten.
Hej Tommy

Selvfølgelig må man gerne have en mening som privatperson - det er næsten essensen i vores kultur og vores grundlov. Blot efterlyste jeg et ansigt :-)  

At der tegnes et rosenrødt billede, af snart sagt alle der er noget ved musikken, er ikke det samme som at sige at artiklen i det egyptiske nyhedsmedie ikke havde en effekt.

Prøv at tænke tilbage på sagen, der kommer næsten hver dag nye forhold frem, som søges dølget af "dem ved musikken" Seneste nyt i radioavisen er at JPs agereren er ved at underminerer den amerikanske "køb dansk" aktion.

At du mener denne debat er noget pjat, må stå for din egen regning. Jeg finder denne debat så vigtig at den ikke blot skal "fejes ind under gulvtæppet"

Jeg tror at man skal vare sig for at undervurdere "folket" Det var der mange incl udenrigsministeriet der gjorde kort før regimerne i Østeuropa faldt.

Vi skal ikke være bange eller reagere fordi vi er nervøse for terror. Vi skal reagerer fordi der er helt utroligt mange muslimer der føler sig alvorligt stødt af JP. Vi har et meget stort netværk worldwide og jeg får dagligt henvendelser der spørger til hvad der sker i Danmark

Med venlig hilsen

Lars C
plbrake.dk
Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 23:32

Dato: 2/9/2006 11:13:09 PM Forfatter: Rosenstand Kære Lars C Må jeg få at vide, hvad du mener med anonymiseret? Jeg er født Thomas Rosenstand - og modsat dig tør jeg stå ved mit efternavn. Og det burde være nemt at følge de links, der er i min signatur og se, hvem jeg er. Så... venligst uddyb?

Kære Thomas

Jeg forsøgte at finde dit navn, på din profil stod du opført som Rosenstand og ikke andet, derfor antog jeg at dit navn var anonymiseret.

At jeg underskriver mig som jeg gør, er fordi det har jeg gjort i al den tid hvor PL Brake har eksisteret - linket til vores hjemmeside burde være rigeligt, der er rigtig mange artikler der med mit fulde navn og billede.

Med venlig hilsen

Lars C
plbrake.dk
Side 19 ud af 22 (220 indlæg)