http://www.sorrynorwaydenmark.com/ mvh Janus J Lindau |
Og jeg er TRÆT af Jyllands Posten
JP skulle have lov til at betale erstatning til alle de virksomheder der lider under deres malplacerede tegninger og de ansvarlige skulle ud og det med det samme! Dbh Martin |
Dat 2/2/2006 10:33:20 PM Forfatter: Fenderbender
Man kan undre sig over: - hvorfor der ikke er en smart iværksætter, der begynder at sælge afbrændings-kit, indeholdende Dannebrog, tændvædske og tændstikker til de boykot''ene islamister?! - ![]() Hvis du sælger afbrændings-kit, vil jeg godt påtage mig at sælge tudekiks og T-shirts med "Jeg er også imod demokratiet" :-) God joke, Fenderbender - og lige, hvad vi trængte til ![]() Bedste hilsener ] Har i dag i Børsen kunnet notere mig, at iværksætteren Ahmed Abu Dayya fra Gaza nu har skabt sig en rigtig god forretning på at sælge danske flag til afbrænding ved demonstrationer. Rosenstand, den forretning kunne vi have fået... |
Hej med jer, Jeg vil lige starte med at sige, at det var talibanerne i Afghanistan, der skød statuerne ned i sin tid, dermed ikke sagt at alle muslimere er enige. Jeg vil ikke tage indre mission og side at indre mission er repræsentativt for hele Danmark, Der var mange muslimere der var enige i ikke at bombe disse statuer, men der er nogle bjergtalibanere der mente dette var helligt....!
Jesus, Moses, David etc. er også islamiske profeter. Så hvis JP vil vise, at de kan karikere andres religioners profeter, så er de på niveau med et 14 årig barn, der lige har trådt ind i puberteten. For det viser bare at de intet ved om islam og den globale verden, da de igen ville fornærme muslimerne.
Men pga. ytringsfriheden, så synes jeg de skal karikeres, så vi kan se om denne ytringsfrihed er så hellig som folk påstår. Jeg tror hurtigt jøder og kristne ville gå helt amok! |
|
> JP skulle have lov til at betale erstatning til alle de virksomheder der lider under deres malplacerede tegninger og de ansvarlige skulle ud og det med det samme! Jeg er meget enig med dig Martin. Og jeg kom faktisk med samme forslag for en 6-7 sider siden :)
Jeg synes da folk skal have lov til at gøre som de nu synes de har brug for, inklusiv Jyllandsposten, men så må de også tage ansvaret - økonomisk og praktisk, for det de gør. Problemet lige nu er, at Jyllandsposten er den eneste der IKKE står til at skulle betale for de tåbeligheder de har lavet, og konsekvensen af dem. Jeg synes der burde være juridisk grundlag for at Arla Foods kunne anlægge et civilt søgsmål mod Jyllandsposten og kræve erstatning for deres handlinger og de tab de har lidt. |
Og desværre vil JP sikkert endda få flere læsere, da enhver Pia K vælger vil se dem som en fin allieret i kampen mod de fremmede. Her er forøvrigt lidt galde fra min blog: Jyllands-Posten kom til Muhammed..
I denne formørkede Muhammed-tegningstid, er der dog få elementer jeg morer mig over. Jyllands-Posten er som alle andre medier ikke kede af at kaste sig over hvem som helst, der træder ved siden af. De hellige journalister der som vanligt opfører sig som om, at de tilhører en stat i staten og til dagligt skalter og valter med personer, virksomheder og andet der kan skabe sensationer og flere abonnenter, er nu selv kommet i vælten og der afslører de en total mangel på evner til damagecontrol og basisk kommunikation. En ting er at man kan tage en så tåbelig beslutning at publicere tegningerne, men at man bagefter nøler, småøffer, siger halvundskyld og siger et til CNN og minutter senere noget andet til dansk presse, er bare 100 % totalt amatøragtigt. Havde en almindelig virksomhed præsteret bare noget der lignede, var de hængt til tørre i dagevis. Der burde rulle hoveder på stribe i den sag, men jeg kan konkludere at hvis man søger jobsikkerhed, må Jyllands Posten være stedet at arbejde. Selvom man miskommunikerer, ryster på hånden, tager hjernedøde beslutninger og så som kronen på værket fører an i starten på 3. verdenskrig, så bliver man i jobbet. I guder, var det sket i en hvilken som helst anden branche, havde man fået et super velfortjent lods i røven... Dbh Martin
|
Man kan jo sidde i en stille stund og tænke lidt over hvad Jyllands-Posten har fået ud af sagen:
Enorm synlighed!
Øget oplag?
Tilgang/tab af abonnenter?
Royalties på tegninger (aviser intl.)?
Andet?
Som Simon Spies sagde, så er dårlig omtale også omtale...
mvh Carsten |
Jeg har en slem lyst til at tage til mellemøsten og købe alle de danske varer op for en slik... Altså et varelager af varer med dk oprindelse som er usælgelige... der må sgu da være nogle motivated sellers rundt omkring i den muslimske verden... JH |